Toon posts:

Internet snelheid instellen per pc

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op zoek naar een router (niet draadloos) die zo in te stellen is dat ik een max. snelheid kan toewijzen per pc in mijn netwerk.

Iemand een idee welke router dit kan?

Thanks,

Ton

Verwijderd

De routers van draytek hebben veelal de optie om de bandbreedte per kanaal af te knijpen tussen 0-100%.

Zoek naar VLAN/Rate Control

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 14:14 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Je kan, als je dat wil, ook op de clientcomputers zelf doen, door netlimiter (of een soortgelijk programma) te installeren.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

stefan001 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 14:15:
Je kan, als je dat wil, ook op de clientcomputers zelf doen, door netlimiter (of een soortgelijk programma) te installeren.
IS leuk in een bedrijf waar niemand adminrechten heeft..
maar wil je binnenshuis eigen pc's van mensen dichtknijpen dan denk ik niet dat het een erg succesvolle actie is om dat op de client uit te voeren ;)

Verwijderd

misschien dat je ook iets hebt aan QoS. Quality of Service. Daarmee kun je volgens mij met name aangeven welke computers voorrang moeten krijgen op de bandbreedte (voor games bijvoorbeeld). QoS zit in de nieuwere routers ingebouwd en mijn Linksys B/G router doet dat prima.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
possamai schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 14:24:
[...]

IS leuk in een bedrijf waar niemand adminrechten heeft..
maar wil je binnenshuis eigen pc's van mensen dichtknijpen dan denk ik niet dat het een erg succesvolle actie is om dat op de client uit te voeren ;)
Weet ik, ik wou hem alleen even op de mogelijkheid wijzen. De TS geeft namelijk totaal niet aan waar het voor nodig is oid, dus zou het voor zijn toepassing geschikt kunnen zijn ;).

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 12:56
Een oude pc pakken, M0n0wall installeren en dan traffic shaping gebruiken.

Gratis router met uitgebreide mogelijkheden :)

Toevallig ook gisteren neergezet, werkt makkelijker dan mijn oude Freesco box.
Heb M0n0wall nu ook zover dat hij zijn config van een usb stickje laad, i.p.v. een floppy.

Moederbord met wat ram en cdromdrive is er nodig, geen hd, geen fdd oid.

[ Voor 7% gewijzigd door LiquidSmoke op 22-06-2006 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
stefan001 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 14:55:
Weet ik, ik wou hem alleen even op de mogelijkheid wijzen. De TS geeft namelijk totaal niet aan waar het voor nodig is oid, dus zou het voor zijn toepassing geschikt kunnen zijn ;).
Ik wil het kunnen knijpen omdat de zolderkamer is verhuurd en ik wel een beetje de controle erover wil hebben. Soms heb ik het idee dat er teveel bandbreedte de zolder op gaat ;)
Omdat ik toch al een nieuwe router moet kopen leek me dat de makkelijkste manier..
Ik heb in ieder geval weer even wat dingen om uit te zoeken.

Thanks!
Pagina: 1