[Cooling] Vervanging koeler Sapphire ATI Radeon x1600 Pro

Pagina: 1
Acties:

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-12-2025

Tylocke

[Team Carrack]

Topicstarter
Voor diegenen die graag de lawaaierige koeler van zijn x1600 Pro AGP wil aanpassen heb ik een mooie tip.

Na veel zoekwerk op internet te hebben gedaan naar een nieuwe koeler kwam ik tot de conclusie dat niet alleen de Zalman VF-700 en VF900 op de x1600 Pro passen, maar ook een Arctic Cooling Silencer!

Ik heb de AC VGA Silencer rev 3 op mijn x1600 Pro gezet en dit werkt perfect. Hij is koeler en stiller geworden, tevens is de temperatuur in mijn kast ook iets omlaag gegaan. Eigenlijk is de koeler net 1mm groter dan de videokaart zelf waardoor de kaart wel wat strakker in het AGP-slot zal staan, maar het past wel.

AC VGA Silencer rev. 3

Hopelijk heb ik hier wat mensen mee kunnen helpen, want ik heb me rot gezocht en had geen zin om te wachten tot in augustus de S serie verschijnt van AC.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Verwijderd

Leuk voor je maar voor dit soort dingen is een apart onderdeel van T.net de productsurvey!
hier vul je er eentje in.

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Topicstarter
Ai, het was niet mijn bedoeling om een specifiek product aan te prijzen voor iemand. Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat die genoemde koeler officieel niet bedoeld is voor de x1600. Op de website van AC is dit dus ook niet terug te vinden.

Vandaar :)

Maar misschien dat ik over het specifieke product nog wel een keer een review schrijf.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• thrust15
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01 09:08
voor mij is dit zeer nuttige informatie. beschik namelijk zelf over een x1600pro agp. ik weet dat dit arctic coolertjes zelf goed zijn. maar ik zocht er dus eentje die op mn kaart paste.

bij deze dus bedankt

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:56

McLambo

MTB Junky

Zeer nuttige informatie ook voor mij.

Heb net een X1600 PRO AGP besteld om mijn dode 9800Pro te vervangen.
Deze 9800 Pro had een paar jaar geleden al voorzien van 'exact' dezelfde Silencer.

Met een beetje mazzel kan ik deze dus zo overbouwen.. _/-\o_

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Arctic geeft inderdaad niet veel info, maar volgens mij had je dit zelf ook kunnen bedenken, want als ik het goed heb, dan hebben de X1600, de X1300, 9*** serie (behalve de 9550 en de 9600), en de X*** allemaal dezelfde aansluitingen.

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:56

McLambo

MTB Junky

DEVoTi0N schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:47:
Arctic geeft inderdaad niet veel info, maar volgens mij had je dit zelf ook kunnen bedenken, want als ik het goed heb, dan hebben de X1600, de X1300, 9*** serie (behalve de 9550 en de 9600), en de X*** allemaal dezelfde aansluitingen.
toch zie je op de site voor bijna elke serie ATI kaart een andere Actic Silencer serie...

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Topicstarter
Arctic is niet echt super duidelijk op zijn website. Pas als je het installatieschema bekijkt van de verschillende koelers kun je zien of hij gaat passen op je videokaart. Ik vond het in ieder geval niet makkelijk uit te vinden heb het alleen kunnen zien omdat HIS ook deze koeler gebruikt op zijn X1600 kaarten.

Ik moet alleen een klein stukje van het koelblok afhalen om hem echt lekker passend te maken. Het kan wel zonder aanpassen maar dan heb ik wel het gevoel dat het wel erg strak zit allemaal. Iemand een idee hoe je dit het beste kan doen? Gaat om 2mm eraf.

Verwijderd

Betekent dit nu ook, dat alle koeler die gemaakt zijn voor een 9800, ook op een x1600 passen?
Bij mij gaat het om deze: Thermalright V-1 ( ultra )

Sugessties?

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Topicstarter
Ik zou denken van wel. Zeker omdat de koeler van AC nogal groot is en wel past. Erg belangrijk is dat de plekken waarmee je de koeler kunt vastzetten kloppen met die van de grafisch kaart...logisch opzich. Vaak kun je de technische tekeningen wel opvragen van de fabrikant. Als jij de tekeningen van jouw koeler vergelijkt met de koeler die hier besproken is dan zou je moeten weten of het kan.

Pagina: 1