Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje verschillende navigatiepakketten (met ondersteuning voor GPS) voor mijn laptop aan het proberen, maar ben er achter gekomen dat er helemaal niet zoveel zijn. Voor PDA's, GSM's en Smartphones zijn tientallen verschillende titels te vinden, maar voor de laptop is het aanbod vrij mager.

Deze heb ik gevonden en geprobeerd:Hiervan bevalt tot nog toe Microsoft Autoroute het beste, deze heeft de mogelijkheid om vanuit je huidige positie (GPS) een route naar een bepaalde locatie te plannen (nee dat is niet standaard bij de laptop software). Ook heeft Microsoft Autoroute gesproken instructies, wat de andere twee niet hebben, jammer genoeg spreekt ze alleen engels.

Route 66 Route Europa 2005 zit ongeveer op het zelfde niveau als Microsoft Autoroute, maar heeft geen gesproken instructies. Verder is het een eenvoudig te bedienen pakket. Ik ben echter onderweg geweest met dit pakket, en volgens mij zijn de kaarten niet helemaal goed uitgelijnd. Ik rij namelijk vaak naast de weg volgens de software.

Alturion GPS Professional 6 is een veel uitgebreider pakket, maar dat maakt het geheel juist weer onoverzichtelijk. Ik mis hier de mogelijkheid om vanaf je huidige locatie (GPS) een route te plannen. Verder ben ik nog niet op weg geweest met dit pakket en kan er dus verder weinig over zeggen.

Ik hoop op wat suggesties voor andere navigatiesoftware geschikt voor de laptop (en met ondersteuning voor GPS), en ervaringen met pakketten.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56
Weekje of 2 geleden is hier ook een topic over geweest.
Veel keuze is er idd niet...

Verwijderd

Dude, waarom zou je in godsnaam met een laptop willen navigeren? Is dat niet een beetje onhandig? Hoe zet je zo'n ding vast in je auto?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik dat zeker gemist :| , bedankt voor de info...

• Fire69
No prob. :)
Heb effe gezocht, maar vind het zo direct terug...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:45:
Dude, waarom zou je in godsnaam met een laptop willen navigeren? Is dat niet een beetje onhandig? Hoe zet je zo'n ding vast in je auto?
Gewoon op de passagiersstoel naast je... en ik kijk liever op een laptop scherm dan op zo'n 2 inch pda scherm, en als je al een laptop hebt en geen geld om een navigatiesysteem aan te schaffen. Maar dat was het probleem niet, het ging om de software die er beschikbaar is voor de laptop.

• Fire69
Ik heb een jaar of 2 geleden in Spanje rondgereden met Alturion op een laptop, en ik kan alleen maar zeggen dat het zo onstabiel is als de pest. :(
Maandje of 2 geleden had ik het nog eens willen testen, maar ik kreeg het zelfs niet opgestart op mijn laptop... :/

Verwijderd

Topicstarter
Welke versie was dat?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 14:05
Tot nu toe heb ik route 66 en ms Autoroute gehad. Afgezien van de gesproken navigatie is het imho om het even welke beter is. Wat ik mis is de uitbreidbaarheid van de kaarten (via betaalde downloads ofzo).

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik heb hier ook zo'n beetje dat probleem. Hoewel Alturion ondertussen al redelijk stabiel is (toch nog geen problemen mee gehad, behalve als het prog nog draait als je laptop in standby gaat, dan loopt windows vast bij het uit standby komen.
Zelf ben ik nu wat aan het kijken op iGO op mijn laptop werkende te krijgen (met één of andere pocket-pc-simulator). Door de examens nog niet echt van gekomen, maar binnenkort wss eens naar kijken. iGO is, zover ik weet, de enige navigatie-software die ook kaarten van Kroatië aanbiedt en da's voor mij wel belangrijk, aangezien die navigatie bijna enkel op reis wordt gebruikt, en da's al een paar jaar richting Kroatië.

• Fire69
6 Professional
ComBax schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:03:
Ik heb hier ook zo'n beetje dat probleem. Hoewel Alturion ondertussen al redelijk stabiel is (toch nog geen problemen mee gehad, behalve als het prog nog draait als je laptop in standby gaat, dan loopt windows vast bij het uit standby komen.
Zelf ben ik nu wat aan het kijken op iGO op mijn laptop werkende te krijgen (met één of andere pocket-pc-simulator). Door de examens nog niet echt van gekomen, maar binnenkort wss eens naar kijken. iGO is, zover ik weet, de enige navigatie-software die ook kaarten van Kroatië aanbiedt en da's voor mij wel belangrijk, aangezien die navigatie bijna enkel op reis wordt gebruikt, en da's al een paar jaar richting Kroatië.
iGO is wel cool ja.
Bij MS kan je een Mobile 2003 SDK downloaden, daar zit een pocketpc-emulator bij :)

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:38

Wallie

Herr

Even wachten op Mappoint 2006 denk ik :) Komt voor Europa deze zomer uit
http://www.eu.microsoft.com/mappoint

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 14:05
Wallie schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:15:
Even wachten op Mappoint 2006 denk ik :) Komt voor Europa deze zomer uit
http://www.eu.microsoft.com/mappoint
Ziet er zeker erg uitgebreid uit, maar daar zal de prijs ook wel naar zijn ben ik bang.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt qua uiterlijk veel op Autoroute...

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand trouwens ervaring met de nieuwe SiRFstarIII GPS ontvangers?

Verwijderd

Zijn er nog mensen die deze software nu gebruiken? Want wij gaan in de vakantie naar Amerika en dan vind ik het leuk om gewoon na het rijden ofzo een beetje rond te kijken op die kaarten om een route uit te stippelen en ook om het op te slaan, zodat je achteraf ziet waar je bent geweest. Ik wil het dus niet gebruiken als een navigatie systeem.
Het lijkt me dat meer mensen dit doen.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Ik gebruik een bluetooth GPS ontvanger icm. wat gratis Java logging software op mijn telefoon. Het eindresultaat zijn files die je in Google Earth in kunt laden zodat je kunt zien waar je bent geweest.

Is dat iets voor je?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Het probleem is dat we daar in Amerika natuurlijk niet overal internet hebben. Daarom werkt google earth weer niet.
Nu wil ik dus graag streets and trips 2008 gebruiken maar deze kan je niet kopen in Europa. Nu heb ik hem gedownload (ik wil echt heel graag betalen) maar dan kan ik hem dus maar 60 dagen gebruiken.
Ik wil dus gewoon graag een programma hebben waarmee ik gewoon lekker kan scrollen over een grote map met veel info (eigenlijk gewoon het google earth en vooral het google maps idee). Het is niet echt nodig om daarbij echt te navigeren maar ik wil wel met een gps dingetje een beetje onze route bijhouden en onze plaats bepalen.
Maar er zijn vast wel meer mensen die nog software met GPS gebruiken op hun laptop, toch?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Move --> ACC

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

@StijnBos
Ik heb zelf MS Autoroute (aka streets and trips) 2006 op mijn notebook als navigatie systeem gehad. Het is erg leuk en je kunt het gebruiken op de manier die jij wilt, maar vond het als navigatie niet echt geschikt (een normale tom tom beviel me veel beter).

Kun je het prog niet gewoon online kopen? Op ebay wordt het genoeg aangeboden.

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 13:27

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

Ik zou voor iGO 8 gaan ... Is beschikbaar in een NATIVE PC versie :)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57

Dennahz

Life feels like hell should.

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:44:
Zijn er nog mensen die deze software nu gebruiken? Want wij gaan in de vakantie naar Amerika en dan vind ik het leuk om gewoon na het rijden ofzo een beetje rond te kijken op die kaarten om een route uit te stippelen en ook om het op te slaan, zodat je achteraf ziet waar je bent geweest. Ik wil het dus niet gebruiken als een navigatie systeem.
Het lijkt me dat meer mensen dit doen.
Al eens gekeken naar een GPS logger ?

Twitter

• anandus
  • Niet online
dupondje schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:21:
Ik zou voor iGO 8 gaan ... Is beschikbaar in een NATIVE PC versie :)
Weet je het zeker? Ik kan het niet zo 1-2-3 op de site vinden namelijk?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• anandus
  • Niet online
Echt storm loopt dit topic niet, hè?

Toch betwijfel ik of er zo weinig mensen zijn die zich dit afvragen?
Navigeren op de laptop, zeker in de vakantietijd, heeft toch voordelen. GPS-loggen, koppelen aan Google Earth, koppelen aan Wikipedia*, etc.?
En een groter scherm :)

* Beetje offtopic, maar heeft wikipedia artikelen gekoppeld aan GPS-coördinaten? Sommige dingen bij Google Earth zijn toch wel gekoppeld aan Wikipedia, toch?

Maar terug ontopic:
Óf je moet zoiets als Autoroute gebruiken, of Pocket PC emuleren? En dan is de vraag of de GPS-muis het doet?

Er zijn vast wel mensen met ervaring met het een of ander? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29

EntonoX

Team leider

Ik zou sygic aan willen raden. Ik heb het getest en ze hebben versies voor verschillende platformen, dus zowel voor pc, x86, arm, etc.

Je kan een demo downloaden op hun site. De software doet qua interface sterk denken aan tomtom, vind het er echter mooier uitzien. Ook de kaart weergave en navigatie doet het super.echte aanrader dus!

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:42:

Ik hoop op wat suggesties voor andere navigatiesoftware geschikt voor de laptop (en met ondersteuning voor GPS), en ervaringen met pakketten.
Garmin Nroute is wat je zoekt, werkt met vrijwel alle Garmin GPS apparaten en is gratis.
Het programma heeft wel Mapsource nodig en gebruikt ook het in Mapsource geinstalleerde kaartmateriaal. Dus wel even opletten als je een Garmin navigatiedoos koopt dat er Mapsource en kaartmateriaal op DVD meegeleverd worden.

Werkt echt prachtig.

Je GPS unit wordt een domme ontvangst-unit die slechts de GPS gegevens doorgeeft aan de laptop, dus ook met een gekoppelde outdoor GPS heb je in ene wel gesproken aanwijzingen en een groot kaartscherm.

Edit: Ik zie net dat Garmin ook een dedicated laptop-oplossing biedt:
http://www.garmin.nl/product/serie/?sid=62

Als je al een Garmin GPS apparaat en kaartmateriaal hebt vind ik de Nroute oplossing mooier, een laptop ga je immers niet meeslepen tijdens een bos-, berg- of stadswandeling. Icm een GPSMAP60C(S)x heb je dan de perfecte tools in handen. Gesproken aanwijzingen (auto), een groot scherm (auto of boot) en een fijn handzaam apparaat om mee te nemen tijdens een wandel of fietstocht.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 13:58 ]

Pagina: 1