Toon posts:

teveel services uitgeschakelt??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik las een tip in de pc magazine over overbodige services die automatisch opgestart worden door windows. Je zou ze kunnen uitschakelen of op handmatig zetten. Dit heb ik gedaan bij enkele services waarvan ik dacht dat ik ze niet nodig heb. Echter, nu ziet mijn bureaublad thema er ineens heel anders uit. Ik kan het ook niet wijzigen in de beeldscherm eigenschappen. Het thema ziet er nu uit als het klassieke windowsthema. Ook kan ik sindsdien bij mijn netwerklocaties de andere pc's in mijn bekabelde netwerk niet meer vinden.

Weet iemand misschien welke services ik weer in moet schakelen? of bestaat er een lijstje van welke services standaard ingeschakeld zijn?

Ik gebruik Windows XP MCE

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Misschien is het niet zo slim om zomaar dingen aan te gaan passen waarvan je niet weet wat ze doen. Kun je niet beter een system-restore uitvoeren naar een moment voordat je deze wijzigingen doorvoerde?

De 1e hit op Google geeft je trouwens al de lijst met standaard instellingen van alle services; dus ik stel voor dat je daar mee begint: http://www.theeldergeek.com/services_guide.htm

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:41
Theme service aanzetten ;)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ga eens kijken naar de uitleg van de services, dan kan je zo zien welke je nodig hebt.

LEES de uitleg bij de service voor je hem uitschakeld, daarvoor dient die uitleg!!!

EDIT: je moet "Computer Browser" en "Thema's" aanzetten, dat zou je probleem moeten verhelpen

[ Voor 22% gewijzigd door Snake op 21-06-2006 15:47 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:34

BHQ

Precies, je hebt gewoon wat nodeloos services uitgezet. Dat netwerk/themes gedoe komt daar ook door . Het simpelste is alles gewoon zo veel mogelijk te restoren van wat je nog weet :P