9Gb aan schijfruimte kwijt

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
graag eerst lezen voor te flamen bij deze topic titel :)

ik heb mij 80GB hd opgesplits in 15GB en 59,5GB
nou is er met de eerste partitie niets aan de hand maar met de 2de partitie wel. Als ik bij de eigenschappen van de partitie kijk zie ik 21,6GB gebruikt staan, maar als ik de partitie open en alle mappen+bestanden selecteer (incl verborgen bestanden etc) is het 12,7GB
dit is een verschil van 9GB wat me toch iets te gortig is.

er is geen system restore geactiveerd
schijf index is uitgeschakeld
er is geen norton of wat dan ook geinstalleerd met een aparte prullenbak
normale prullenbak is leeg
swap file staat gewoon op de eerste partitie
ik heb al een chkdsk/f uitgevoerd maar dit hielp ook niks
voor een MTF tabel of slackspace lijkt me die 9GB toch wat te gortig
ook heb ik gescant op virussen en spy-ware

het is overigens een NTFS partitie in windows XP pro SP2

[ Voor 3% gewijzigd door Avvd op 21-06-2006 23:16 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De MTF-table is ruwweg zo'n 12% oftewel, ongeveer 9 GB.

Bron: http://www.digit-life.com/articles/ntfs/

Uit de FAQ wat nuttige free-ware:
Sequoiaview - grafische weergave van de gebruikte ruimte op de HDD
Spacemonger - grafische weergave van de gebruikte ruimte op de HDD

[ Voor 45% gewijzigd door Guardian Angel op 21-06-2006 23:29 ]

ARME AOW’er

• Avvd
  • Niet online
in de programma's wordt de MTF tabel niet weergeven

maar als ik op mijn andere pc kijk waar ik een partitie van 208GB heb die ik al 2 jaar gebruik (zonder format) dan is daar "slechts 8GB gebruikt" ongeveer 4% dus terwijl deze schijf 2 weken geleden nog geformatteerd is geweest (de MTF tabel groeit als ik de digit-life bron moet geloven)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zou toch nog eens goed met Sequioiaview of Spacemonger gaan rondkijken op je schijf. Even de groottes vergelijken met de groottes die je via map-eigenschappen hebt opgevraagd enzo :)

• Avvd
  • Niet online
ik heb het nou met spacemonger alle mappen bekeken maar ik mis gewoon een stuk, er zijn nergens geen gekke dingen te zien, iedere map klopt gewoon.

mooi programma trouwens

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Heeft het niet te maken met de hoeveelheid en grootte van de bestanden? Als je veel kleine bestanden hebt, dan wordt er veel ruimte verslonden door niet volle sectoren op je schijf?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
@c70070540: Dat zou de TS dan bij de properties moeten zien: "Size" geeft de daadwerkelijke grootte van de bestanden aan, "Size on disk" de in beslag genomen ruimte (dus inclusief slack space).

TS: Je zegt dat verborgen bestanden meegeteld worden. Geldt dat ook voor eventuele systeembestanden?

[ Voor 39% gewijzigd door Stamgastje op 22-06-2006 10:58 ]

• Avvd
  • Niet online
systeembestanden worden ook megetelt al staan die er vrij weinig op de 2e partitie waar windows niet op staan. en ik heb inderdaad naar de grote op schijf gekeken maar dan nog zou de 9GB teveel zijn.

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Toch denk ik dat het wel eens zou kunnen (dus dat er niets raars aan de hand is). Kijk maar eens naar dit plaatje, bij mij is er een nog veel grotere ruimte "weg" (13,2GB). Waarschijnlijk is deze ruimte bij mij in beslag genomen door o.a. de MFT (plus reservekopie) en door de Fast Indexing Service. En is dit bij jou ook het geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Stamgastje op 23-06-2006 22:10 ]

Pagina: 1