Toon posts:

Op zoek naar een nieuwe satellietdecoder

Pagina: 1
Acties:
  • 1.338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben al een tijdje opzoek naar een vervanging voor mijn Topfield TF4000PVR. Dit rot apparaat blijft vaak hangen tijdens timeshifting waardoor deze functie eigenlijk waardeloos is geworden.

Ik heb vele decoders gezien alleen is het me niet altijd duidelijk of deze alle eigenschappen heeft.

Eigenschappen die ik graag wil in een decoder:

1. Geschikt voor Canaldigitaal
2. Harddisk of mogelijkheid tot inbouw harddisk
3. Meerdere tuners om te kunnen kijken en opnemen.
4. Timeshifting (Schijnt ook niet altijd aanwezig te zijn)
5. Digitale geluidsuitgang zoals SPDIF
6. HDTV niet nodig.
7. Opensource (Linux) met Netwerkaansluiting voor de hobby :)
8. Na slechte ervaringen met garantie en helpdesk: GEEN TOPFIELD!

Ook is het nu mogelijk met mijn topfield om 1 LNB te gebruiken voor meerdere tuners zodat ik maar 1 kabel gebruik om toch te kunnen kijken en opnemen tegelijkertijd.

Welke komen hier voor in aanmerking? De bovengrens zonder harddisk mag €500 zijn.

Heeft 1 van jullie de tip voor mij welke het beste is voor mij ?

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 22:03
Ik heb niet veel verstand nog van deze dingen.. ben me net een beetje aan het verdiepen om
gewoon kabel tv met digitale tv (upc zooi) eruit te gooien..

Kwa eigenschappen kom ik voor mezelf op hetzelfde lijstje ongeveer uit :-)
En de enige die me echt aanspreekt op dat gebied zou de dreambox 7025 zijn..

Ben wel benieuwd eigenlijk of er andere merken zijn die ook met linux draaien.
Maar op zich kwa hobby aspect kom je denk ik al snel op een dreambox uit.
Ook gezien de vele 3rd party extra's die te verkrijgen zijn en alternatieve software :-)

• MjB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-02 16:42

MjB

Dreambox...
Maar voor de beste beeldkwaliteit natuurljik Topfield _/-\o_

Kijk anders op www.sat4all.com, is erg veel informatie te vinden over linux-ontvangers.

Verwijderd

Topicstarter
MjB schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 11:52:
Dreambox...
Maar voor de beste beeldkwaliteit natuurljik Topfield _/-\o_

Kijk anders op www.sat4all.com, is erg veel informatie te vinden over linux-ontvangers.
Ik heb die dreambox bekeken, alleen kom nergens achter de werkelijke specificaties.

Heeft het timeshifting bv ? Ik zie alleen maar de hobby projectjes en daar vraag ik me iedere keer af of dit standaard zo is of dat je zelf uren moet sleutelen.

Enige die alles lijkt te hebben is €600 en dat is ook nog eens zonder harddisk. Ik heb nu een apparaat van €280 die eigenlijk alles heeft. Alleen werkt het niet goed.

Ik zoek dus eigenlijk hetzelfde die hetzelfde heeft alleen dan werkend :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 12:31 ]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-02 08:48
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:15:
[...]

Ik heb die dreambox bekeken, alleen kom nergens achter de werkelijke specificaties.

Heeft het timeshifting bv ? Ik zie alleen maar de hobby projectjes en daar vraag ik me iedere keer af of dit standaard zo is of dat je zelf uren moet sleutelen.

Enige die alles lijkt te hebben is €600 en dat is ook nog eens zonder harddisk. Ik heb nu een apparaat van €280 die eigenlijk alles heeft. Alleen werkt het niet goed.

Ik zoek dus eigenlijk hetzelfde die hetzelfde heeft alleen dan werkend :P
probeer is een software update dan. Topfield heeft de beste beeldkwaliteit en kwalitatief een super merk!!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:56

Gorefest

serial killer.

Arion 9300 dual tuner pvr met usb 2.0
Arion 9400 zelfde als hier boven maar met een 2e TV uitgang voor bijvoorbeeld TV op slaapkamer.

Beide zeer goede ontvangers.
(alleen geen linux, maar met een T-Rex cam kun je ook leuk hobbyen)

[ Voor 18% gewijzigd door Gorefest op 22-06-2006 12:43 ]

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 09:47
Ik zou even wachten (september waarschijnlijk) , de dreambox 8000 doet zijn aantocht..

Afbeeldingslocatie: http://www.danielnylander.se/pics/DM8000.jpg

Specs :
DM 8000
the dreambox dm8000 has 723 mhz ibm processor, is with 2 ci card locations and 2 integrated card readers and inserted dvd drive assembly, so that one directly dvds also on non removable disk to take up can. the non removable disk is inserted now in eries, it gives the new railways of 80-300 gb. the power pack is again revised and has ufficient achievement, so that no second will be more necessary. and beside the new usb 2,0 card location, serial connection , network map, is 10 a subject card reader now in front, so that all possible data, photo, mp3 directly on the non removable disk to be pulled can. the display increased on 3,5x 5.5 cm. linux remains naturally the operating system, however in a new to be able to use version,um all features. keep looking here as more info will be added as we find out more about this beauty
Specifications
Twin tuner (optional card)
Linux open SOURCE
DVI, HDMI
Hardware MPEG2, MPEG4/H.264 & WM9 (HDTV compliant)
723Mhz MIPS CPU
128 Mb RAM
32 Mb Flash
100 MBit full duplex Ethernet interface
MiniPCI slot
Super cool display (RGB color adjustable)
slimline DVD player (optional)
HDD (optional)
2 x CI, with eject button
2 x smartcard reader & 1 simmcard reader (internal)
Multiple layer 3D menu (16 milion colors)
USB 2.0
Of zoek zelf

Ik heb nu een Dreambox 7000 .. en wil dolgraag deze 8000 als hij uitkomt :) .. Niet omdat de 7000 slecht is , maar de specs liegen er niet om .. een compleet media center. Prijs ligt naar verwachting rond de 800 euro .. maar daar staat tegenover dat je nog een aantal maandjes kan sparen voor hij uitkomt :P

Nog een interresante link

[ Voor 7% gewijzigd door om3ega op 22-06-2006 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
thefox154 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:36:
[...]

probeer is een software update dan. Topfield heeft de beste beeldkwaliteit en kwalitatief een super merk!!
Ik heb de nieuwste ... en de garantie afhandeling is ronduit slecht.

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zie dat de genoemde Arion 9300 een USB2.0 aansluiting en de Dreambox 8000 een USB2.0 en een 100 MBit LAN aansluiting hebben. Wat kan je precies met deze aansluitingen?
Kan je hiermee opnamen op een externe Hard Disk (USB) of op een PC (LAN) opslaan, en hoe zit dat dan met de codering?
Kan je hiermee je favoriete DVDs/CDs naar de recorder kopieren en hem als jukebox gebruiken?
Kan je er nog andere dingen mee?

• om3ega
jurk schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 14:36:
Ik zie dat de genoemde Arion 9300 een USB2.0 aansluiting en de Dreambox 8000 een USB2.0 en een 100 MBit LAN aansluiting hebben. Wat kan je precies met deze aansluitingen?
Kan je hiermee opnamen op een externe Hard Disk (USB) of op een PC (LAN) opslaan, en hoe zit dat dan met de codering?
Kan je hiermee je favoriete DVDs/CDs naar de recorder kopieren en hem als jukebox gebruiken?
Kan je er nog andere dingen mee?
Ja , de USB2.0 poort kan je gebruiken voor externe media (Harddisks) maar ook voor je toetsenbord , webcam of wat dan ook. Vergeet niet , er draait linux op .. :)

De dreambox 8000 zou volgens de specs ook divx , dvd mp3 etc af moeten kunnen spelen , maar ook dvd's etc.. Helaas is dreammedia erg zuinig met het naar buiten brengen van de specs.. Op het forum van Sat4all kan je er wel wat meer over vinden ..

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Als je al jouw eisen bekijkt dan zou de Dreambox 7025 het geschiktste zijn, maar wel erg duur.

Als je niet zo van het hobbyen bent en ook geen interesse hebt in alternatief kijken enzo, dan kun je denk ik beter gaan voor een Topfield 5000 PVR of zo'n Arion.

Alleen dan ben je wel meer gebonden aan wat je Canal Digitaal kaartje voor je open tovert.

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Bigfoot schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 14:56:
Als je al jouw eisen bekijkt dan zou de Dreambox 7025 het geschiktste zijn, maar wel erg duur.

Als je niet zo van het hobbyen bent en ook geen interesse hebt in alternatief kijken enzo, dan kun je denk ik beter gaan voor een Topfield 5000 PVR of zo'n Arion.

Alleen dan ben je wel meer gebonden aan wat je Canal Digitaal kaartje voor je open tovert.
Euh nou met een Dragon/T-Rex gaat toch veel open hoor :Y)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:56

GaMeOvEr

Is een hork.

Gorefest schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:28:
[...]

Euh nou met een Dragon/T-Rex gaat toch veel open hoor :Y)
Ja, maar dat zijn ook weer de hobby-apparaten, niet de "off the shelf" apparaten. :) Net zoals de Dreamboxen.

[ Voor 7% gewijzigd door GaMeOvEr op 22-06-2006 15:34 ]

Aannames zijn fataal.

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Ik bedoelde eigenlijk een T-Rex/Dragon CAM voor in de Arion.
Daarmee gaat een boel open en de officieele kaart voor CanalDigitaal werkt er ook nog eens in.

Je hoeft dus geen speciale module voor de NL zenders te kopen.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:56

GaMeOvEr

Is een hork.

Gorefest schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:42:
Daarmee gaat een boel open en de officieele kaart voor CanalDigitaal werkt er ook nog eens in.

Ahzo. Er stond mij iets bij dat de Dragon ook zo'n linux STB was, dus vandaar dat ik dacht dat je het over STB's had. ;)

Aannames zijn fataal.

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:45
Ik ben mij ook aan het orienteren op de satmarkt, heb een mooie lcd gescoord laatst (de Sony KDL-40V2000) en ik kijk nu via digitale tv van KPN maar dat is natuurlijk hartstikke zonde van het scherm want dat ziet er nu niet uit.
Omdat ik geen kabelaansluiting heb (woon op een schip) en ook niet kan aanvragen ben ik op zoek naar een satontvanger.
Die Dreambox 8000 is eigenlijk precies wat ik zoek: twin tuner, harddisk én geschikt voor HDTV!!!

Hartstikke bedankt voor die verwijzing naar dit kastje! :P

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Gorefest schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:42:

Tsja, met cams en kaartjes en keys gaat er tegenwoordig niet zoveel meer open hoor, en het vergt nog een boel werk ook om het steeds weer updaten. Dan ben je met een Dreambox een stuk beter af als je de netwerkpoorten open zet.
GaMeOvEr schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:13:
[...]

Ahzo. Er stond mij iets bij dat de Dragon ook zo'n linux STB was, dus vandaar dat ik dacht dat je het over STB's had. ;)
De Triple Dragon bedoel je dat is een receiver vergelijkbaar met de Dreambox.
Ferret schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 07:48:

Die Dreambox 8000 is eigenlijk precies wat ik zoek: twin tuner, harddisk én geschikt voor HDTV!!!

Hartstikke bedankt voor die verwijzing naar dit kastje! :P
Alleen jammer dat hij voorlopig nog niet te koop is!

[ Voor 40% gewijzigd door Bigfoot op 23-06-2006 14:02 ]

• om3ega
Volgens sommige webwinkels september 2006 .. Of dat reeel is weet ik niet :)
Pagina: 1