DVB-T: Lukt het gratis via de Schotel?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.711 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-02 23:06

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier thuis een schotel liggen, gericht op Astra en Hotbird satellieten, en ik wil een DVD-Recorder kopen. Mijn oog is gevallen op Pioneer's DVR 540 HX-s Met DVB-T Tuner, en de DVR 540-hs zonder DVB-T tuner.

Voor zover ik wist betekend -"T" Terrestial, wat Satellite betekend. Dus als ik de kabel rechtstreeks van mijn schotelantenne erin steek, in de DVB-T HDD Recorder, ontvang ik dan alle 1500 zenders van Astra en Hotbird?

Ik heb wat gehoord over "Digitenne", maar ik weet het niet zeker.

Thx,

Salim de Slalamander

Gulfstream G650

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Sorry, DVB-S is satelliet, DVB-T is via de ether. Je hebt dus een antenne met bijbehorende decoder nodig.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:22
Ik ben bang dat je in de war bent. DVB-T is niet voor de schotel maar voor o.a. Digitene.
Voor de schotel heb je DVB-S nodig. En gratis kan je iig deels wel vergeten. :)

Edit: Net te laat :P

[ Voor 10% gewijzigd door Mr.Wop op 21-06-2006 21:21 ]

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-02 23:06

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
WHUAAAAA! :'( Sh*t, ik had me er zo opverheugd. Dat betekend nu dus dat de maximale input resolutie van die dvd-recorder maar AV/Scart is :| hmm, veels te laag vind ik.

Ik heb een Dubbele LNB's, en 1 90-CM schotel. en een ontvanger van Boston FTA. Ik ontvang samen via Astra-1 en Hotbird totaal 1500 zenders. de helft daarvan is gecodeerd dus ik ontvang 700 FTA zenders . :)

Ik vind dat iedereen dit moet doen, kom je uiteindelijk veel goedkopen uit, en dan worden de overige abbonementen goedkoper. :)

de zenders die ik o.a. ontvang, gratis:

Al Jazeera, Al Arabiya, Al Alam, BBC , CNN , SKY News, RTM, 2M , Sat1 , Prosieben, WDR, ZDF, ARD, BVN-TV, Euronews, Eurosport, etc, etc, etc :D

Gulfstream G650

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Wat DVB-T betreft.. dat is wat KPN digitaal en Digitenne bieden (is niet hetzelfde)...

Probleem met DVB-T ontvangst in nederland is dat deze kanalen gebodeerd zijn.. Alleen nederland 2 is direct te ontvangen. voor de rest moet je een decryptie module (CAM module) en een abonnee kaartje (chip card) hebben om te kunnen kijken..

Steeds meer apparatuur heeft DVB-T aan boord maar helaas zijn er maar weinig apparaten die slots hebben t.b.v. de decryptie kaartjes.. even goed kijken dus..De door jou aangegeven Pioneer heeft volgens mij deze optie niet.. DVB-T ontvangst zal dus voor jou vrijwel nutteloos zijn..tenzij je voetbal op wilt nemen op nederland 2:-)

Ter verduidelijking, er zijn 3 DVB standaarden :

DVB-T - DVB Terrestial, via de ether dus
DVB-S - DVB Sat, sateliet ontvangst
DVB-C - DVB Cable, digitale kabel tv

Sommige ontvangers (zoals veel nieuwe PC tv tuners) kunnen omschakelen tussen deze types..

IP Rocks

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Of wees een tweaker en bouw een media pc'tje met een nexus-s kaartje. Heb ik ook werkt perfect :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hauppauge.com/images/nesuss_gr3.gif

[ Voor 59% gewijzigd door Fairy op 21-06-2006 21:36 ]

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025
Bedankt allemaal voor de uitleg tussen alle DVB's...! Eigenlijk wel verwarrend dat alles DVB genoemd wordt, maar niet compatible met elkaar is (alleen codering is 't zelfde).... :r

We staan hier op het punt een nieuwe LCD aan te schaffen en wel de 37PF9631 van Philips. Deze heeft dus een ingebouwde DVB-T tuner.... Deze zal gebruik worden in combinatie met een DVB-S satteliet-tuner.

To be clear: Er is dus GEEN manier deze nieuwe TV met DVB-T te gebruiken voor het "tunen" van de satteliet kanalen (DVB-S)? Er is ook geen tweak voor toevallig.... :9

Thnx voor de antwoorden!!! _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Troxel schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:15:
Bedankt allemaal voor de uitleg tussen alle DVB's...! Eigenlijk wel verwarrend dat alles DVB genoemd wordt, maar niet compatible met elkaar is (alleen codering is 't zelfde).... :r

We staan hier op het punt een nieuwe LCD aan te schaffen en wel de 37PF9631 van Philips. Deze heeft dus een ingebouwde DVB-T tuner.... Deze zal gebruik worden in combinatie met een DVB-S satteliet-tuner.

To be clear: Er is dus GEEN manier deze nieuwe TV met DVB-T te gebruiken voor het "tunen" van de satteliet kanalen (DVB-S)? Er is ook geen tweak voor toevallig.... :9

Thnx voor de antwoorden!!! _/-\o_ _/-\o_
Nee dat kan niet! DVB-T, DVB-S en DVB-C zijn verschillend en kunnen onderling niet uitgewisselt worden met tweaks of zo.
Pagina: 1