Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verwarring tussen smartphone en pocketpc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Aangezien ik op zoek ben naar een nieuwe telefoon, volg ik dit forum nu reeds een tijdje en ik moet zeggen dat de topics en replies top zijn!
Daar ik er echt niet aan uit geraak (lees: niet weet wat de betere koop voor mij zal zijn) had ik graag effe jullie advies...

Hier gaat ie:
Ik ben op zoek naar een telefoon die WIFI, EMAIL en liefst ook GPS EN UMTS (G3) heeft.
Bovendien zoek ik er ook allerhande aangepaste software op te draaien (bv software om aandelen op te volgen, maar deze is zowel op symbian als pocketpc te verkrijgen, alhoewel het symbian aanbod kleiner is)

Mijn eerste gedacht was om naar een Qtek te gaan (pocketpc) met windows mobile 5 maar die toestellen zijn er nog niet met UMTS en GPS tegelijkertijd. Niet dat geintegreerde GPS hoeft want je kan via bluetooth ook gaan. WIFI is op deze toestellen geen probleem alleen ondersteunen ze geen UMTS maar GPRS. 1e vraag: is mobiel surfen via GPRS veel trager dan met UMTS?

Kwestie van achteraf 'persoonlijke' software te kunnen installeren dacht ik dat Windows Mobile 5(Pocket PC) meer mogelijkheden zou bieden dan de software die momenteel op Symbian verkrijgbaar is. (symbian toestel waar ik eventueel interesse in heb is de Nokia N70 of N80).
2e vraag: welke van de 2 'leading' mobile OS'es heeft de meeste applicatie's en is achteraf het meest te customizen met allerhande utilities?

Symbian gsm's (N70 en N80) ondersteunen ook veel fileformaten... is het mogelijk om met dergelijke toestellen ook Excel, Word en bv PDF bestanden te bekijken en te editen (Word en Excel)? (3e vraag)

En dan de allerlaatste vraag: zijn er mensen die me nuttige info (pro's en contra's) kunnen geven omtrent de keuze tussen bv een N80 (die op papier alles heeft) en bv de Qtek S200 of 9100 (die ook alles hebben, behalve UMTS) rekening houdend met de toegankelijkheid om nadien software te installeren.

Hopelijk geraak ik er ooit eens uit en kan ik naar de winkel hollen om mijn ideale toestel te bestellen! ;)

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 21:04 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
• 1: Ja dit is idd een stuk trager, waar gprs nog een inbelmodem snelheid gebruikt, is umts al richting adsl.

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/6444/snelhedennetwerken5cn.jpg

• 2: Ik denk dat dit toch windows mobile zal zijn. Simpel weg omdat hier meer op internet te vinden is, en omdat het eigenlijk net als xp werkt. Dus progs schrijven werkt bijna hetzelfde als voor je computer. Met symbian ligt dit toch wel wat anders.

• 3: Ja, dit is mogelijk. Je kan dus alles er ook mee bekijken zoals word, excel pdf. Je moet er echter wel de progs voor vinden omdit uit te lezen op je telefoon.

• 4: Hiervoor kan je het best de desbetreffende topics er op na lezen :)

Qtek 9100: HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 11
Qtek S200: HTC Prophet (i-mate JAMin/Qtek S200/SPV M600) - Deel 2
Nokia N80: Het Nokia N80 Topic Deel 2

Succes met je keuzen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt DaannO voor de hulp!
Volgens je antwoorden zal ik inderdaad beter af zijn met een windows mobile telefoon.
Nu nog even de door jou opgegeven links doorsnuffelen en hopelijk de juiste keuze maken!
Bedankt!

Verwijderd

Qtek heeft ook een model wat zowel WiFi, GPRS, Bluetooth als UMTS ondersteunt. Dat is de Qtek 9000. Heb hem zelf (zakelijk) om mobiel te kunnen connecten met het bedrijfsnetwerk en om mail, agenda en contacts te kunnen syncen. Erg veelzijdig apparaat.

Er kleeft wel een groot nadeel aan. Hij is groot en het gebruik van de telefoon is een beetje onhandig. Als je het apparaat niet gebruikt, dan is het scherm niet zichtbaar omdat je het apparaat dan dichtklapt. Qua vorm is het eigenlijk een micro-tablet-pc. Dat heeft wel weer als voordeel, dat je een relatief groot en "fijn" toetsenbordje hebt.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
^^

Hier de link van het toestel waar BazzH het over had:

HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) *2

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-11 18:01
Let wel ok dat je een PDA met telefoonfunctie koopt, bellen en sms'sen gaat niet altijd van een leien dakje. Je zou niet de eerste zijn die zijn PDA phone verkoopt om die reden. Ikzelf heb een MIO A701, ik ben geen grote beller of sms'ser en ben tevreden van het toestel. Mijn vorige was een nokia 6680 met tomtom en alles werkte perfect, geen vastlopers ed...
Kijk voor jezelf hoeveel je je GSM gebruikt en weeg het af, het is uiteindelijk een dure "hobby"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de nuttige info en tips/ervaringen... _/-\o_
Ga nog eens alles doornemen (software support voor symbian en windows mobile) en dan hopelijk juist beslissen!
Pagina: 1