Toon posts:

[Probleem] Acer Aspire 1520 Zwart beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop, een acer aspire 1520, zo snel ik deze aanzet gaat het laptop van de aan/uit knop licht geven en gaat het lampje van dat de laptop aanstaat, aan. Daarna gaat hij controleren over er iets in de cdrom zit, hiervan gaat het lampje aan. Tegelijk hiermee gaat het scherm aan, waarna je normaal het opstarten van de bios ziet, alleen dit gebeurt niet.

Ik heb al de backup batterij los gehad voor een bepaalde periode -> dit hielp niet
Ik heb al het geheugen er uit gehaald -> hielp niet, zelf geen piepjes oid.
Laptop aangesloten op externe monitor, deze gaat ook aan alleen blijf hij gewoon op zwart scherm.

Iemand idee wat er mis is ?

Verwijderd

misschien is het moederbord kapot? Heb er niet zoveel verstand van. Ik heb alleen al 2x een kapot moederbord gehad. Bij het opstarten ging de fan heel even aan, en vervolgens gebeurde er niks meer, zwart scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:43:
misschien is het moederbord kapot? Heb er niet zoveel verstand van. Ik heb alleen al 2x een kapot moederbord gehad. Bij het opstarten ging de fan heel even aan, en vervolgens gebeurde er niks meer, zwart scherm.
Ik heb hem ook is in de bootblock mode gezet zodat je met een diskette zonder dos of windows hem kan flashen. Als je hem dan aanzet hoor je wel gewoon de piepjes die hij zou moeten geven, alleen bevat de laptop geen diskdrive |:( dus board lijkt me niet kapot of vergis ik mij hierin ? :?

Verwijderd

Kijk eens heel goed of er nog wel iets op het beeld verschijnt (heel vaag). Zoja, dan is de backlight stuk. Meestal de inverter, het buisje (gewoon een ccfl) gaat haast niet stuk.
Anders misschien een kabelbreuk rond het scharnier.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:24:
Kijk eens heel goed of er nog wel iets op het beeld verschijnt (heel vaag). Zoja, dan is de backlight stuk. Meestal de inverter, het buisje (gewoon een ccfl) gaat haast niet stuk.
Anders misschien een kabelbreuk rond het scharnier.
Is het dan ook zo dat het beeld op een externe monitor niet werkt ? Wat daar flikkert de monitor wel een keer maar dan verschijnt er niet op het scherm, zeg maar een blank scherm. 8)7