Toon posts:

crash na instaleren 9700 pro

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje op een 9250 agp kaartje gedraait te hebben, wilde ik toch een spelletje kunnen spelen.
Snel een 9700pro gehaald bij mijn zwager die had hij nog liggen.9250 eruit 9700 erin.Op starten en kreeg gelijk een fout melding 8)7 dom dom vergeten de extra voedings kabeltje aan te sluiten.
Deze type aansluiting had ik niet voorhanden (dunne pinnetjes).9250 er weer in en gelijk problemen.
Windows in zwart opstart scherm geeft opstarten in veilige modus aan dit heb ik gedaan maar probleem blijft. Ik vermoedt een driver probleem of heb ik het mis.helpppppppp???????

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 19:18
Vergewis je ervan dat de kaart goed in het AGP slot zit. Neem van mij aan sommige sloten zijn mechanisch slechter dan anderen. Druk de kaart goed aan.

Zit er op de 9700 niet zo'n verloopstekkertje van floppy voeding naar HD/CD voeding? Bij mijn 9500 Pro zat die er wel bij. Even bij je broer vragen of anders even naar de winkel.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Kun je wat specifieker zijn? Wat voor foutmelding kreeg je precies? Welk probleem blijft?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Euh, wat is nu het probleem? Je krijgt dus helemaal geen beeld of alleen niet in Windows?
Je mag best iets duidelijker zijn hoor...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wanneer je die voedingskabel vergeet aan te sluiten op je 9700 (die ikzelf ook heb), dan boot je systeem niet eens. Wanneer je systeem begint met de POST, wordt de videokaart gecontroleerd alvorens ook maar iets op het scherm te toveren, en bij deze stap gaat het al mis: je krijgt een knipperende melding in beeld dat je de handleiding moet lezen, en je speaker gaat piepen.

Het is dus onmogelijk dat er ook maar íets mis is met je drivers, omdat Windows niet eens aan je kaartwissel heeft kunnen ruiken.

Ik vermoed dat je óf de 9250-kaart niet goed hebt vastgezet, ofwel gesloopt door statische elektriciteit. Trouwens, je kunt toch de voedingskabel van je diskettedrive op de 9700 aansluiten? De diskettedrive gebruik je toch vrijwel nooit...

[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 22-06-2006 01:41 ]

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

Verwijderd

Topicstarter
DE videokaarten zatten er goed in. Van de diskette drive wist ik niet dat het kon.probleem is dat je na het opstarten van de computer een geblokte en gestreepte beeld hebt.Dit in diverse kleuren zowel bij de 9700 en de 9250..In mijn oude systeem doet de 9250 het wel goed.DE 9700 heb ik niet meer uitgeprobeert.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Probeer anders even een biosreset, mocht dit niet het probleem verhelpen. Dan vermoed ik dat je een defect agpslot hebt.

succes ;)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga eerst jullie adviezen opvolgen,en dan zien we wel verder. Dat laatste: het agp slot stuk daar vrees ik voor.Maar dat zou eigenlijk niet kunnen. de agp slot(9700) kreeg eigenlijk te weinig stroom.Anders wordt het een kleine upgrade(bv s939 met nieuwe cpu). bedankt tweakers. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost weer gewoon beeld.Probleem was een een of ander kabeltje.Krijg nu wel een vbios flash mm10_map device io control error.Dit ga ik nu uitzoeken wat het is. :?
Pagina: 1