1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
Verwijderd
Maar niettemin, als iemand er wel meer van weet? Ga je gang.
Niet gevaarlijk? Water geleid nog steeds elektriciteit. Water en chips gaan dus niet samen denk ik.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:13:
Gedmiseerd water is niet gevaarlijk voor je computer, echter wel de troep die er in zit en mogelijke overhitting.
En wat betreft dat spul, dat is er niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Daugobelion op 21-06-2006 15:18 ]
Zolang het water nog niet vervuild (wat de geleiding bevorderd) is, kan gedeminiraliseerd water niet zoveel kwaad. Je moet er wel snel bij zijn overigens.Almootjuh schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:17:
[...]
Niet gevaarlijk? Water geleid nog steeds elektriciteit. Water en chips gaan dus niet samen denk ik.
basis scheikunde: enkel de mineralen in water geleiden, niet het water zelfAlmootjuh schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:17:
[...]
Niet gevaarlijk? Water geleid nog steeds elektriciteit. Water en chips gaan dus niet samen denk ik.
En wat betreft dat spul, dat is er niet.
En dat is dus niet waar
- Als je waterkoeling leegloopt heb je sowieso een groot probleem (snif snif, wat ruik ik?)
- Als het water al meteen verdampt houd je altijd nog residu (lees: zooi) over die op je hardware blijft zitten. Hoe haal je dat eraf?
De beste oplossing is gewoon om lekken te voorkomen, als je een beetje degelijk spul koopt is er niets aan de hand. 90% van de lekkages komt volgens mij door onderdelen die zelf in elkaar gehobbied zijn of slangen die niet goed passen.
Met een wattenstaafje en wat alcohol.MadMarky schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:21:
- Als het water al meteen verdampt houd je altijd nog residu (lees: zooi) over die op je hardware blijft zitten. Hoe haal je dat eraf?
Maar omdat ik gebruik maak van gedeminiraliseerd water was er niets aan de hand, water zonder mineralen geleid niet.
Standaard water geleid inderdaad maar gedestileerd water niet en gedeminiraliseerd een stuk minder.
Mijn moederbord overleefde een halve liter gedestileerd water. (PC stond wel uit)
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
dan nog moet je oppassen, voedingen laten altijd spanning (anders kan je mobo niet booten) naar o.a. je power knop en andere dingen die je inschakeld zoals USB etc....BertV schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:28:
Hoe meer je toevoegd hoe meer er kan geleiden.
Mijn moederbord overleefde een halve liter gedestileerd water. (PC stond wel uit)
zelfs met de schakelaar aan de achterkant uit geven sommige voedingen nog stroom door.
maar waarom ik reageerde is het volgende, dat ik in mijn waterkoeling setup merk dat na verloop van thuis het watervolume wel iets afneemt...net hard maar toch iets...
Ik merk hier verder niks van en kan ook niks van vinden waar het lekt.. maar hebben jullie dit ook?....
en voor de topic starter, als je watersetup lekt zal hij niet snel of hard lekken dus denk dat het wel mee zal vallen. Mocht hij echt lek zijn dat hij in enkele seconden leegloopt dan is der toch iets niet goed denk ik...en heeft het snelopdrogen wat de vloeistof ook geen zin meer denk ik
System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52
Verwijderd
Volgens mij koekt dat aan in je blok
tekoop bij automaterialen zaken, radiator stop leak enzo (kost rond de 10e)
http://www.barsproducts.com/
[ Voor 14% gewijzigd door Rev! op 21-06-2006 20:09 ]
Verwijderd
Het klopt wel dat puur H2O niet geleid, maar in je WC setup komt er echt wel genoeg troep in het water. Waarom zou anders niemand zijn PC is water hebben ondergdompelt?PilatuS schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:23:
Maar omdat ik gebruik maak van gedeminiraliseerd water was er niets aan de hand, water zonder mineralen geleid niet.
Als je zoekt naar topics met die vraag (zijn er genoeg van
Maar de PC ging wel uit? Dat geeft dus aan dat er kortsluiting is geweest dicht bij de voeding, die de power eraf heeft gehaaldVerwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:09:
ik heb eens een emmer water over mijn pc gehad die dus aanstond en het enige wat kappot was was de hd (ging nog maar niet zoals het moest)
Ik zou me niet zo veel zorgen maken over lekkages, zelf draai ik sinds twee jaar op waterkoeling en als je gewoon alles voorzichtig aansluit, goed test voordat je het werkelijk inbouwd en de juiste spullen gebruikt gaat het bijna altijd goed
[ Voor 46% gewijzigd door fsfikke op 21-06-2006 20:20 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Hij stond uit en mijn mobo is daardoor zeer zeker overleden!!
Waarschijnlijk omdat er stof ligt op een mobo en die deeltjes geleiden, hoe dan ook icm water!!!
[ Voor 30% gewijzigd door mydogisgone op 21-06-2006 20:16 ]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
als je er een multimeter in hang kom je uit op een weerstand van 200 tot 300k.
en dat is niet direct een probleem voor elektronica.
ik heb wel eens water in een stekkerdoos gehad, en dat water ging gewoon ontleden tot zuurstof en waterstof. De stop vloog er niet eens uit.
https://f1nerd.nl
Zelf heb ik geen waterkoeling, maar voor de mensen die het wel jebben, demiwater gebruiken
Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.
FluidXP Extreme
MCT40 (tot -40 graden)
MCT5 (tot -5 graden)
alle 3 non-conductive. tis wel dat je het puur moet gebruiken. zijn geen additieven.
verkrijgbaar bij Dangerden: http://www.dangerdenstore.com/home.php?cat=63
"...kraamwater, beter bekend als vruchtwater..."ymoona schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:16:
kraam water geleid eigenlijk niet eens zo goed.
Ik kon het niet laten...
Ontstopping? Verstopping? Wat is't nu?sapphire schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:58:
Ik gebruikte waterwetter...maar dat zorgde juist voor ontstopping in me systeem, emt alleen demi water had ik nergens last van
Enne, wel de mengverhouding aanhouden die op het flesje staat he, kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen er problemen mee krijgen. Het water wordt er echt niet stroperiger van en klonten krijg je al helemaal niet.
M'n server draait watergekoeld, eerst heb ik kraanwater icm een soort waterwetter gebruikt en dat heeft 2 jaar 24/7 gedraait zonder onderhoud en zonder water aanvullen. Na 2 jaar heb ik het pompje vervangen en nu draait het al weer een aantal maanden op kraanwater met een scheut auto koelvloeistof. Geen centje pijn
[ Voor 18% gewijzigd door MadMarky op 22-06-2006 01:06 ]
elke keer dat je je WC systeem moet vullen moet je eerst je vriendin/vrouw/minares/buurmeisje zonder bescherming neuken en dan 9 maand wachtenAddefinnr schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 01:03:
[...]
"...kraamwater, beter bekend als vruchtwater..."
Ik kon het niet laten...
en dan maar hopen dat je een niet te groot reservoir hebt anders krijg je et systeem niet in 1 keer gevuld en moet je nog langer wachten
webinn schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:20:
[...]
basis scheikunde: enkel de mineralen in water geleiden, niet het water zelf
Mithras86 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:21:
[...]
En dat is dus niet waarde ionen in water, die geleiden
Als je puur demiwater neemt, zal het niet geleiden. Als er echter water lekt op metaal, zal er corrosie optreden en komen er ionen in het water -> geleiding
En jullie mogen dus allemaal terug naar schoool (voor zover jullie daar al opzitten: beter opletten)PilatuS schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:23:
[...]
Puur water geleidt gewoon stroom. Water is van nature al voor een gedeelte geioniseerd in H3O+ en OH-. Waar denken jullie dat die pH van 7 vandaan komt voor puur water
Stoffen welke in water opgelost zitten kunnen de geleidbaarheid wel vergroten.
Het lijkt me overigens niet verstandig met lekdichters in WC setups te experimenteren. Het zal nooit du moment werken, en misschien beschadigd het wel je pomp oid
"man is not truly one, but truly two,"
McKaamos schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 01:07:
[...]
en dan maar hopen dat je een niet te groot reservoir hebt anders krijg je et systeem niet in 1 keer gevuld en moet je nog langer wachten
Erger nog, hopen dat het geen meerling is, dat is zo nadelig voor de maximaal beschikbare hoeveelheid kraamwater
[ Voor 17% gewijzigd door aZuL2001 op 22-06-2006 02:34 ]
Abort, Retry, Quake ???
En mr_petit, inderdaad er zit standaart al 10^-7M H+ en OH- ionen in het water, maar dit is eigenlijk te verwaarlozen, 99% van de weerstandmeters zullen de weerstand van demiwater dan ook beschouwen als oneindig. Daarnaast wordt knalgas niet uit demiwater gemaakt, maar uit een oplossing van bijvoorbeeld KaliumSulfaat (KSO4).
[ Voor 3% gewijzigd door heintjeput op 22-06-2006 01:36 ]
Toch zou ik de spanningen die bijvoorbeeld in een voeding voorkomen niet graag combineren met de geleidbaarheid van demiwater en de spanningsgevoeligheid van sommige componenten.
Als het demiwater weer is opgedroogd is er natuurlijk niets aan de hand.
is verwaarloos baar en je moet toch bij een lek al gelijk de boel 'redden' alleen met Demi water kan het minder kwaad... verder zal die troep van lekdichters vooral je koelblokken gaan irriteren ben ik bang (helemaal als je een hypergeavanceerd koelblok hebt)mr_petit schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 01:07:
[...]
[...]
[...]
En jullie mogen dus allemaal terug naar schoool (voor zover jullie daar al opzitten: beter opletten)
Puur water geleidt gewoon stroom. Water is van nature al voor een gedeelte geioniseerd in H3O+ en OH-. Waar denken jullie dat die pH van 7 vandaan komt voor puur water(of hoe denk je dat je knalgas maakt?)
Stoffen welke in water opgelost zitten kunnen de geleidbaarheid wel vergroten.
Het lijkt me overigens niet verstandig met lekdichters in WC setups te experimenteren. Het zal nooit du moment werken, en misschien beschadigd het wel je pomp oid
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
Hoeveel is het dan volgens jou?
op school een proef mee gedaan
het hangt er ook vanaf hoevaak je het langs een ionwisselaar haald maar het kan minder dan 0.5 microsiemens worden
overigens op hoeveel we op school uit kwamen weet ik niet, volgensmij was die meting in Ohm ergens in de miljoen ofzo
hoe het met een fles bij de weet ik wat vandaan voor in je strijkijzer zit weet ik overigens niet
[ Voor 12% gewijzigd door GoldenSample op 22-06-2006 18:47 ]
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
Ik gooi iig geen demiwater in m'n voeding.
Volgens mij is heeft puur water een geleidbaarheid van 0,05 µS/cm, waarbij je in mijn voorbeeld een weerstand van 20K overhoudt. Nog steeds genoeg om een spanningsregelaar in de war te sturen.
[ Voor 23% gewijzigd door mr_petit op 22-06-2006 19:00 ]
Even voor de duidelijkheid... Het verschijnsel waar jij op doelt: electrolyse treedt alleen op bij gelijkstroom.ymoona schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:16:
ik heb wel eens water in een stekkerdoos gehad, en dat water ging gewoon ontleden tot zuurstof en waterstof. De stop vloog er niet eens uit.
En uit een stekkerdoor komt wisselspanning.....
En ook al zou het ontleden in je contactdoos dan vliegt de aardlek er echt wel uit omdat bij electrolyse er stroom in word gestoken het niet terug in de contactdoos komt.
Oftewel de aardlek klapt eruit
Nice try (mensen probeer dus maar niet met glas water + contactdoos
dat == rook
"Stilte, een gat in het geluid...."
daar ik dit niet meteen doorhad en het afdeed als een paar decals(zo uitte het zich) gamede ik vrolijk door tot diep in de nach. volgende dag weer hetzelfd tot na een uurtje of 4-5 gamen me'n beeld in een keer uit de game klapte naar de desktop. ik dacht nog even gewoon een crash maar toen ging me'n hele pc uit.... ik voelde al aankomen dat dit wel eens water kon zijn en idd lag er een "plasje"van zo'n 4cm doorsnee op me'n kaart.
ik heb toen me'n blok vervangen ,kaart met spiritus schoongemaakt (zat ook opgedroogde kleurstof uit me'n water op) toen weer opgestart , nou zelfs de bios zat vol met streepjes en opstarten ho maar.. maar het ging wel steeds weer wat beter naarmate hij langer aanston de streepjes werden minder en ik kwam steeds iets verder in de boot. tot in windows op een gegeven moment.. niet langh daarna dee hij weer compleet normaal en draaid al weer maanden probleemloos. het geheim is echt demi water , en idd blokken die niet afgeven aan het water want dan ben je zuur. demi water feliciteerd dat lekstroom een kans krijgd , maar niet echte kortsluiting. kraanwater was fataalgeweest in dit geval

Nou voor wie er iets aan heeft.
GReetings Joebar
P.S. Het Ei in de radiator is een tijdelijke oplossing en betekend zonder enige twijfel dat je hele radiator vervangen moet worden! doe dit beter niet , en wacht op de anwb met een gemische versie dat scheeld je in de kosten achteraf!
[ Voor 32% gewijzigd door joebar2003 op 22-06-2006 20:49 . Reden: ei verhaal... ]
je hebt helemaal gelijk, overigens is meestal de voeding die het hoogste staat en toch wel droog blijft maar die is door zijn hoge spanning (vergeet overigens niet dat het steeds momenten zijn waardoor het 230 volt 'word'/lijkt) wel het lgevaarlijkst icm water. Maargoed, we zijn het vast eens als ik zeg dat Demi water je Setup KAN redden maar het zeker geen verzekering ismr_petit schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:55:
ja, en volgens mij komt 0,5 µS/cm in een situatie met een 1 cm electrodeoppervlak en een afstand van 1mm (geschatte waarden voor 2 naastgelegen printbanen) overeen met een weerstand van 2k. Ik kan me voorstellen dat die geleidbaarheid tesamen met een hoge spanning in een geschakelde voeding (400?V) een spanningsregelaar behoorlijk in de war kan sturen.
Ik gooi iig geen demiwater in m'n voeding.
Volgens mij is heeft puur water een geleidbaarheid van 0,05 µS/cm, waarbij je in mijn voorbeeld een weerstand van 20K overhoudt. Nog steeds genoeg om een spanningsregelaar in de war te sturen.
ben nu wel benieuwd geworden naar de geleidbaarheid van die zooi die je bij bijv. de bouwmarkt koopt, hoeveel dat nog geleid