Toon posts:

iPod nano 'on hold'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort is mijn iPod nano uit het niets op hold gesprongen, nu krijg ik deze daar niet meer vanaf. ;(

Heb de nano opengehaald en de hold-schakelaar bleek defect. Schakelaar eraf gehaald in de hoop dat dan de ipod niet meer op hold zou staan, maar helaas, dat staat ie nog steeds.

Na tig keren gereset/geflasht te hebben met de ipod updater, ben ik op het ideetje gekomen de firmware te vervangen door een versie die de 'hold' functie negeert (probleem: bestaat deze en waar vind ik die?)

Dus heb ik geprobeerd zelf de firmware te wijzigen, maar tevergeefs. |:(

Heb dit gedaan met ipodwizard: http://prdownloads.source...ase.zip?use_mirror=belnet

Het ziet er een beetje hopeloos uit, maar misschien heeft iemand nog een idee.. _/-\o_

Grtz, X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarschijnlijk dus gewoon een hardwarematig defect. Dus dan zul je em wel moeten laten repareren. En je garantie ben je nu dus kwijt omdat je em opengemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:21

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

en als je dat niet wilt kan je altijd nog rockbox proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het lijkt mij dat de hold schakelaar of iets verbind of iets niet verbind, misschien dat je ergens een klein draadje op 2 punten kan solderen zodat ie nooit meer op hold staat.

Als ergens op internet te vinden is waar alle dingen voor zijn zou dit misschien mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:17
Gewoon RMA'en. Zelf prutsen kan, in dit geval, het erger maken.

Overigens zit je in het verkeerde subforum te posten, jij hoort hier, en is het niet Ipod maar iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flying schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:36:
Gewoon RMA'en. Zelf prutsen kan, in dit geval, het erger maken.

Overigens zit je in het verkeerde subforum te posten, jij hoort hier, en is het niet Ipod maar iPod.
sorry, ben nieuw hier, hoe kan ik het veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat kan jij niet veranderen maar alleen een mod kan dat doen, als er iemand langs komt zal die het denk ik wel even voor je kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:11
Waarom ga je hem nou zelf openmaken terwijl je garantie hebt? nu kan je waarschijnlijk wel vergeten dat hij vervangen voor je wordt.

Als je hem gewoon naar de winkel had gebracht, dan hadden ze hem opgestuurd en had je waarschijnlijk binnen 2 weken een vervangende gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als er niet te zien is dat jij hem open gemaakt heb komen de technici bij de techsupport daar waarschijnlijk ook wel niet achter. Ik zou m gewoon terugbrengen, in het ergste geval moet je de reparatie betalen of ben je m kwijt, maar stuk was ie toch al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Echt stom dat je hem hebt opengemaakt natuurlijk.
Als ik jou was zou ik het alsnog eventjes proberen te laten fixen door Apple.

http://depot.info.apple.com/ipod/

Kies voor Nederland, vul je serienummer in en volg de procedure. Mits binnen garantie uiteraard.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
matiasjansen schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:45:
Als er niet te zien is dat jij hem open gemaakt heb komen de technici bij de techsupport daar waarschijnlijk ook wel niet achter. Ik zou m gewoon terugbrengen, in het ergste geval moet je de reparatie betalen of ben je m kwijt, maar stuk was ie toch al ;)
Ze kijken daar vaak toch even wat beter, en kunnen vaak toch wel aan bepaalde sporen zien dat hij open is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yess het is gelukt!

Ben als volgt te werk gegaan: Heb de 2 contactpuntjes van de schakelaar aan de achterkant van de print opgezocht, en een carbide-boortje (0,8mm) gebruikt om het koper aan de oppervlakte te brengen. Met wat handig gesoldeer deze met elkaar verbonden en voila, hij doet het! (behalve dat ie niet op hold kan). Bedankt :*)
Pagina: 1