Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Karma / 2 weken registratie

Pagina: 1
Acties:

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:58

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik heb me zojuist op de voorpagina geregistreerd omdat ik anders geen beoordeling over een webwinkel kon invullen. Heb me dus geregistreerd en nu krijg ik de melding dat ik eerst 2 weken geregistreerd moet wezen plus mijn karma (?) mag niet negatief zijn en ik voldoe aan beide voorwaarde niet. Hoe zit dit ? ik ga namelijk niet op nieuwsberichten oid reageren, enige wat ik wilde doen is mijn mening over een webwinkel uiten.

< dit stukje webruimte is te huur >

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Even 2 weken geduld hebben lijkt me de eerste stap.. :)
Met deze regels probeert tweakers.net foute actie's van beginners tegen te gaan.

Als jij Bedrijf X helemaal de grond in wilt stappen zeg je dat tegen je familie etc die zich allemaal registreren en heel het bedrijf meteen zwart maken.

Hiermee wordt dat dus tegengehouden.. :)

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
uitstel van executie.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12
Misschien, maar veel mensen die kwaad willen (op de manier die endless noemt) haken al snel af als ze eerst een langere tijd moeten wachten voordat ze iets kunnen doen.

The devil is in the details.

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Wanneer mensen een bedrijf de grond in willen stampen gebeurd dat toch wel. Dat je 2 weken moet wachten om je mening te geven is gewoon onzin en voegt niets toe. Plus ik moet ook nog reacties op nieuws berichten geven omdat mijn karma (?) negatief is.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
aex351 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:39:
Wanneer mensen een bedrijf de grond in willen stampen gebeurd dat toch wel. Dat je 2 weken moet wachten om je mening te geven is gewoon onzin en voegt niets toe.
De praktijk wijst echter anders uit. Juist omdat men al snel uit de sloffen schiet omdat een winkel niet reageert, te laat reageert of mogellijk failliet is gegaan, is het niet mogelijk om binnen een paar minuten een paar extra accounts te registreren en de Shopsurvey vol te spammen met negatieve reacties. Als iemand een shop de grond in wilt stampen dan kan dat zeer zekers gedaan worden, maar de veertien dagen drempel is wel een van de beste preventieve maatregelen die je kan hebben. Als iemand het nodig vind om tig accounts te registreren en een survey vol te schrijven met negatieve of positieve reacties, dan is de kans groot dat die user eruit gepikt wordt en de betreffende reacties verwijderd worden, evenals een gepeperde mail naar de user met al dan niet een ban daarachter aan. Onzin? Neen. Voegt het niks toe? Ook een nee.
Plus ik moet ook nog reacties op nieuws berichten geven omdat mijn karma (?) negatief is.
Je karma is niet negatief omdat je begint met een karmascore van 0 punten. Dat is dus niet negatief. Users die een negatieve karmascore hebben dragen sowieso niks bij aan de reacties, dus ook niet aan de Shopsurvey. Juist omdat de Shopsurvey een gevoelig onderwerp is bij winkels - een Shopsurvey kan letterlijk een winkel maken of kraken - zijn deze maatregelen al een lange tijd geleden ingevoerd.

Dat jij je nu net geregistreerd hebt omdat je een survey wil plaatsen en dat niet kan, is helaas jammer. Maar de baten wegen op tegen het misbruik, en dat heeft ons evenals de bezoeker en de winkel al een hoop bloed, zweet en tranen gespaard. Wel even een administratieve noot, het staat nergens in een FAQ of in de Shopsurvey gedocumenteerd dat je gebruikersaccount aan bepaalde eisen moet voldoen voordat je een survey mag plaatsen. Dan mag in mijn ogen wel verduidelijkt worden in de derde pagina van de Tweakers.net FAQ.

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
kan overigens wel product reviews typen. beetje dubbel op allemaal.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 21:39
In reviews kan je dan ook niet ongefundeerd zitten ranten op bedrijven, dus vandaar dat daar de tijdsdrempel lager ligt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Crash op 22-06-2006 22:55 ]

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Ok we zijn nu 2 weken verder en kan vooralsnog niet de shop survey invullen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12
Het zal wel 2 weken precies moeten zijn, en aangezien het nu ochtend is, moet je nog een (half) dagje wachten.

The devil is in the details.

Pagina: 1