[Advies] Game-Pc

Pagina: 1
Acties:

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:36
Ik heb hier een systeem samengesteld voor iemand, maar ik had nog een paar vraagjes. Dit is zo'n beetje wat ik heb:

Moederbord: Asus A8N-SLI SE nForce4 SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) 85
Ik heb hem hier zelf ook draaien(non-se), en bevalt me wel goed. In de bbg stond de Abit AT8, Xpress 200 Crossfire, maar deze is vrij beperkt leverbaar. Verder staat de A8N-SLI 2x bij de populaire s939 moederborden. Er hoeven niet veel overklokmogelijkheden te zijn, want dit systeem gaat waarschijnlijk gewoon op stock speeds draaien.
Chipsetkoeling: Zalman ZM-NB47J (passief) 3

Processor: ???? AMD Athlon 64 4000+ San Diego (S939, 2,4GHz, 1MB, Boxed) 145
De processor vond ik vrij lastig te kiezen. Welke speeds? Ik heb gezocht over het verschil 512KB/1MB cache, en de 512KB extra geeft slechts een boost van ~5%. De San-Diego's zouden beter overklokken, maar dat is, zoals je hierboven leest, niet belangrijk. Misschien is deze wat?
Koeler: Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 754, 939, 940) 15

Geheugen: 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos) 149
2Gb (2x 1Gb) Kingston PC3200 CL3 166
2GB is wel nodig voor een Game-PC.

Videokaart: Radeon X1900 RX/GeForce 7900 GT Asus GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GT 270
Met deze pc zitten we een beetje in het Mid-High gedeelte. Het moederbord is SLI, maar tegen de tijd dat de videokaart niet meer voldoende is, lijkt me het beter om dan een complete nieuwe te kopen. ATI, of Nvidia?
Koeler: Zalman VF900-Cu LED 30
Of de versie zonder led, hangt af bij welke shops hij bestelt. Met deze kast zal er waarschijnlijk weinig van gezien worden :P , maar met dezelfde prijs nemen we natuurlijk deze 8) .

Geluid: Onboard
Er komen vrij standaard stereo speakertjes aan te hangen. Deze kunnen altijd nog gewijzigd worden, en er een ander geluidskaartje ingedrukt worden :).

Brander: NEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash, Zwart) 35

HDD: Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) 75
Seagate Barracuda 7200.10, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB) 78

Behuizing: Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 (ATX, Geen PSU, Zwart) 47
Is toch meer een persoonlijke keuze. Ik denk eraan deze 2 casefans erbij te bestellen, omdat de bijgeleverde fans lawaaierig zouden zijn.
Cooler Master SAF-S12-E1 (120mm, 13dB, 3p) 9
Zalman ZM-F1 (80mm, 3p) 3 @5V/q-fan

Voeding: Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450W (ATX) 75 Tagan TG480-U22, 480W 78
Er was ook een mogelijkheid geweest om dezelfde kast te nemen met bijgeleverde voeding, maar dan is het nog maar de vraag of hij stil is, en voldoende presteert. Zo'n 400watt leek me wel voldoende voor dit systeem. Het wattage metertje gaat waarschijnlijk niet gebruikt worden, aangezien hij niet zwart is ;) .

Totaal ~960 + Verzendkosten
Ong. 900-1000 euro te besteden

Het moederbord lijkt me wel goed, maar welke CPU past er nou bij dit systeem? Verder maakt het volgens mij kwa prestaties niet veel uit of er een ATI kaart op een NForce chipset zit i.p.v. een NVidia. Welk van de twee kunnen jullie me aanraden, of misschien wel een hele andere?

Dan wordt buiten het bovenstaande bedrag dit er nog bijbesteld:
Monitor: Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms g>g, D-sub/DVI-D)
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 4
5.1/7.1 Speakers: Creative Inspire T7900 (7.1)
Muis: Logitech G5 Laser Mouse (USB)

[ Voor 28% gewijzigd door hberntsen op 01-07-2006 18:58 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
tja je neemt een ATI-kaart, neem dan ook een non-SLI-moederbord. Scheelt niet veel, maar waarom zou je geld over balk smijten?

Processor: 3700(x1) of 3800x2, ligt een beetje aan de voorkeur van de toekomstige gebruiker.
3700 is nu goed, 3800x2 zal de toekomst hebben aangezien game-makers steeds meer gebruik zullen gaan/moeten maken van dual core, aangezien er zelfs plannen zijn voor 4 cores .
Denk ook eens aan de komst van de Core2duo. Dat gaat een goede processor worden tegen een goede prijs.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-02 17:53
ziet er goed uit.

Wnnr wil je het systeem halen, als je nog kunt (wilt) wachten tot 23 juli, kun je de Conroe (Core 2 Duo) halen. Ik denk dat je het met dit budget wel haalt. Bijv. een E6600, die verslaat de FX-(?60 of 62). Voor 310E
Correct me if i'm wrong

Ik wil zelf ook een Conroe gaan halen met een 7900GT, dus ben nogal fan van de conroe :P

ik hoop je hiermee geholpen te hebben

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ook ik zou wachten op de Conroe. Wel zou ik voor DDRII gaan. En daar natuurlijk een leuk moederbordje bij zoeken. Niet?

• Quacka
Edmund schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:13:
Ook ik zou wachten op de Conroe. Wel zou ik voor DDRII gaan. En daar natuurlijk een leuk moederbordje bij zoeken. Niet?
gaat niet he, met socket939.... dus dan moet je erbij zetten dat ie voor socket AM2 moet kiezen met deze moederborden:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/614
en deze processors:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/615

En het is tevens maar de vraag of de Conroe wel leverbaar is. De halve wereld wacht bij wijze van spreken op die processor, terwijl Intel al heeft aangegeven dat tot het eind van het jaar maximaal 20% van de verkopen uit Conroe kan bestaan. Dat kan dus problemen op gaan leveren en ZAL gewoon problemen opleveren in het begin. Dus zal je een tijd moeten wachten op een processor, terwijl de TS nu bezig is met t samenstellen van de pc. Niet erg handig dus.
Wel is het handig om te wachten met kopen tot de komst van Conroe, omdat dan de AMD-processors goedkoper worden.

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn advies is ook... gewoon even wachten op de core2duo. Er zullen heus wel een aantal winkels zijn die ze gewoon op voorraad hebben en zo niet... dan kan je altijd tegen die tijd nog beslissen om of nog even te wachten op Intel of om toch maar een amd systeem samen te stellen die tegen die tijd ook gelijk weer een stuk goedkoper zijn.

• hberntsen
De conroe ziet er opzich niet slecht uit. Ik heb het even overlegd, en hij wil eingelijk niet te lang wachten. @Quacka, welke problemen zou ik kunnen verwachten? De levertijd dus? En wanneer kan ik de prijsverlaging van AMD verwachten? Hij hoeft ook niet alles op het hoogste te kunnen draaien in de toekomst, met de graphics op medium kan het ook wel. Ik denk dat de AMD 3800x2(of sneller, hangt dan af van de prijs) zeker voldoende is. Zelfs mijn systeem kan alles nog op bijna high draaien met acceptabele fps(sommige features ondersteunt de videokaart ook niet).

[ Voor 8% gewijzigd door hberntsen op 22-06-2006 15:31 ]

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
Voor een puur game systeem zou ik voor de snelste singlecore processor gaan die er is.
Het geld dat je daarmee uitspaard (tov een dual core) kun je steken in de XT versie van de X1900 en voor een eventueel een snellere (en tweede) harde schijf...

Verder issie geloof ik wel ok.. geen superdeluxe spul maar dat hoeft ie geloof ik ook niet.

• Quacka
hberntsen schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:29:
De conroe ziet er opzich niet slecht uit. Ik heb het even overlegd, en hij wil eingelijk niet te lang wachten. @Quacka, welke problemen zou ik kunnen verwachten? De levertijd dus? En wanneer kan ik de prijsverlaging van AMD verwachten? Hij hoeft ook niet alles op het hoogste te kunnen draaien in de toekomst, met de graphics op medium kan het ook wel. Ik denk dat de AMD 3800x2(of sneller, hangt dan af van de prijs) zeker voldoende is. Zelfs mijn systeem kan alles nog op bijna high draaien met acceptabele fps(sommige features ondersteunt de videokaart ook niet).
Levertijd dus inderdaad. Als het ze bij Intel nu niet lukt om een tekort te krijgen aan deze processors, dan weet ik ook niet meer.

Bij AMD gaan ze de prijzen op de dag van introductie van de Conroe verlagen:
nieuws: Prijsverlaging AMD-processors dag na introductie Conroe
en
http://images.dailytech.c...79_large_full_pricing.png

Ik weet alleen niet hoe snel de consumenten kunnen gaan profitreren van deze verlagingen. (heb ik me nooit in verdiept)

Verwijderd

kalechinees schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:39:
Voor een puur game systeem zou ik voor de snelste singlecore processor gaan die er is.
Het geld dat je daarmee uitspaard (tov een dual core) kun je steken in de XT versie van de X1900 en voor een eventueel een snellere (en tweede) harde schijf...

Verder issie geloof ik wel ok.. geen superdeluxe spul maar dat hoeft ie geloof ik ook niet.
De snelste singlecore uit de pricewatch kost maar liefst ~E856,- (Athlon FX-57) Daar bespaar je niet echt veel mee lijkt mij zo.
Ik zou zelf (met het oog op de toekomst) gaan voor een leuke dual core. Athlon 3800+ Is niet zo gek duur en past mooi in de huidige config. De 3500+ die je noemde lijkt mij een beetje 'karig' in vergelijking met de rest van het systeem (met name het graka en het 2Gb geheugen)

Met een 3800+ ben zit je de komende tijd zeker goed. Maar als er later nog 'ge-upgrade' moet/wil gaan worden is het misschien verstandiger om voor een AM2 mobo te gaan. Alleen DDR2 geheugen erbij en je bent klaar... Maar als je kan wachten lijkt de Conroe natuurlijk de beste keuze.

• hberntsen
Gezien het budget is AM2 nog iets te duur, en als er dan later geupgradet wordt, kan er nog wel een andere s939 proc + videokaart + misschien nog wel ander ram geheugen in etc. En dan weer later naar iets nieuws :) . Ik wacht de prijsverlagingen nog wel even af...
Voeding is OK? Dan ga ik ook maar voor de 7900GT lijkt me zo.

• Quacka
hberntsen schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:19:
Gezien het budget is AM2 nog iets te duur, en als er dan later geupgradet wordt, kan er nog wel een andere s939 proc + videokaart + misschien nog wel ander ram geheugen in etc. En dan weer later naar iets nieuws :) . Ik wacht de prijsverlagingen nog wel even af...
Voeding is OK? Dan ga ik ook maar voor de 7900GT lijkt me zo.
besef wel dat AMD al aangegeven heeft dat de productie medio Q2 2007 gaat stoppen voor S-939.
nieuws: AMD laat socket 754 langer leven dan socket 939

• stefanmarchal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-01 10:09
ben ik de enige die denkt dat ie beter
die voor een 16 MB kan vervangen?

||

Verwijderd

StefanMarchal schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:35:
ben ik de enige die denkt dat ie beter
die voor een 16 MB kan vervangen?
Misschien wel...
Voor gamen maakt 8mb of 16mb niet echt veel uit. Het is geloof ik voornamelijk sneller bij het gebruik van erg grote bestanden. (hier en daar gelezen op forums e.d.ik kon nu zo snel geen bron vinden dus neem dit niet voor absoluut waar aan!)

Bij normaal desktop gebruik schijn je er in ieder geval weinig van te merken.

Maar: 16mb hoeft niet veel duurder te zijn dan die 8mb Hitachi
voor 10,- extra: Seagate Barracuda 7200.9 250GB, SATA 2, 16mb cache
of een Seagate NL35 250GB, SATA 2, 16mb cache

Daarnaast zijn er tal van 16mb schijven te vinden voor deze prijs (WD, hitachi etc..). Het is maar net of je zelf denkt het nodig te hebben of denkt dat je het verschil zal merken. Ikzelf denk eerlijk gezegd van niet. (en heb zelf dan ook een Samsung sp2504C 250GB, SATA2, 8mb cache)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:41:
[...]
Misschien wel...
Voor gamen maakt 8mb of 16mb niet echt veel uit. Het is geloof ik voornamelijk sneller bij het gebruik van erg grote bestanden. (hier en daar gelezen op forums e.d.ik kon nu zo snel geen bron vinden dus neem dit niet voor absoluut waar aan!)

Bij normaal desktop gebruik schijn je er in ieder geval weinig van te merken.

Maar: 16mb hoeft niet veel duurder te zijn dan die 8mb Hitachi
voor 10,- extra: Seagate Barracuda 7200.9 250GB, SATA 2, 16mb cache
of een Seagate NL35 250GB, SATA 2, 16mb cache

Daarnaast zijn er tal van 16mb schijven te vinden voor deze prijs (WD, hitachi etc..). Het is maar net of je zelf denkt het nodig te hebben of denkt dat je het verschil zal merken. Ikzelf denk eerlijk gezegd van niet. (en heb zelf dan ook een Samsung sp2504C 250GB, SATA2, 8mb cache)
16mb en 8mb is niet zo'n gek groot verschil, wel kun je zeggen dat de nieuwe seagate 7200.10 serie supersnel is, deze heeft de sectoren al rechtop staan, wat voor een enorme plattercapiciteit zorgt en een snellere lees/schrijfsnelheid.
Bij de 7200.9 serie is de 250gb een 2 platterontwerp en de 160gb een 1 platterontwerp, het verschil is zeer groot te noemen, de 250gb is zomaar gemiddeld gezien meer als 10mb/s trager.
De 7200.10 serie is tot 320gigabyte sneller als de 7200.9 160gb, dus moet je nagaan wat een performance verschil die oplevert tussen de 250gb 7200.9.
Mijn advies is dus ook dan de 7200.10 8mb cache of nog beter de 16mb cache versie, alhoewel ze beide erg goed zijn, verschil zit bij hdd's dus niet zozeer in cache maar andere factoren.

Verwijderd

Als ik zou moeten kiezen zijn er naar mijn mening 2 mogelijkheden voor je proc+graka.

- 1900 XT (+- € 375)
- Amd s939 single core. Deze zijn op dit moment allemaal verschrikkelijk laag geprijsd > Klik

Of

- Core Duo 2 (Conroe) E6600 verwacht op +- € 320,-.
- 7600 GT

Bij die laatste moet je waarschijnlijk lang wachten tot je het hebt. En je ben op dit moment in games toch slechter uit. Alleen als je in de toekomst gaat upgraden; hoef je bij de laatste combo alleen een DX10 kaart te kopen, en bij de andere combo moet je eigenlijk 2 nieuwe dingen kopen omdat de AMD over 2-3 jaar toch echt wel is veroudert. Als je de Conroe kiest zal de prijs van je moederbord waarschijnlijk ook nog wat omhoog gaan :o.

• hberntsen
Bedankt voor de tip van de hardeschijf, ik heb hem gewijzigd naar Seagate Barracuda 7200.10, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB). En de cpu; Conroe wordt(te lang) wachten, AM2 is nog wat prijzig(=> wachten).
Quacka schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:27:
[...]

besef wel dat AMD al aangegeven heeft dat de productie medio Q2 2007 gaat stoppen voor S-939.
nieuws: AMD laat socket 754 langer leven dan socket 939
Ze stoppen idd wel met de productie, maar er zijn nog wel enorme voorraden? Kijk naar de AMD Athlon XP, waarvan vorig jaar de productie ook werd stopgezet, de snelste modellen kun je nog nog wel kopen. Ik denk dat het rond 2008 sowiso wel verstandig is een upgrade te doen. En directx10, zoals ik eerder al aangaf, het hoeft niet max te kunnen draaien. Zolang de spellen nog op DX9 willen draaien, lijkt met het niet zo'n probleem. Is het handig om een dualcore te pakken of een singlecore? De singlecore kan dan een Venice 3800 @ 2,4ghz met 125 euro. Dualcore wordt een X2 Manchester 3800 @ 2ghz van 200 euro. Er zal dan minder overblijven voor de videokaart.

Verwijderd

Dnc1n schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:38:
[...]

16mb en 8mb is niet zo'n gek groot verschil, wel kun je zeggen dat de nieuwe seagate 7200.10 serie supersnel is, deze heeft de sectoren al rechtop staan, wat voor een enorme plattercapiciteit zorgt en een snellere lees/schrijfsnelheid.
Bij de 7200.9 serie is de 250gb een 2 platterontwerp en de 160gb een 1 platterontwerp, het verschil is zeer groot te noemen, de 250gb is zomaar gemiddeld gezien meer als 10mb/s trager.
De 7200.10 serie is tot 320gigabyte sneller als de 7200.9 160gb, dus moet je nagaan wat een performance verschil die oplevert tussen de 250gb 7200.9.
Mijn advies is dus ook dan de 7200.10 8mb cache of nog beter de 16mb cache versie, alhoewel ze beide erg goed zijn, verschil zit bij hdd's dus niet zozeer in cache maar andere factoren.
Whoops :X
Ik had tenminste wel gelijk over 8mb en 16mb... alleen deze zal inderdaad nog wel een stuk sneller zijn dan degenen die ik heb aangedragen :/ (damn, waarom heb ik er zelf niet zo één gehaald :| )
hberntsen schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:42:
Bedankt voor de tip van de hardeschijf, ik heb hem gewijzigd naar Seagate Barracuda 7200.10, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB). En de cpu; Conroe wordt(te lang) wachten, AM2 is nog wat prijzig(=> wachten).
[...]

Ze stoppen idd wel met de productie, maar er zijn nog wel enorme voorraden? Kijk naar de AMD Athlon XP, waarvan vorig jaar de productie ook werd stopgezet, de snelste modellen kun je nog nog wel kopen. Ik denk dat het rond 2008 sowiso wel verstandig is een upgrade te doen. En directx10, zoals ik eerder al aangaf, het hoeft niet max te kunnen draaien. Zolang de spellen nog op DX9 willen draaien, lijkt met het niet zo'n probleem. Is het handig om een dualcore te pakken of een singlecore? De singlecore kan dan een Venice 3800 @ 2,4ghz met 125 euro. Dualcore wordt een X2 Manchester 3800 @ 2ghz van 200 euro. Er zal dan minder overblijven voor de videokaart.
Ik zou zelf altijd voor een dual core gaan. Volgens mij heb je (zeker als de games het gaan ondersteunen) veel langer plezier van de dual core. Maar als op dit moment alle games superhoog gedraait moeten worden is een goede videokaart natuurlijk een must. Het ligt er maar net aan waar je zelf lang mee wil doen. Ik zou zelf eerder een goede processor kopen en het graka later nog een keertje upgraden (evt. wanneer de DX10 kaarten iets goedkoper zijn geworden)

• Quacka
hberntsen schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:42:

Zolang je maar op tijd bent is er niets aan de hand. Voordat de voorraad op is, ben je al een tijd verder. Alleen zullen mensen die gaan upgraden altijd kiezen voor een van de wat snellere 939-processors. Die voorraden zullen in mijn ogen dus sneller op gaan.
Ik denk dan bijv aan mensen die nu een 3500 kopen of hebben gekocht. Die willen op een gegeven moment hun processor upgraden en gaan voor een bij 4400x2. Deze zal dan snel op zijn.
Er zullen weer minder mensen zijn die een 3200 voor een 3700 willen upgraden, die zal dus makkelijker te verkrijgen blijven.

• hberntsen
Maar wanneer kan ik dualcore games verwachten, en dat er ook echt voordeel bij is? Want 200 euro(volgende week 160?) voor 2 ghz en 145 euro voor 2,4(1mb cache). De laatse is bij games nu nog wel sneller(klik)

[ Voor 3% gewijzigd door hberntsen op 24-06-2006 16:37 ]

Verwijderd

hberntsen schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:04:
Maar wanneer kan ik dualcore games verwachten, en dat er ook echt voordeel bij is? Want 200 euro(volgende week 160?) voor 2 ghz en 145 euro voor 2,4(1mb cache). De laatse is bij games nu nog wel sneller(klik)
Ik gok zelf vrij snel... een (beetje een fatsoenlijke) dual core kan altijd sneller draaien dan een single core (ok meestal dan ;) ) Met games heb je nu nog niet echt voordeel... dit wil echter niet zeggen dat je hierdoor de huidige games minder goed zou kunnen spelen. De meeste games vragen toch voornamelijk om een dikke videokaart... met een x1900xt o.i.d kun je alles gewoon supergoed draaien. Straks (na waarschijnlijk al een videokaart-update, in ieder geval over een paar jaar) wanneer je processor echt een bottleneck gaat vormen kun je beter een dual core hebben. Tegen die tijd zullen de games die dual core echt wel ondersteunen en zul je hier langer mee vooruit kunnen dan met een snellere single core...

Nu heb je nog niet veel voordeel met een dual core (op game gebied dan)... maar je zult er in ieder geval langer mee doen (en zal minder snel een bottleneck gaan vormen) dan met je nu nog snellere singlecore.

Dit is overigens wel mijn mening... er zijn ook genoeg mensen die denken dat je meer baat hebt bij (of langer plezier van) een snellere singlecore. Ikzelf vind het bovenste echter aannemelijker...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 18:07 ]

• hberntsen
Ik heb de keuze overlegd en ze wilden gaan voor een 7900gt, met AMD Athlon 64 4000+ San Diego (S939, 2,4GHz, 1MB, Boxed). Hij wou iig volgend jaar een upgrade doen naar dualcore. Vanwege de lawaaierige koeler op de videokaart, komt er een Zalman VF900 erop. Ik denk dat dit het dan wordt. De voeding kan het allemaal trekken?

Verwijderd

hberntsen schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:31:
Ik heb de keuze overlegd en ze wilden gaan voor een 7900gt, met AMD Athlon 64 4000+ San Diego (S939, 2,4GHz, 1MB, Boxed). Hij wou iig volgend jaar een upgrade doen naar dualcore. Vanwege de lawaaierige koeler op de videokaart, komt er een Zalman VF900 erop. Ik denk dat dit het dan wordt. De voeding kan het allemaal trekken?
Nu een (tamelijk snelle) cpu kopen en volgend jaar upgraden?? Waarom dat?
Kan hij beter of:
- nu meteen wat meer geld uitgeven aan een CPU die aan de wensen voldoet (en dus nog een tijdje meegaat)
- nu een goedkope cpu halen die het tot volgend jaar net trekt... (3200+ of 3500+ o.i.d) en dan volgend jaar upgraden.

Lijkt me een beetje geldverspilling om nu een 4000+ te halen als je volgend jaar al een dual core wil gaan halen... Als je toch voor de 4000+ wil gaan zou ik er wel iets langer mee proberen te doen... ik vind een cpu van E140,- om 1 jaartje te gebruiken een beetje aan de dure kant

Over die voeding moet iemand anders zijn hersenen peinigen... ik heb hier vrij weinig verstand van :|

• Quacka
eens met mijn voorganger: Als je volgend jaar cpu wilt upgraden, dan ga je niet nu al een dure processor kopen.

Verwijderd

eens met mijn voorganger en voorvoorganger :P

• hberntsen
Nouja, over een jaar was niet helemaal letterlijk bedoeld, meer zoiets van als het dan de bottleneck is kan het geupgradet worden, zolang het goed presteert hoeft er niks gewijzigd te worden :) .
Hij wou er nu toch nog wel een andere monitor kopen. Iets van een Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms. En ook een 5.1/7.1 setje(=> andere geluidskaart, Audigy4? X-Fi is wel weer wat duur). Daar ga ik morgen nog naar kijken.

[ Voor 54% gewijzigd door hberntsen op 27-06-2006 15:31 ]

• hberntsen
Ik denk dat ik voor deze ga:

Luidsprekers: Creative Inspire T7900 (7.1)
Monitor: Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms g>g, D-sub/DVI-D)
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 4

De rest van het systeem bestelklaar?

[ Voor 4% gewijzigd door hberntsen op 27-06-2006 17:16 ]

• Robbbert
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 21:00
Volgens mij kun je beter voor ander geheugen gaan (of een ander moederbord). Anders heb je grote kans op een niet-werkend/onstabiel systeem.

Asus + TwinMos = oorlog ;)

Verwijderd

Nou je het zegt... heb ik volgens mij ook wel eens wat van gezien... (Asus & Twinmos)
Misschien is het 'veiliger' om voor Kingston o.i.d. te kiezen.

Wat dacht je van:
2Gb (2x 1Gb) Kingston PC3200 CL3
166,- in de Pricewatch. En met Kingston zit je natuurlijk altijd goed :9

Ik heb het zelf ook in in mijn systeem zitten en werkt perfect (ook voor games ;) ) Het heeft een iets hogere CAS Latency maar daar zul je niet veel van merken (heb ik mij laten vertellen toen ik mijn systeem ging samenstellen :) ) Als je wil overklokken moet je natuurlijk ander (lees: duurder) geheugen kopen. Maar dat was geloof ik niet de planning/bedoeling hé?

• hberntsen
Oei, dan heb ik wel geluk gehad mijn mijn combo :9 , draait hier gelukkig lekker stabiel 8) (en ietsjes oc'ed). Maar goed, heb hier ook voor de rest overal kingston, maar deze genomen omdat ik dacht dat de amd64 wel baat bij lagere cas-latency had. Dan verander ik hem hier even naar de 2Gb (2x 1Gb) Kingston PC3200 CL3.
OC'en was inderdaad niet de bedoeling.

Edit:
Er komt nog een muisje bij: Logitech G5 Laser Mouse (USB)

Edit2:
Volgens mij heeft deze coolermaster geen aansluting voor de videokaart :o, hoewel er bij de asus kaart wel een stekkertje bij zit, lijkt me het voor de toekomst toch wel handig dat die erbij zit. De Zalman ZM460-APS, 460W (ATX12V 2.01) wat?
*gaat even posten in het "Welke voeding heb ik nodig topic"

[ Voor 45% gewijzigd door hberntsen op 28-06-2006 18:41 ]

• hberntsen
Ok, de voeding wordt een Tagan TG480-U22, 480W. Dan ga ik vandaag of morgen even kijken bij welke shops hij gaat bestellen :*)

Edit: De processor wordt vervangen door een langzamer model de san diego 3700+, omdat de 4000 slecht leverbaar is. Hij gaat bij Coolprices.nl, Azerty hardware en Salland Automatisering bestellen.

Hele late edit: Het systeempje draait(al een tijdje) goed en hij is er erg blij mee :)

[ Voor 51% gewijzigd door hberntsen op 19-07-2006 15:11 ]

Pagina: 1