Regelmatig geen internet met Conceptronic C100BRS4H Router

Pagina: 1
Acties:

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn Router (Conceptronic C100BRS4H). Ik heb een internet verbinding van @Home, en eerst zaten er twee computers in het netwerk, verbonden met een crossed cable. Toen heb ik nooit problemen met de verbinding gehad. Maar nu er meerdere computers zijn heb ik een router aangeschaft. Sindsdien valt het internet regelmatig uit.

Als ik via het setup menu van de router (192.168.2.1) de computernaam verander, werkt alles weer normaal. In plaats van de computernaam die ik van @Home heb gekregen (CK######-a) staat er dan setup.

Ik heb Conceptronic meerdere malen gemaild, maar het heeft niets geholpen. De eerste keer werd me geadviseerd om de nieuwste firmware te installeren, dat heb ik gedaan maar er veranderde niets. En de tweede keer zeiden ze dat ik de firewall uit moest zetten, maar die stond al uit. De beveiliging zou van kracht blijven omdat NAT nog steeds ingesteld was.

Ik heb op verschillende fora gezocht, waaronder op GoT, maar ik kon geen oplossing vinden. Dus heb ik me hier maar geregistreerd zodat ik het zelf kon vragen. Heeft iemand een idee wat ik hieraan zou kunnen doen?

Alle computers in het netwerk werken met Windows XP Professional, mocht dit belangrijk zijn.