Toon posts:

Logon domain name veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Op mijn werk hebben we 1 forest met verschillende child-domains.
parent domain: test.nl
child domain: schaap.test.nl
koe.test.nl

Nu willen we van deze verschillende tree's 1 domein maken, dat verloopt allemaal redelijk goed alleen lopen we tegen 1 schoonheids foutje aan.
inprincipe is alles al 1 domein test.nl. dit is allemaal in orde.
Alleen wanneer de gebruikers willen aanloggen moeten ze voor domein test kiezen.
Ik zou hier graag een andere naam van maken bijvoorbeeld het bedrijfsnaam.
Even voor de duidelijkheid, ik hoef het domein niet te hernoemen (test.nl mag blijven) alleen de logon name test wil ik veranderen.
Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor. (ik werk op het moment nog met windows 2000, binnenkort 2003 dus als hier een makkelijkere oplossing voor is laat het ook maar weten)

bvd bebbus

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar WSS :)

Verwijderd

je wilt de subdomains verwijderen?

servers, werkstations en users naar je hoofddomain verplaatsen, dc's voor subdomains demoten en evt ook verplaatsen naar hoofddomain.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 15:27 ]

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33

Tijntje

Hello?!

De naam die Windows in het venster laat zien is altijd de naam van het domain. Dit staat niet los van elkaar.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Tijntje schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:31:
De naam die Windows in het venster laat zien is altijd de naam van het domain. Dit staat niet los van elkaar.
Daar sta ik eerlijk gezegt toch van te kijken want hier is het toch echt verschillend.
ik zal straks als ik thuis ben en tijd heb een screenshotje op internet zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:26:
je wilt de subdomains verwijderen?

servers, werkstations en users naar je hoofddomain verplaatsen, dc's voor subdomains demoten en evt ook verplaatsen naar hoofddomain.
nee dat lukt nog wel. het gaat mij puur om de domein naam die in het inlogscherm staat.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:51:
[...]

nee dat lukt nog wel. het gaat mij puur om de domein naam die in het inlogscherm staat.
Dan moet je heel je domain renamen.......

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat kan afaik ook niet anders dan met rendom, maar wat je wel kan doen is het hele dropdown-boxje vergeten, en met de upn gaan werken: user@test.nl, waar je extra upn-suffixes voor kan toevoegen, zodat je met bijvoorbeeld user@bedrijf kunt inloggen: http://support.microsoft.com/kb/243629/en-us
Mocht je trouwens toch als achterliggende reden hebben dat users op het verkeerde domein proberen in te loggen, wat niet lukt en vervolgens de helpdesk bellen oid: http://support.microsoft.com/kb/555050/en-us

[ Voor 27% gewijzigd door sanfranjake op 21-06-2006 19:41 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1