[ubuntu 6.06] iso dvd afspelen op tweede scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
het lukt me vooralsnog niet om iso dvd's op mijn tweede scherm afgespeeld te krijgen; ik kan wel met (bijvoorbeeld) gxine de iso als dvd-device instellen en afspelen, maar dan blijft hij altijd op het primary scherm staan. ik kan gxine wel in cli opstarten en naar het tweede scherm sturen, maar dan herkent hij de iso-file niet als dvd device (dat werkt alleen als het vanuit de gui is ingesteld).

met totem kan ik wel avi's op het tweede scherm afspelen, maar die speelt geen iso's af (ook niet als ze gemount zijn). is er misschien een iso-plugin voor totem oid? met vlc krijg ik wel beeld maar geen geluid, en blijven de gnome toolbars in beeld staan. mplayer wil uberhaupt geen overlay afspelen op het tweede scherm.

weet iemand hier een werkend programma/methode voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Welke videokaart? ATI drivers kunnen maar op een van de 2 schermen overlay afspelen en nooit op allebei. Dus je kan of kiezen om overlay altijd op het 2e scherm af te spelen of zonder overlay de dvd af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
ati kaart (9800 pro), ik kan ook niet de desktop stretchen of clonen omdat het tweede scherm een plasma-tv is met een maximale resolutie van 1024x768.

hoe zou ik volgens jou een iso op het tweede scherm kunnen afspelen, al dan niet met overlay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
met overlay:

Als je de overlay op het tweede scherm wil dan kan je het volgende;

Option "OverlayOnCRTC2" "1"

in xorg.conf zetten.

zonder overlay:

In Xine kan je volgens mij ook X11 ipv Xv kiezen en dan hoef je de overlay niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
je kunt met de menu-editor voor 't commando om gxine op te starten "DISPLAY=:0.1" zetten.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
laurencevde schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:48:
je kunt met de menu-editor voor 't commando om gxine op te starten "DISPLAY=:0.1" zetten.
ja klopt, ik kan gxine natuurlijk ook via de command line op het 2e display starten. het probleem voor mijn specifieke situatie is dat de tv een eind van de pc afstaat, en ik dan niet meer in de gui kan selecteren welke iso moet worden gespeeld (of ik zou een draadloze muis + toetsenbord moeten aanschaffen). ;) helaas herkent gxine het niet als ik een iso meegeef in de command line, omdat hij dan automatisch aanneemt dat het een mpeg is ipv een dvd (en hem vervolgens niet herkent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
je kan als bestand/url dvd:/<bestand> meegeven(hoop ik)

edit:
iso in dvd veranderd

[ Voor 58% gewijzigd door laurencevde op 22-06-2006 22:43 ]

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
ik heb het opgelost met mplayer:

DISPLAY=":0.1" mplayer -fs -vo gl filename.iso

(display forceren op 2e scherm en opengl handmatig als overlay-methode kiezen)

*remark: darn mplayer herkent alleen de subtitles in iso's niet :p

[ Voor 21% gewijzigd door litemotiv op 23-06-2006 21:40 . Reden: booh ]

Pagina: 1