admt probleem

Pagina: 1
Acties:

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 18:30
Ik heb hier een probleem met active direcoty migration tool waar ik niet uit kom.
Situatie:
2 domeinen, 1 heet domein 1 en de ander domein 2
Beide domeinen zijn op basis van windows 2003 en dus active directory.
Domein 1 is het oude domein en domein 2 is het nieuwe. Nu wil ik de gebruikers overhalen vanuit domein 1 naar domein 2. admt lijkt mij dan ook de geschikte tool hiervoor. Alle gebruikers maken gebruik van roaming profiles. Als ik nu een gebruiker overhaal uit het oude domein zonder de optie "translate roaming profile" maar met de optie "migrate user sid" dan kan de gebruiker prima werken, alleen mist dan zijn profiel. Zet ik nu de optie aan "translate roaming profile" dan kan de gebruiker bijna niets meer in het control panel. Zo staat dan standaard de nieuwe look aan in control panel, en ik kan deze dan niet verzetten naar classic view. Het lijkt alsof de gebruiker minder rechten heeft.
Ik heb al gezocht bij technet en google maar ik kan hier niets over vinden. Iemand anders dit voorhanden gehad en die wellicht de oplossing heeft?

• hullepim
kickje

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:03

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

Zoals vermeldt in de FAQ: Gaarne niet kicken binnen 24 uur. Vooral binnen PNS is het verloop van de topic's niet zo snel als in de GC fora. :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik hoop dat dit met een test-setup is en niet midden in je produktienetwerk?
NEways:
Ook alle Groupmemberships en GPO's identiek gehouden?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• hullepim
BackSlash32 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:13:
Ik hoop dat dit met een test-setup is en niet midden in je produktienetwerk?
NEways:
Ook alle Groupmemberships en GPO's identiek gehouden?
Group memberships en gpo's staan hier verder toch buiten? Als ik namelijk zonder translate roaming profile de gebruiker overhaal dan werkt het, doe ik het met translate roaming profile dan werkt het niet.
Maar ik heb wel de gpo's van beide domeinen naast elkaar gelegd, en die zien er het zelfde uit.

Overigens mijn excuses voor de te vroege kick, dacht dat het was dat je de volgende dag mocht kicken.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 18:57
Waarom hang je ze niet in hetzelfde domein en laat je ze replicaten e.d.?

Verwijderd

Mag ik aannemen dat de gebruiker niet van werkstation wisselt?
Tevens neem ik aan dat de 2 domains in 2 veschillende forests zitten?
Hangt het werkstation al in dit nieuwe domain?

En een tweede punt, is het profiel wel gemigreerd als je die optie aan hebt gezet?
Blijkt er nog iets uit je logfiles na de usermigratie?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 14:24 ]

Verwijderd

Ik heb dit wel eens vaker gezien....

Heb je wel een trust tussen de te migreren domeinen?
Het gebeurt namelijk vaak dat de rechten niet meer geresolved kunnen worden.
Gebruiker logt in en heeft niet voldoende rechten op het profiel, waardoor windows het profiel maar half laad.

Maak de gebruiker eens admin op de lokale machine. Laad het profiel dan wel, dan wordt het een erg lange uitleg.

Zorg dat je bij het gebruiken van deze tools altijd strak de migration handleidingen van MS volgt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, mag wel hopen dat die 2-way transitive trust het doet ja.
Maar dat is snel genoeg te controleren aan beide zijden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Het lijkt er op dat de gebruikers op de oude machines local admin/power user waren en nu niet meer. Idd testen met het toevoegen van de gebruiker in de local admin groep.
Pagina: 1