[MYSQL] Lost connection

Pagina: 1
Acties:

• ruurdkrekt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 15:54
Hallo,
ik heb al tijden een linux webserver met hierop arch linux. Aangezien ik al een tijdje niet meer geupdate had, heb ik afgelopen weekend alle updates gedownload en geinstalleerd. Nu werkt alles behalve de mysql.
Als je vanaf de localhost naar de mysql verbind is er niks aan de hand, maar zodra je van een andere pc afkomt gaat het mis. Het vreemde is dat voor de updates alles goed werkte.

Er is een user die vanaf de hele wereld mag inloggen, en de firewall laad mooi poort 3306 door. Oftewel is goed.

Nu ben ik in de search even aan eht zoeken geweest, en er kwam 1 topic uit die helemaal bij mijn probleem hoorde, 1 nadeel. Men gaf in dit topic geen antwoord op het probleem.

De error wordt al gegenereerd wanneer ik de volgende code uitvoer
PHP:
1
mysql_connect("ruurdkrekt.nl","user","pass") or die(mysql_error());

De error die dan komt is: Lost connection to MySQL server during query.

Persoonlijk vind ik het erg raar dat hij lokaal wel werkt maar remote niet. Ik denk dus dat het aan my.cnf ligt, maar hier kon ik ook niks bruikbaars in vinden.
Heb reeds geprobeerd om alle timeout dingen te verhogen en de packet size omhoog te gooien, dit mag allemaal niet baten.

Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft?

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 18:07
Hmm en dit gebeurt wel de hele tijd neem ik aan? Want ik zie, als ik google raadpleeg, veel problemen voorkomen, maar dat wordt voornamelijk veroorzaakt door een MySQL server die teveel load over zich heen krijgt :).
Al zie ik hier dat het misschien ook wel een bug in PHP kan zijn. Heb je die wel geüpdate naar de laatste versie? :)
Maar misschien zijn er nog meer mensen hier @ GoT die er ook nog wat meer dan mij vanaf weten ;)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• ruurdkrekt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 15:54
Ik heb php en mysql al even extra geupdate, van php was inderdaad een nieuwe versie. Maar ik hou nog steeds hetzelfde probleem. Ik weet nog steeds niet waar het aan kan liggen.
Zie hiervoor ook mn start post.

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 18:07
Hmm, vaag probleem. Ik neem aan dat je ook de tips die hierin beschreven worden hebt uitgevoerd? :)
Staan best wel handige tips in hoor :+

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.