En daar is ie dan

Het eerste wat me opvalt is dat ik hem als serie niet zo sterk vind. Dat zit hem mede in de titel denk ik (zoals je zelf aangeeft). De reis in tijd zie ik niet helemaal terug, zeker het toekomst aspect niet, en foto 3 vind ik er niet bijhoren. Individueel vind ik de foto’s trouwens wel erg mooi.
De bewerkingen zijn weer erg sterk en goed om te zien dat je ook hierin variatie aanbrengt. De stijl van 7,9,10,11 en 12 is veel cleaner dan wat ik ken van jou en bevalt me wel. Het onderwerp, kleurstelling en de abstractie in de platen dragen hier natuurlijk aan bij maar ook de bewerking vind ik anders dan ‘normaal’ en erg fijn. Deed me in eerste instantie een beetje denken aan
deze plaat uit je Rotterdam case.
#1 Prima plaatje maar wel vaak gezien. Als landschap wel geslaagd als architectuur plaat wat minder (iets meer tele was hier misschien beter geweest). De overhangende takken zijn niet super storend maar het zit er wel tegenaan.
#2 Mooi. Dit is wat ik bedoel met de klassieke inquestos bewerking qua kleur (en een vleugje tone-mapping?) en contrast. Lekker rustig moment gekozen ook wat bijdraagt aan de authentieke sfeer,
#3 Zoals gezegd vind ik hem buiten de serie vallen. Mijn aandacht slingert een beetje tussen het gebouw en de persoon in de foto. Denk dat een flinke crop op de persoon hem beter uit zou doen komen (en in dat geval zou ik het tonemappen achterwegen laten omdat dit vaak niet zo’n prettig effect geeft bij mensen). Voor mij de mindere foto.
#4 Niks afgezaagd. Alternatieve view (oké, het is een spiegelshot) op de architectuur. Brengt prima afwisseling in de serie.
#5 Ben er nog niet uit qua kleuren. Op zich geeft het wel een warm, analoog effect maar de groenwaas in met name de lucht en ook in mindere mate op het gebouw vind ik iets te. Compo en standpunt is wel fijn.
#6 Mooi shot. Persoonlijk had ik de poster weggeshopped om het geheel clean te houden. Lekkere diepte ook (de UWA voegt hier echt wat toe).
#7 Cool. Weer een alternatieve view maar toch wel een hele bijzondere. Net of je naar een soort van drieluik zit te kijken. Erg mooi.
#8 Leuk detail.
#9 Volgens mij wordt ik niet echt voor de gek gehouden

maar toch een mooi perspectief. Lijnen zijn mooi al stoort de reflectie mij een beetje.
#10 Vanaf hier ga ik toch echt een beetje lyrisch worden want deze plaat en de volgende twee vind ik echt fantastisch. Het effect met het raster en de spiegeling zet echt de hele realiteit op z’n kop en is erg goed gedaan. Lijnenspel en abstractie is prachtig evenals het gebrek aan kleur.
#11 zie #10
#12 Had ik al op gereageerd maar kleine toevoeging: eigenlijk geldt hetzelfde als voor #10 en #11 m.u.v. de ‘mind-tricks’. Super strakke plaat!
misschien even aan een modje vragen of die de link in de hotshots bij deze foto verandert in een link naar deze case
Dus samenvattend: erg fijne serie weer met als uitschieters de moderne, abstracte architectuur.