Ik ben nu al heel de middag aan het knutselen om mijn (nieuwe) site te centreren, voor deze inhoud een hele lichtgrijze tint te gebruiken, en als achtergrond links en rechts donkerder grijs te gebruiken. Deze vorm komt o.a. terug op T.net...
Daarnaast wil ik het menu (gecentreerd, bovenin) het liefst laten staan ivm laadtijd, maar dit heeft geen prio.
Waar loopt het nu fout:
In de stylesheet heb onder andere het volgende staan:
Alles staat in het midden. Mooi!
Verder dan dit kom ik niet meer. Minder mooi!
Bijna iedereen die zijn site wil centreren is hier al tevreden mee. Ik niet. Ik wil per se die donkerdere (?) achtergrond aan de zijkanten. Juist daarom is het erg moeilijk zoeken op Tweakers, Google en collegae, want die houden allemaal op bij het centreer-gedeelte. Ik heb voorheen (op de huidige site, al) gewerkt op de brute frame-manier, maar met scrollbalken willen jullie niet weten hoe dat eruit ziet! Deze wil ik gewoon aan de rechterkant hebben, en niet in het midden. Ondertussen heb ik ook al met layers en zelfs de gouwe ouwe tabellen geprobeert. Zeg nou zelf, is dat wanhopig of wat?
Even een voorbeeldje over hoe mijn streven is:

Mocht iemand een zet in de goede richting geven; super!
Daarnaast wil ik het menu (gecentreerd, bovenin) het liefst laten staan ivm laadtijd, maar dit heeft geen prio.
Waar loopt het nu fout:
In de stylesheet heb onder andere het volgende staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| body { background-color: #F0F0F0; text-align: center; font-family: verdana; font-size: 8pt; color: #000000; } #container { margin: 0 auto; width: 800px; text-align: left; } |
Alles staat in het midden. Mooi!
Verder dan dit kom ik niet meer. Minder mooi!
Bijna iedereen die zijn site wil centreren is hier al tevreden mee. Ik niet. Ik wil per se die donkerdere (?) achtergrond aan de zijkanten. Juist daarom is het erg moeilijk zoeken op Tweakers, Google en collegae, want die houden allemaal op bij het centreer-gedeelte. Ik heb voorheen (op de huidige site, al) gewerkt op de brute frame-manier, maar met scrollbalken willen jullie niet weten hoe dat eruit ziet! Deze wil ik gewoon aan de rechterkant hebben, en niet in het midden. Ondertussen heb ik ook al met layers en zelfs de gouwe ouwe tabellen geprobeert. Zeg nou zelf, is dat wanhopig of wat?
Even een voorbeeldje over hoe mijn streven is:

Mocht iemand een zet in de goede richting geven; super!