WMP, erg slecht geluid.

Pagina: 1
Acties:

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een probleem met Windows Media Player 10 (recentste versie :)). Ik heb al erg lange tijd dat alle muziek die ik afspeel met WMP heel erg knisperend / slecht klinkt. Echter, als ik dan precies dezelfde nummers afspeel in Winamp klinken ze perfect. Het probleem ligt dus bij WMP en niet bij mijn boxen oid.

Ik heb al meerdere malen een herinstallatie van WMP geprobeerd. Dit haalde niks uit. Ook nieuwe codecs veranderden niks aan het probleem.

Ik zit onder het schrijven van dit bericht ook is een AVI file te testen, om te kijken of het geluid daarbij wel goed is in WMP. En ja, als ik een AVI afspeel is het geluid perfect. Het probleem doet zich dus alleen voor bij audio-bestanden (MP3 etc.).

De boxen van de computer zijn trouwens van Dell (2.1), ik vermeld het maar even ook al denk ik dat het niet zoveel met het probleem te maken heeft.

Weet iemand misschien nog een andere mogelijke oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt :)

• monnick
  • Niet online
niemand? :9

Verwijderd

Ik weet niet wat voor geluidskaart je hebt, maar probeer eens een reinstall van de drivers van de geluidskaart.

en heb je het probleem ook bij andere versies van wmp? probeer eens de beta versie van wmp11 :)

edit: http://www.microsoft.com/...ia/player/11/default.aspx die dus ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 15:38 ]

• monnick
  • Niet online
helaas, zelfde probleem bij media player 11. Ik snap hier dus werkelijk helemaal niks van. Heeft het wel nut om mijn drivers te checken, dit ivm dat de muziek wel goed klinkt bij winamp? :P

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

monnick schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:30:
Ik heb een probleem met Windows Media Player 10 (recentste versie :)). Ik heb al erg lange tijd dat alle muziek die ik afspeel met WMP heel erg knisperend / slecht klinkt. Echter, als ik dan precies dezelfde nummers afspeel in Winamp klinken ze perfect. Het probleem ligt dus bij WMP en niet bij mijn boxen oid.

Ik heb al meerdere malen een herinstallatie van WMP geprobeerd. Dit haalde niks uit. Ook nieuwe codecs veranderden niks aan het probleem.

Ik zit onder het schrijven van dit bericht ook is een AVI file te testen, om te kijken of het geluid daarbij wel goed is in WMP. En ja, als ik een AVI afspeel is het geluid perfect. Het probleem doet zich dus alleen voor bij audio-bestanden (MP3 etc.).

De boxen van de computer zijn trouwens van Dell (2.1), ik vermeld het maar even ook al denk ik dat het niet zoveel met het probleem te maken heeft.

Weet iemand misschien nog een andere mogelijke oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt :)
Die dell boxjes kunnen ook gaar zijn. Probeer eens een koptelefoon direct op de geluidskaart aan te sluiten. Als dan de kraak weg is weet je het probleem ;) Anders probeer de suggesties van de mensen boven mij

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• monnick
  • Niet online
touchdomex schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 17:15:
[...]

Die dell boxjes kunnen ook gaar zijn. Probeer eens een koptelefoon direct op de geluidskaart aan te sluiten. Als dan de kraak weg is weet je het probleem ;) Anders probeer de suggesties van de mensen boven mij
Lijkt me niet dat het aan de boxjes ligt he, dat omdat het in Winamp wel perfect klinkt. Het probleem ligt dus bij WMP denk ik. :?

Ik heb net ook nog ff voor de zekerheid met koptelefoon gechecked, en ook daar is de muziek in WMP bagger en in Winamp mooi.

Verwijderd

Kijk eens of er een audio dsp plugin actief staat, zo ja verwijder deze.

WMP extra, opties, invoegtoepassingen, Audio dsp, good luck.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
probeer het eens als je de equalizer op default zet, en de SRS WOW-effecten uitzet

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Zou best eens aan je drivers / DirectX kunnen liggen hoor :)

Maar dan zou bijv je WMP over DirectSound moeten gaan (std geloof ik), kijk es in WinAmp of die toevallig met de waveOut plugin afspeelt :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• monnick
  • Niet online
* monnick monnick schaamt zich.... :X

De equalizer in WMP stond helemaal door elkaar, nu is het probleem dus opgelost. bedankt allen. _/-\o_
Pagina: 1