Toon posts:

Threshold 3.3V warning (asus probe)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuwe voeding aangeschaft, namelijk de Silentmaxx Fanless 400W (jaja best wel prijzige PSU helaas).
Ik had wel verwacht dat mn computer warmer zou worden vanwege de "fanless" gebeuren..maar nu heeft mn cpu gewoon vaak van die pieken (geeft gewoon 80 graden aan) en springt gelijk weer terug naar 50 en minder en dan weer terug naar 80...heb al 2 systemfans op de achterkant van mijn kast gemonteerd..weet verder niet hoe ik mijn airflow kan verbeteren...
maar...hij geeft ook vaak threshold 3.3V warning aan..terwijl die voeding wel goed moet zijn.
3.3V is toch voor RAM enzo?

Dit zijn de specificaties voor mijn computer:
P4 3.0 GHZ
Asus P5GD1-PRO socket 775 Chipset Intel 915P FSB 800MHz
2 * 512MB DDR Corsair VS512MB400 modules
Sapphire ATI X1300PRO 256MB Videokaart
Een TV-kaart
Een IDE-controller Ultra133
BenQ Dvdbrander
2 interne hardeschijven waarvan een met harddiskcooler van coolermaster.
1 externe harde schijf (USB2.0)

Silentmaxx Fanless 400W moet toch ruim goed zijn?
Iemand ervaring met deze PSU?

groetjes,

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:08

SA007

Moderator Tweaking
Kijk in je bios wat je voltages zijn, volgens mij is je voeding niet helemaal lekker...

If so, gewoon terugbrengen voor reparatie/garantie...

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wat is het 3,3V-voltage op die momenten dan? En de rest van je voltages (5V/12V)?
Je zou het eens met een multimeter kunnen meten. Niets is zo nauwkeurig :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

als het extreme afwijkingen zijn, zou ik het eerder op je sensoren steken. Speedfan beweert bij mij dat mijn 3.3 over en weer springt tussen 1.7 en 63v, wat dus totale onzin is (moederbord werkt niet stabiel, maar 63v doet de boel gewoon verdampen)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn moederbord geeft altijd aan dat mijn 12V lijn veels te laag is (rond de 11,2V) Toen ik dat voor het eerst zag schrok ik daar ook behoorlijk van.
Maar vervolgens ging ik het na meten met een multimeter, en bleek het te schommelen tussen de 12,12 en 12,22V. Dus gewoon perfect.

Dus ik zou zeggen kijk of je ergens even een mulitmeter kan lenen o.i.d voor wat extra zekerheid. Anders contact opnemen met je leverancier.

Verwijderd

Topicstarter
mn 3.3V meter schommelt tussen de 3.3 en 4.08 ...weet niet of dat goed of slecht teken is?
Ik weet wel dat het tussen 3.3 en 3.7 moest zijn..

de 12V en 5V is wel gewoon goed..blijft net ietjes daarboven..
maar ook vaag dat mn cpu temperatuur schommelt van 80 naar 50 dan weer terug naar 80 en dan opeens weer 30 :S..naja..

hmm een multimeter...waar kan ik die vandaan halen? gewoon bij een of ander computerzaakje?
Ik ken namelijk niemand die dat heeft van wie ik het kan lenen..

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Niet op letten, is een bekende bug van Asus Probe :)
Ik heb het ook met mijn FX5700 en mijn GF2 GTS

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

gewoon bij een bouwmarkt voor nog geen 10 euro heb je zo'n ding. wel even opletten dat je hem goed gebruikt natuurlijk anders heb je er niet lang plezier van

Verwijderd

Topicstarter
hmm k...ff checken of er bugfixes beschikbaar zijn.

Btw..als hij waardes geeft waarvan het lager is dan het minumum....betekent het dat de voeding gewoon slecht is... maar als hij hoger is dan het maximum...wat betekent dat dan?
Voeding te sterk?
Pagina: 1