Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
am2 is beter als 939 want voor 939 komen waarschijnlijk niet veel of geen nieuwere processors uit, Am2 is dus de betere keus.
en voor dat waterchill setje zul je nog even op am2 suport moeten wachten, de box cooler zal tot die tijd wel voldoende zijn
[ Voor 23% gewijzigd door martijn- op 21-06-2006 14:58 ]
- AMD Athlon 64 X2 4400+ Dual Core 2.4 GHz, 2000 MHz, Boxed (440euro)
- Asus A8N-SLI Deluxe
- Mijn eigen 2 x 1024MB Corsair DDR400 geheugen.
- 1x ATI Radeon PCI-E
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Ik zou eventueel 1 zware ATI Radeon PCI-E kunnen halen ivm 2 Mindere Nvidia kaarten in SLI setup?martijn- schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:56:
1 ati kaart werkt gewoon op een Sli moederbord alleen twee kaarten in crossfire werken niet.
am2 is beter als 939 want voor 939 komen waarschijnlijk niet veel of geen nieuwere processors uit, Am2 is dus de betere keus.
en voor dat waterchill setje zul je nog even op am2 suport moeten wachten, de box cooler zal tot die tijd wel voldoende zijn
een goede Ati is goed genoeg om alle games goed te spelenAssassin schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:00:
[...]
Ik zou eventueel 1 zware ATI Radeon PCI-E kunnen halen ivm 2 Mindere Nvidia kaarten in SLI setup?
je kan ook voor een moederbord zonder Sli kiezen zo als deze scheelt ook 50 euro
Verwijderd
Ik zou als ik jou was of een non-SLi/CF bord kopen met 1 ATi PCI-E kaart, of een CF bord zodat je later een 2e ATi Kaart erbij kan zetten/als physics kaart gebruiken.
Tis jammer dat ATI geen kaarten uitgebracht heeft die wel met SLI om kunnen gaan, en een Nforce chipset gebruiken en dan ook nog in ATI SLI Setup. Een mond vol
Verwijderd
Maar als het mobo je echt aanstaat/aansluit bij je wensen dan zou ik hem niet laten liggen omdat er toevallig 2 Nvidia kaarten in passen... De andere features zijn naturlijk ook wat waard
Je mobo is echter wel vrij duur... goede reden voor? (Ik ben overigens niet echt supergoed op de hoogte van de AM2 prijzen
Verwijderd
Ja het is jammer dat ATi kaarten niet in SLi werken... Zou het kunnen dat ATi kaarten niet zo goed werken in een dual GPU systeem van nVIDEA, de concurrent?Assassin schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:11:
Ik ben niet zo gek op die Crossfire Chipsets. Klinkt misschien krom, maar ik hou van ATI Videokaarten maar als Chipset heb ik liever een Nforce.
Tis jammer dat ATI geen kaarten uitgebracht heeft die wel met SLI om kunnen gaan, en een Nforce chipset gebruiken en dan ook nog in ATI SLI Setup. Een mond vol
ATi Kaarten en SLi gaat nooit gebeuren, of ATi en nVidea moeten opeens gaan samenwerken
Dus waarom zouden ze dat nu niet kunnen!? Nforce borden met SLI hebben echt geen slotje op hun controller zitten waardoor het niet met ATI werkt.
ATI zou dit best nog wel eens kunnen realiseren in de toekomst. We zullen zien
Socket 939 gaat er uiteindelijk uit. Mainboard-fabrikanten proberen al een tijdje Mainboard uit te brengen met DDR2 maar kregen deze echter niet stabiel. Door nieuwe technieken zijn ze daar nu wel in staat. AM2 en 939 verschillen niet veel van elkaar. Ook kwa proccessor lijken ze bijna hetzelfde. AM2 word zowieso de opvolger van van Socket 939.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:06:
Je mobo is echter wel vrij duur... goede reden voor?
Zoals ik eerder vermelde, weet ik niet hoe lang AMD nog nieuwe processoren uitbrengt voor socket 939. Met AM2 is dit aanzienlijk kleiner. Performance bij de AM2 ligt ook een stukje hoger.
Genoeg redenen lijkt me? Geld is geen probleem. Vakantie-geld for the win
[ Voor 4% gewijzigd door Oxize op 21-06-2006 17:37 ]
Over algemeen zou die Corsair TWIN2X2048-6400PRO wel gewoon stabiel moeten werken op Latency 5-5-5-12 /4-4-4-12
[ Voor 20% gewijzigd door Oxize op 21-06-2006 17:49 ]
Verwijderd
Ja dat werkt! je moet am2 doen en gewoon die sli. Je moet ff beter lezen als mensen wat zeggen!Assassin schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:58:
939 Setup
- AMD Athlon 64 X2 4400+ Dual Core 2.4 GHz, 2000 MHz, Boxed (440euro)
- Asus A8N-SLI Deluxe
- Mijn eigen 2 x 1024MB Corsair DDR400 geheugen.
Zit steeds met de vraag of ATI Radeon PCI-E met SLI mainboarden werken als je maar 1 ATI PCI-E Kaart gebruikt!?
- 1x ATI Radeon PCI-E
Twin2X lopen op Cas 5 en de Xpert modules op Cas 4. Maakt niet veel uit of ik OCZ of Corsair neem. Modules extreem overclocken doe ik toch niet.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:48:
Nou als je toch high-end wil gaan zou ik liever OCZ in mijn pc willen hebben, ik weet niet de precieze timings maar die liep volgens mij op cas4.0, als je budget dat toelaat doen, zo niet, gewoon TwinMOS
Dat heeft ie waarschijnlijk gewijzigd. Want dat stond er nog niet toen hij postearieman007 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:48:
[...]
Ja dat werkt! je moet am2 doen en gewoon die sli. Je moet ff beter lezen als mensen wat zeggen!
AGP is vervangen door PCI-e, nVidia heeft toen SLI bedacht met twee van deze sloten welke ondersteund wordt door hun eigen chipset. nVidia heeft er geen enkel belang bij om CF op hun chipset te laten werken waar bijv. VIA en Intel wel gebaat waren/zijn bij brede ondersteuning.Assassin schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:28:
Voordat SLI bestond, had je Nvidia Nforce 2 en 3. Deze ware gebaseerd op AGP. Daar werkte ATI ook gewoon in.
Dus waarom zouden ze dat nu niet kunnen!? Nforce borden met SLI hebben echt geen slotje op hun controller zitten waardoor het niet met ATI werkt.
ATI zou dit best nog wel eens kunnen realiseren in de toekomst. We zullen zien
Dus misschien komt bijv Intel in de toekomst met een duo/quad PCI-e opstelling die zo wel SLI als CF ondersteunt.
Verwijderd
nVidia nVidia nVidia nVidia nVidia nVidia !!!!Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:13:
[...]
Ja het is jammer dat ATi kaarten niet in SLi werken... Zou het kunnen dat ATi kaarten niet zo goed werken in een dual GPU systeem van nVIDEA, de concurrent?
ATi Kaarten en SLi gaat nooit gebeuren, of ATi en nVidea moeten opeens gaan samenwerken
Leer het nou toch eens!
Verwijderd
De latencies bedoel ik hier niet om mee over te clocken, maar omdat AMD's nogal gevoelig zijn met timings, hoe lager des te beterAssassin schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:53:
[...]
Twin2X lopen op Cas 5 en de Xpert modules op Cas 4. Maakt niet veel uit of ik OCZ of Corsair neem. Modules extreem overclocken doe ik toch niet.