[Speedtouch 570] Beste tijd gehad?

Pagina: 1
Acties:

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik vrees dat mijn wireless modem de Speedtouch 570(i) (bijna) kapot is.
Misschien dat jullie nog iets kunnen bedenken om de boel weer normaal te laten werken.

Sinds enige tijd haal ik mijn maximale upload niet meer met dit modem. Ik heb een adsl abonnement van hetnet, 3MB/512. Mijn upload is sinds enige maanden gezakt naar 384 en de laatste weken zelfs naar 128. Dit zie je ook staan als je ingelogt op het modem (10.0.0.138)

Ik heb nooit veel gedaan om dit oplossen, want ik heb de upload vaak niet erg nodig. Maar sinds dinsdag heb ik ook verbindingsproblemen. Om de minuut / 2 minuten verliest het modem zijn verbinding en gaat het controlelampje buitenlijn (Line Sync) knipperen om opnieuw een verbinding te maken. Dit gaat de hele dag door, zodat je maximaal 15 seconden achterelkaar verbinding hebt.

Ik heb meerdere malen geprobeerd dit op te lossen via reset (stekker er voor een paar minuten uit) en eenmaal door het modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Beide mocht niet helpen. Ik zit nu via de standaard speedtouch 330, dat rode ding dat je standaard bij internetabonnement krijgt op internet en heb nergens last van.

Dus, is mijn wireless modem kapot, of is er nog iets dat ik kan proberen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:42
Symptonen lijken op de problemen met bepaalde generaties 510.

Daar lag het aan defecte voedingscondensatoren....

Je hebt verder wel alle mogelijke oorzaken uitgesloten?
- Direct op ISRA punt, zonder lange kabels of splitters, en zonder NT1 (aangezien je ISDN zegt te hebben)
- Nieuwste firmware?

[ Voor 47% gewijzigd door DJSmiley op 22-06-2006 12:30 . Reden: toevoeging 2 uur later: got was ff down ]

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Probeer het modem eens met een korte kabel direct op je ISRA punt aan te sluiten en kijk of je dan nog steeds problemen hebt. Indien ja en je kan met je 330 modem wel internetten, is je 570 idd defect en zal je iets vervangends moeten aanschaffen.

Overigens hebben die 570's geen bekend probleem met elco's.

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Tropos schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 11:50:
Probeer het modem eens met een korte kabel direct op je ISRA punt aan te sluiten en kijk of je dan nog steeds problemen hebt. Indien ja en je kan met je 330 modem wel internetten, is je 570 idd defect en zal je iets vervangends moeten aanschaffen.
Direct aansluiten helpt ook niet.
Ik vrees dat hij dan kapot is.
Ik krijg op 13 juli een nieuw modem ivm het overstappen van hetnet naar tele2. Ik krijg dan een Davolink multimedia modem (voor internet + bellen). Is er iemand die mij kan vertellen of dit modem ongeveer net zo goed is al mijn speedtouch (toen die nog goed werkte). Het modem komt namelijk beneden te staan en de ontvangst moet op zolder ook nog goed zijn. Is de signaalsterkte een beetje in orde, of kan ik beter een goed modem kopen en deze op de davolink aansluiten?