Toon posts:

[Hotmail] Japanse tekens worden niet weergegeven

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
[als dit in de verkeerde topic is gepost... mijn excuses]

Ik heb erg veel mailcontact met Japanners en in Outlook krijg ik keurig de tekst binnen in Kanji en is dus leesbaar. In Hotmail krijg ik echter allemaal hokjes en vreemde tekens te zien.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Aziatisch talenpakket installeren? Ik herriner me dat je vroeger, als je met IE op een website kwam met Aziatische tekens dat je dan gevraagd werd een talenpakket te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:01:
Aziatisch talenpakket installeren? Ik herriner me dat je vroeger, als je met IE op een website kwam met Aziatische tekens dat je dan gevraagd werd een talenpakket te installeren.
Dat is het vreemde... alle websites in Aziatische talen en ook mijn Outlook geven de tekens goed weer.

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:44

Sjonny

Fratser

hotmail is niet de briljantste met anders talige mailtjes, omdat het niet aan charset conversies doet.
je kan de source van de mail bekijken, en dan in je browser de juiste character encoder erbij te selecteren .. kan je het iig lezen.
ik denk zelf dat je beter iets van gmail kan gaan gebruiken, die convert teminste alles naar utf-8, zodat dit geen probleem is.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.