Quicktime als standaard speler instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 525 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ETHaaz
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Als ik een mp3tje open wordt dit automatisch afgespeeld in (en toegevoegd aan) iTunes. Dit heb ik liever niet, want zo wordt muziek die anderen mij sturen en ik een keertje luister automatisch in mijn iTunes library geplaatst. Ik wil dus dat Quicktime de standaard speler wordt, maar het lukt mij niet dit zo in te stellen.

Als ik met rechts klik op een mp3 --> open met andere... --> en dan quicktime kies en "open altijd met dit programma" aanvink, geldt dit alleen voor deze mp3... (bij windows werd 't dan wel voor alle mp3's aangepast...) Ook bij de settings van Quicktime zelf heb ik niks kunnen vinden. Ik ben nieuw met OSX dus misschien kijk ik ergens overheen.

Als iemand 't weet.. veel dank.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dat kan door command-I bij een mp3. Je kunt dan instellen met welk programma je het bestand wilt openen, en dat ook voor alle bestanden van die soort instellen :)

Zo dus: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ab10d6272960c50ed1bc7b54088082cf/thumb.jpg

"Change All..." wordt actief zodra je iTunes in een ander programma hebt gewijzigd.

[ Voor 45% gewijzigd door Canaria op 21-06-2006 16:38 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• ETHaaz
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
gelukt
bedankt!