[SCSI] "hot swop" mogelijk bij extern scsi device ?

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:39
Hallo Tweakers,

Ik heb een "eenvoudig vraag".

Kan ik een extern scsi device (tape library) verwisselen terwijl de server nog aan staat :?

Dus gewoon "shut down" library, stroom eraf, SCSI kabel eraf, nieuwe library erin, scsi kabel erin, stroom erin, en aan zetten :?

Gaat dit goed :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Volgens mij niet.
Je controlller moet het ondersteunen, je tapelibrary ook, en daar hoort ook nog een bepaalde connector bij die het mogelijk maakt om netjes te ontkoppelen.
Daarbij zijn een paar pinnen iets langer die als laatste disconnected moeten raken.

Kijk maar eens naar USB, de stroompinnen zijn iets langer als de datapinnen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
SCA is hot swappable, voor de rest zou ik geen scsi kabels uit welke device dan ook gaan trekken als de controller aan staat.

Maar je wilt gewoon een backup-tape vervangen?

specs

• Grolsch
gladiool schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:12:
SCA is hot swappable, voor de rest zou ik geen scsi kabels uit welke device dan ook gaan trekken als de controller aan staat.

Maar je wilt gewoon een backup-tape vervangen?
nee, geen tape, een gehele 19" library.

Het gaat hier om een Adaptec SCSI Card 29160LP - Ultra160 SCSI controller

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als het geen hotswap apperatuur is gaat het niet dus.
Je zal de server down moeten halen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Normale SCSI devices, die niet gemaakt zijn om hot-pluggable te zijn, mogen officieel nooit aangesloten of verwijderd worden terwijl ze aanstaan. Daar is SCSI niet op gemaakt.
Dat gezegd hebbende: Ik ken mensen die dat negeren en SCSI spullen gewoon aansluiten zoals jij het beschrijft en dat schijnt meestal goed te gaan. Maar zelf zou ik 't risico niet nemen tenzij het echt niet anders gaat.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
Officiëel moet je je machine uitzetten en dan het apparaat pas verwisselen. Ik heb uit eigen ervaring (toen nog met 2940-controllers en HP Surestore DAT-drives) meegemaakt dat als het om een identiek tape-apparaat gaat met hetzelfde SCSI-ID het wel gewoon werkt en geen storingen veroorzaakt.

Met uitzondering van de kans op piekspanningen natuurlijk!!

• Grolsch
laat ik maar eens verstandig gaan zijn dan, en vanavond ff terug komen om dat ding aan te sluiten ;)

bedankt voor jullie hulp.

Pagina: 1