Toon posts:

Canon Lide30

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar weet niet of dit het goeie forum is.

Maar mijn Canon Lide30 wilt dus niet installeren als ik hem aansluit op een on-board USB om het zo maar te zeggen. Alleen als ik een USB hub aansluit op het moederbord (Ik weet niet hoe het heet :D)
Ik heb nu een nieuw moederbord en de oude USB poorten van de a7n8x-e deluxe heb ik dus mee moeten geven.
Iemand een idee?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:03
Andere USB-apparaten werken wel op die poort?

Je zou verder wat meer info over je hardware en hoe je het hebt aangesloten kunnen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn webcam werkt wel gewoon, maar ook niet 100%. Hij zegt elke keer dat de hardware niet kan worden gevonden maar ik kan hem wel gewoon gebruiken. Hoe ik alles heb aangesloten ?
Gewoon de usb in de usb poort van het moederbord. Ik weet niet wat ik aan verdere info kan geven.

Windows XP +SP2?

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:45
De Lide-serie van Canon is zeer USB-type gevoelig, wat dus kan resulteren in een bepaalde manier van incompatibaliteit.

Ik ben zelf niet zo goed op de hoogte van de USB-standaarden maar weet wel dat er niets aan te doen is. Ik heb zelf een Lide 50 en heb Canon er al eens over gebeld en deze wisten al van het probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik ook al achter gekomen, en toen moest ik de scanner op de USB kabel aansluiten die je op het moederbord kunt steken , een soort van hubje zeg maar. Dan werkt het wel, maar ik heb geen Deluxe moederbord en dan zitten ze er niet bij.

Een USB hotfix van microsoft misschien?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 16:12 ]

• Invisible_man
Heb zelf trouwens de zelfde scanner en ook een a7n8x-e deluxe waar het zonder problemen op draait. Maar ik begrijp dus dat je nu een ander mobo hebt? Wat voor één heb je dan nu?

Verwijderd

Topicstarter
Invisible_man schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:12:
Heb zelf trouwens de zelfde scanner en ook een a7n8x-e deluxe waar het zonder problemen op draait. Maar ik begrijp dus dat je nu een ander mobo hebt? Wat voor één heb je dan nu?
De a8n-sli SE. Als het "goed is" kun jij hem niet aansluiten op de on-board USB. Maar wel met de bijgeleverde kabel, klopt dat?:)

• Invisible_man
Als het "goed is" kun jij hem niet aansluiten op de on-board USB. Maar wel met de bijgeleverde kabel, klopt dat?:)
Daarmee bedoel je aansluiten op de a7n8x-e deluxe? Die kan ik prima aansluiten op mijn onboard poorten (die 4 die in de zelfde blokjes zitten als de netwerk aansluitingen) en ook prima op mijn USB-poorten voor in mijn kast.

[ Voor 10% gewijzigd door Invisible_man op 21-06-2006 16:15 ]

• Barre_Code
Gewoon een hubje kopen bij de lokale pc-dealer voor een tientje. Ik weet uit ervaring dat je hier nog uren lang mee bezig kan zijn maar dat de meeste moeite dan tevegeefs is. :)

En oja, probeer eerst nog eens de USB-patch van je moederbord opnieuw te installeren (als die er is teminste, staat op de cd).
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:10:
Daar was ik ook al achter gekomen, en toen moest ik de scanner op de USB kabel aansluiten die je op het moederbord kunt steken , een soort van hubje zeg maar. Dan werkt het wel, maar ik heb geen Deluxe moederbord en dan zitten ze er niet bij.

Een USB hotfix van microsoft misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Ai oké, maar telkens nieuwe spullen kopen om het probleem op te lossen vind ik eerlijk gezegd niet fijn. Ik zal de hotfix eens proberen.

Stomme modjes, verwijderen zomaar mijn vraag :+ (Grapje he) :D Ik reageerde terwijl m'n antwoord al was gepost.

"Please using Windows XP SP1 (Service Pack 1) or later versions, you DO NOT need to
install this driver, because they already contain software support for USB 2.0."

Dit houdt in?

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 16:23 ]

• Invisible_man
Yep

Edit: reageerde op een vraag die blijkbaar spoorloos verdwenen is :+

[ Voor 190% gewijzigd door Invisible_man op 21-06-2006 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me wel vertellen waar ik zo'n dingetje kan halen of hoe het heet, dat ik hem achter in de kast van de pc kan plaatsen waar bijvoorbeed de aansluiting zit van je monitor op de videokaart. Ik ben echt totaal niet bekend met zulk soort namen :)

• Invisible_man
Waarschijnlijk bedoel je een USB-bracket?

En anders zou je ook nog een losse USB2.0 PCI-kaart kunnen kopen, levert je iets van vier poorten op en kost iets van een tientje.

Verwijderd

Topicstarter
Invisible_man schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:00:
Waarschijnlijk bedoel je een USB-bracket?

En anders zou je ook nog een losse USB2.0 PCI-kaart kunnen kopen, levert je iets van vier poorten op en kost iets van een tientje.
Ik denk het wel, die zat ook bij de a7n8x-e deluxe en vind ik dus zelf zeer handig. Toch vind ik het belangrijker dat het probleem opgelost kan worden, anders haal ik wel een keer zo'n bracket.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heeft het niet met de stroomvoorziening te maken? Als de scanner veel stroom trekt kan het zijn dat deze alleen op een onboard poort werkt als er verder geen andere apparaten aangesloten zijn.

🖥️ | 🚗

• Invisible_man
MadMarky schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:09:
Heeft het niet met de stroomvoorziening te maken? Als de scanner veel stroom trekt kan het zijn dat deze alleen op een onboard poort werkt als er verder geen andere apparaten aangesloten zijn.
Dat klinkt erg aannemelijk ja.

De grootste kans om het probleem op te lossen zal imho waarschijnlijk z'n losse USB PCI-kaart zijn ipv z'n bracket (en zal qua prijs ook niet zoveel schelen).

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:09:
Neen, want hij werkt niet op de on-board poort. En op mijn oude moederbord werkte hij alleen op Brackets/hubs. De linkjes naar google lopen ook allemaal lekker dood.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nouja jammer dat het niet direct op een onboard poort werkt, maar is het zo'n probleem om er een USB hubje van €15 tussen te hangen?

🖥️ | 🚗

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Weet zo niet of het van toepassing is op jou scanner, ikzelf heb een paar dagen een lide60 scanner, en die zat vol letters dat je hem eerst moest installeren alvorens de scanner op de pc aan te sluiten. En elders gelezen (volgensmij kieskeurig.nl :P) dat iemand problemen met installeren had aangezien hij eerst de scanner had aangesloten alvorens de software te installeren.

Dus misschien is bovenstaande van toepassing op de lide30?

Grolsch Royce!

• Invisible_man
Volgens het boekje wel, maar heb hem net nog geinstalleerd terwijl hij er nog in zat. Zal ook wel meer een voorzorgsmaatregel van Canon zijn ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem eerst geinstalleerd en toen pas ingestoken. Dat heb ik in de handleiding kunnen vinden. En het is idd een probleem om voor 15 euro wat te halen. Als je videokaart niet volledig werkt haal je toch ook niet direct een nieuwe? Misschien is het iets kleins, en daar wil ik geen 15 euro voor neerleggen.

• Barre_Code
Invisible_man schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:00:

Dit is dus vrijwel exact hetzelfde als ik een paar posts eerder heb voorgesteld :+

@ Ramon156

Ik begrijp dat je dat niet zomaar doet. Maar ik kan je verzekeren dat het een vreselijk complex probleem is aangezien ik er ooit ook dagen mee bezig ben geweest... ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Barre_Code op 21-06-2006 22:03 ]

• Invisible_man
Tw34jer schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:01:
[...]

Dit is dus vrijwel exact hetzelfde als ik een paar posts eerder heb voorgesteld :+

@ Ramon156

Ik begrijp dat je dat niet zomaar doet. Maar ik kan je verzekeren dat het een vreselijk complex probleem is aangezien ik er ooit ook dagen mee bezig ben geweest... ;)
euh??? Jij had het toch over een USB-hub, dus geen PCI-kaartje (zit toch wel een wezelijk verschil tussen aangezien de data bij het kaartje niet meer via de mobo root-hub gaat). Maar goed, gaat om het idee :).

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb hier ook zo'n scanner, maar dan aan de laptop.
Werkt prima, zonder hub. In tegenstelling tot een cardreadertje die het op de 'gewone' computer zonder hub doet, maar zonder hub de laptop weer laat crashen.

Scanner aan de 'gewone' computer heb ik nog niet geprobeerd.

Oftewel: koop een hub, kan je een hoop ellende besparen (en je hebt weer wat USB poorten vrij :P )
Neem wel een actief gevoedde, kan beter de benodigde stroom leveren voor de scanner.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Barre_Code
Volgensmij raken we nu allemaal in de war omdat de TS met een USB hub gewoon een PCI USB kaartje bedoeld (hij verteld al dat hij niet weet hoe het precies heet).

Koop dus vooral niet een externe USB hub want er staat ergens in de handl. van de scanner (bij de Lide 50 in iedergeval) dat dat niet kan. Dus voor de goede orde: een "PCI USB 2.0 kaart" (die je moet inbouwen dus).

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu alleen de knopjes van de scanner niet bedienen op de scanner zelf. Maar als ik het programma handmatig start en op scannen druk dan werkt het wel. Ik had vanmiddag net zo goed voor 15€ in de winkel een USB PCI-Kaartje of wat dan ook kunnen halen, wat dan nog niet eens zou werken. Ik heb van de drivers die automatisch worden gekopieerd de LIDE30 handmatig geinstalleerd via de *.ini file. Nu kan ik dus wel scannen (Maar de knopjes werken niet)

Toch bedankt.

Guess what, de knopjes doen het na 1 keer scannen ook. Misschien voor andere LIDE30 gebruikers handig. Mijn probleem is opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 23:35 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

De knopjes zitten op de 'kar', als die niet helemaal bij het frontpaneel zit kan je de knopjes ook niet bedienen.

Ik weet niet precies wat de scanner doet, maar als ik de computer aanzet hoor ik de scanner ook altijd even zijn wagen (of hoe heet dat ding waar de lamp (leds) op zit?) heen en weer bewegen, zou best kunnen dat hij de 'wagen' in de startklare positie zet waarin de knoppen bediend kunnen worden.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Lampjes leds, laser achtige dingen lijken mij gezien de echte "scan unit" ofzo. Maar dat heb ik ook wat jij zegt, als mijn kar in het midden staat kan ik de knopjes ook gewoon bedienen hoor :)
Pagina: 1