ASUS A8N-SLI Premium Geheugen vraag

Pagina: 1
Acties:

• MaddoxX
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Hoi,

Ik ben in bezit van het ASUS A8N-SLI Premium mobo.
Ik was van plan om nieuw geheugen te gaan halen (ook voor te ocen etc).

Ik was dus ff gaan kijken op de QVL wat het mobo allemaal aankan, en dat is dus erg beperkt die lijst.. Mijn vraag is dus, werkt: dit geheugen (http://www.ocztechnology...._edition_dual_channel_kit) op dit mobo? Of is er een ander geheugen wat ik beter kan pakken.

OCZ EB DDR PC-4000 2x1024MB Platinum Edition Dual Channel Kit of heeft er iemand ervaring mee?

Tevens ik ben er niet helemaal zeker van of dit geheugen "zal" werken aangezien dit 500mhz geheugen is en het mobo max DDR400 max is, of maakt dat niet uit ?

Alvast bedankt.

Een Dennis bier, 2 Dennis bier, 1 2 3 4 Dennis bier :D

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tevens ik ben er niet helemaal zeker van of dit geheugen "zal" werken aangezien dit 500mhz geheugen is en het mobo max DDR400 max is, of maakt dat niet uit ?
Maakt niet uit, het geheugen wordt gewoon terug geclocked. Maar waarom wil je DDR500 geheugen in je pc hebben, ga je overclocken? Zo ja, waar zeg je dan dat je mobo max ddr400 is? Dat slaat als een tang op een varken. ;)

Verder moet dat geheugen gewoon werken. 'k Zou niet weten waarom niet. :)

[ Voor 23% gewijzigd door PD2JK op 21-06-2006 23:32 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• MaddoxX
Mja ik ben/was er niet zo zeker van of dit geheugen wel zou werken op dit mobo :P

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:32
Bij mij werkt corsair DDR500Mhz geheugen wel perfect. Ik heb veel ervaringen met A8N borden en ze zijn wél vrij selectief met geheugenkeus dus ik zou t er niet op wagen..

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• MaddoxX
Mja kweet et ook niet echt, kweet wel dat dat twinmos geheugen mogelijk _niet_ kan werken op a8n mobos

• MaddoxX
Maar wat raden jullie mij aan :? Goed, snel geheugen

Verwijderd

Normaal moet het geen problemen geven, mijn G-skill gehuegen stond ook niet op die Vendor list mar hij werkt perfect.

En als het geheugen niet werkt stuur je het toch gewoon terug en pak je ander geheugen ?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MaddoxX schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:17:
Maar wat raden jullie mij aan :? Goed, snel geheugen
Nee, goedkoop en normaal geheugen. Ik snap de link tussen oc'en <-> snel geheugen niet.

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 10:14
Precies. Ik denk dat 2 reepjes van 1GB gewoon het beste is, zolang je het in 1T heb draaien (al maakt dat ook niet zo superveel uit).

Mijn (in mijn ogen zeer ideale) situatie: 2x1GB, teruggeklokt naar 333MHz, processor is X2 3800+ (2.0 GHz), overgeklokt naar 2.4GHz, waarmee het geheugen automatisch meegeklokt naar 400MHz.

• MaddoxX
Welk merk / keuze zouden jullie maken dan :P

Verwijderd

ik heb nu 2 * 1GB OCZ repen zitten( 2-3-2-5 en ze doen 488mzh op 2.5-3-2-5). ik had er vroeger nog aan gedacht om die DDR500 te kopen maar toch niet gedaan. maar als deze latten werken wrm zouden die andere niet werekn en het is het beste 2GB kitje dat er bestaat. ik zou het erop wagen.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MaddoxX schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 18:32:
Welk merk / keuze zouden jullie maken dan :P
Daarvoor hebben de mannen van tweakers.net iets heel handigs ontwikkeld, de pricewatch. Als je dan pc3200 geheugen selecteert en sorteert op prijs, dan krijg je deze lijst. Vervolgens kies je het goedkoopste 1GB geheugen met een willekeurig merkje.

Waarom merk geheugen en boeit het merk niet? Omdat geheugen zonder merk (oem-geheugen) niet getest is. Dat is alles. Voor €154 heb je al een interessante kandidaat voor je zoektocht naar 2x 1GB geheugen. Maar omdat je je oude geheugen waarschijnlijk niet hoeft te vervangen, kun je ook iets anders bijkopen :).
Pagina: 1