Toon posts:

laagfrequent gerommel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn effectenpedaal aansluit dan hoor ik op de achtergrond een laagfrequent gerommel. Dat was er eerst niet.
Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn en een oplossing kan bieden om dit ongedaan te maken?

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 14:27
Zou je wat meer onschrijving kunnen geven wat er in de buurt staat enzo? Staan je pedaal en instrument in de buurt van andere elektrische apparaten en storen die misscien. Zit alles goed vast of zijn je connecoteren vies?

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
He effecten pedaal ligt gewoon op de grond verder niks in de buurt, wordt met batterij gevoedt. Wanneer met een netadapter dan maakt dat geen verschil. Met of zonder gitaar aangesloten het gerommel blijft er gewoon. Effect uitgeschakeld, dan is het gerommel weg. Kabel van versterker los op de grond verder niks eraan dan is ook alles stil. Waar ik het ook neerleg wat er ook wel of niet in de buurt is of komt. Dat maakt alles geen verschil.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

condensatortje los?

batterij bijna leeg?

[ Voor 39% gewijzigd door teacher op 22-06-2006 13:30 ]

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Batterijen, die test is gedaan en dat hielp niks.
Er zitten inderdaad een paar elko's in, ze zitten wel vast maar ik zal ze toch even vervangen.
Helpt niet. rommeld nog steeds !

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 14:54 ]

• 5mebibyte
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:15:
He effecten pedaal ligt gewoon op de grond verder niks in de buurt, wordt met batterij gevoedt. Wanneer met een netadapter dan maakt dat geen verschil. Met of zonder gitaar aangesloten het gerommel blijft er gewoon. Effect uitgeschakeld, dan is het gerommel weg. Kabel van versterker los op de grond verder niks eraan dan is ook alles stil. Waar ik het ook neerleg wat er ook wel of niet in de buurt is of komt. Dat maakt alles geen verschil.
Dus het zit hem in de versterker die erbij zit, of het deel dat de effecten inschakelt? Of is mij kennis van muziek instrumenten te bagger. :)

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

magnetische afscherming nagekeken van kabel en apparaat?
Ontstoorfilter in apparaat misschien defect?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Andere kabels enz. maakt allemaal geen verschil het zit echt in de effectendoos.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

Bij mij is dat gerommel als ik de kabel uit m'n gitaar haal, miss. is dat het?

Verwijderd

Topicstarter
De gitaar kabel zit er nog niet in en dan heb je dat al.
En als hij erin zit dan veranderd dat niet.

• 5mebibyte
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:07:
Andere kabels enz. maakt allemaal geen verschil het zit echt in de effectendoos.
Nou wat houdt je tegen om dat ding te onderzoeken of te laten repareren net wat je wilt. Daar zul je dan iets moeten vinden.

Pagina: 1