[Prive LAN] PC's zowel wireless als via utp connecten

Pagina: 1
Acties:

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-04 16:00

robbydw

live your life

Topicstarter
Het volgende doet zich bij mij thuis voor:

Over enkele weken krijg ik mijn Zyxel 2602 ADSL router (met wireless funct) bij mijn nieuwe Tiscali T12 abonnement.

Dit modem wil ik in de huiskamer plaatsen en ondere een PC en XBOX hier bedraad aanhangen.

De twee PC's die boven staan wil ik uitrusten met een USB wifi stick om gebruik te maken van de internet / mail functionaliteiten.

Tussen de twee PC's boven vindt onderling veel data overdracht plaats waardoor ik deze eigenlijk ook wil uitrusten met UTP voor de onderlingen (dus 2 PC's) verbinding.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om deze twee PC's zowel wireless als bedrade netwerkfunct. te geven.

Zat zelf te denken om tussen de twee PC's dan een cross cable te hangen en deze een andere IP range te geven.

Geen commentaar

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Dat moet kunnen.
Je moet alleen wel in je c:\windows\system32\drivers\ets\ of /etc je hosts file aanpassen door daar de hostname van de betreffende pc's in te zetten samen met het bijbehorende IP van de DRAADverbinding.

Overigens raad ik je niet aan om WiFi via usb te doen, maar een pci kaartje te kopen voor die dingen met een losse antenne.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Anti-XP schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:51:
Dat moet kunnen.
Je moet alleen wel in je c:\windows\system32\drivers\ets\ of /etc je hosts file aanpassen door daar de hostname van de betreffende pc's in te zetten samen met het bijbehorende IP van de DRAADverbinding.

Overigens raad ik je niet aan om WiFi via usb te doen, maar een pci kaartje te kopen voor die dingen met een losse antenne.
Waar moet ik die host file aanpassen.. op alle PC's of alleen die waarop ik zowel draad als draadloos heb? neem aan van wel maar toch...

Zijn PCI kaartjes kwalitatief zoveel beter?

Geen commentaar

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

nee usb wifi's zijn kwalitatief gewoon zo slecht....
Ik heb nog nooit goeie ervaringen met usb sticks voor wifi gehad....

Op de pc's waar je zowel kabel als wifi hebt moet je inderdaad effe de hosts file aanpassen..
En ik denk dat je een andere ip-range moet nemen voor het bekabelde gedeelte.

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
possamai schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 14:46:
nee usb wifi's zijn kwalitatief gewoon zo slecht....
Ik heb nog nooit goeie ervaringen met usb sticks voor wifi gehad....

Op de pc's waar je zowel kabel als wifi hebt moet je inderdaad effe de hosts file aanpassen..
En ik denk dat je een andere ip-range moet nemen voor het bekabelde gedeelte.
Aha dank voor de tip.. Bij het modempakket zat een stick in dus vandaar...

modem zit geloof ik standaard op 192.168.1 dus geef ik de twee PC's met kabel op netwerkaart 10.0.0.1 en 10.0.0.2

Zou dan goed moeten zijn volgens mij!

Hostname file geef ik dus op
192.168.1.1 PC x
192.168.1.2 PC y

Correct?

Geen commentaar

Verwijderd

Ik zie niet in waarom je de hostfile aan zou moeten passen.
Simpelweg een connectie maken op IP-adres, in dit geval van de netwerkkaart van het ene systeem naar het andere systeem.
Ik ga er vanuit, aanname, dat je de bestanden vanuit explorer oid overzet.

Tenzij je uiteraard een connectie wilt opzetten middels:
\[hostname]\[locatie] ipv \\\[ip-adres]\[locatie]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:59

TheVMaster

Moderator WOS
hostfile is idd echt NIET nodig. ;) gewoon connecten met \[ipadres]\share :)

Verwijderd

denk ook even aan de werkgroep.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
BS, al heet je werkgroep truus en de andere wim dan kun je op ip-adres mekaar echt wel vinden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens mij gaat het ook weinig nut hebben ;)
Je kan beter kijken hoe je bij Netwerkverbindingen > Geavanceerd je adapters op volgorde hebt staan.

Ik heb al eens gemerkt dat bij én wlan én lan de lan verbinding toch de boel (downloads) overneemt omdat daar minder latency op zit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

wizzzzzz schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:27:
[...]

BS, al heet je werkgroep truus en de andere wim dan kun je op ip-adres mekaar echt wel vinden.
Klopt, ik doelde daar niet op. 8)7
Ik bedoelde dat wanneer hij hostfile etc aanpaste en via netwerklocaties/ hostname wou gaan werken

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wellicht in het verlengde van deze vraag:

Ik wil via een draadloze verbinding een netwerk opzetten tussen het netwerk in huis en de garage. Echter, de draadloze router haalt dat niet op de plek waar die nu staat. Die plek kan niet veranderd worden.

Nou dacht ik aan het volgende: we hebben aan de achterkant, de kant van de garage, een pc staan die bedraad is aangesloten op het netwerk.

Het moet toch mogelijk zijn via die computer een ad-hoc verbinding naar de garage op te zetten met twee wifi-kaartjes? Waarschijnlijk zal ik die dan ook een andere ip-range moeten geven, maar dat maakt niet zo veel uit. Probleem is eerder dat die pc in de garage van het zelfde windows netwerk gebruik moet kunnen maken (shares ed). Is dat op die manier mogelijk?
Pagina: 1