Problemen met e-mail via IP-masquerating !

Pagina: 1
Acties:

• remier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

remier

Tired of spam?

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ik hier bij een vriend van mij een slackware-bak met IP-masquerating draaiende.
Alles werkt perfect! behalve dus de e-mail.
Elke keer als ik een emailtje wil verzenden (van de pc die achter die linux-bak hangt) krijg ik een foutmelding van de server van (wanadoo cable, voorheen casema)

Error 550: <emailadresje>... Relaying denied

Dit is dus een error melding van de server om spam e.d. tegen te gaan, maar ik wil wel graag mailen ! :'(

Wie weet hoe ik dit kan omzeilen of hoe ik wel goed email kan verzenden via IP-masquerating ????

Grtn,

Remko

NOTE: Het andere topic (email via linux) van Arjan bracht geen verandering, want ik heb nl. geen RedHat

Heah what?!?? O, signature??

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Welke mailserver gebruik je? Probeer je via je firewall te mailen, of direct naar de mailserver van wanadoo?

• remier

remier

Tired of spam?

Topicstarter
Zie hieronder ;-)

• remier

remier

Tired of spam?

Topicstarter
Het gaat via ipfwadm-wrapper die ik op heb gezet dmv van de IP-masquerating-HOWTO.

Zover ik weet gaat outlook (van de windows-bak) direct naar smtp.wanadoo.nl om de mail te checken,
alleen weet ik niet precies hoe die linuxbak dat intern afhandeld...

(...) Ik heb trouwens ook ALLE dingen veranderd in /etc/sendmail.cf die met relaying & masquerating te maken hebben

Verwijderd

Je mailserver van je ISP accepteert alleen meeltjes die van een ip komen wat ZIJ hebben weggegeven.
Aangezien je je IP gemaskt hebt, herkent de meelserver je niet en accepteert ie je meeltjes niet.

Probeerb ergens een public smtpserver te vinden zou ik zeggen.

Je zou smtp.turbosports.com proberen, volgens mij doet ie het...

• remier

remier

Tired of spam?

Topicstarter
Is er dan echt geen mogelijkheid om iets in te stellen waardoor het wel werkt (we praten hiet toch wel over linux ;-) )

Die vriend van me wil nl. wel zijn emailadres@wanadoo.nl behouden |:(

Kun je bv. niets in een masquerating bestand wijzigen ofzow ???

greetz Remko

• remier

remier

Tired of spam?

Topicstarter
Oja,

HOE weet de smtp-server van wandoo eigenlijk dat dat emailtje wat ik verstuurd heb (via de windows bak) niet van de windowsbak afkomt maar van die linux bak :? :? :? :?

Verwijderd

Draai je misschien ipchains? Zo ja dan moet default policy van je rules veranderen van in REJECT ipv DENY

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 26 januari 2001 22:24 schreef remier het volgende:
Is er dan echt geen mogelijkheid om iets in te stellen waardoor het wel werkt (we praten hiet toch wel over linux ;-) )

Die vriend van me wil nl. wel zijn emailadres@wanadoo.nl behouden |:(

Kun je bv. niets in een masquerating bestand wijzigen ofzow ???

greetz Remko
Dat hij zijn emailadres@wanadoo.nl wil blijven houden heeft toch verder weinig te maken met hoe hij zijn mail verzend?

Je kan best je mail versturen via smtp.server.lokaal ofzo en je mail binnen halen via pop.cablewanadoo.nl.

Verwijderd

Op vrijdag 26 januari 2001 22:20 schreef ksdz het volgende:
Aangezien je je IP gemaskt hebt, herkent de meelserver je niet en accepteert ie je meeltjes niet.
dit is het bekende verhaal van de klok en de klepel
Ip-masqerading geld voor je _interne_ machines, niet voor je externe IP.
Masqerading zorgt ervoor dat je interne ip (192.168.1.x) wordt omgezet naar je externe adres (212.187.x.x).

je zou die mailserver gewoon moeten kunnen aanspreken tenzij je de mailserver op je linuxbak gebruikt (sendmail of qmail ofzo)
dan heb je kans dat de naam van je domein of je interne linuxbaknaam niet word geaccepteerd als relay host (oftewel doorgeefhost)

als je de mailserver direct aanspreekt vanaf je windows bak, moet deze alles doorgeven, omdat je wordt gezien als je externe ip-adres

dus ik denk eerder dat er wat mis is met je doorgeefluikje (linuxbak)..

• remier

remier

Tired of spam?

Topicstarter
Bedankt nou weet ik tenminste in welke richting ik moet gaan zoeken ;-)

Thanx,

Remko

• imdos
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Schrijf jezelf in voor een gratis dynamische dns service! En geef je server die naam .. werkt bij imj prima

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Pagina: 1