Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Al maanden ben ik aan het kijken naar de MP3 speler.

Naast een goede geluidskwaliteit en tenminste 20GB is het belangrijk dat ik de MP3 speler ook kan gebruiken als back-up. Dus dat als m'n harddisk met muziek zou crashen, ik de muziek weer van de MP3-speler op een harddisk kan zetten.

Ik heb al veel reviews gelezen van iPod's Creative players, iRiver. De iPod zou ik graag willen hebben maar vind ik eigenlijk te duur. Ik geloof best dat het een goede player is maar dat is de Creative Zen Touch ook (volgens een review betere geluidskwaliteit dan Ipod) en die is lager geprijsd.

De Creative Zen Touch kan echter alleen maar one-way muziek kopieren: van computer naar player en niet andersom.

Hoe het zit met iRiver kan ik niet vinden in reviews omdat deze feauture voor de meeste mensen blijkbaar niet belangrijk is.

Mijn vraag dus: Welke MP3 speler moet ik hebben?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Sja, er zijn echt bulten met spelers die je als hardeschijf kunt gebruiken. Bijvoorbeeld de spelers van Archos en Cowon.

Verwijderd

Topicstarter
Een aanvulling dan: Ik weet dat er spelers zijn waarvan je (een deel van) de harde schijf als externe schijf kunt gebruiken maar dan zijn de mp3's die daarop staan weer niet af te spelen. Ik wil dus inderdaad beide functies tegelijkertijd kunnen gebruiken.

Archos en Cowon kunnen dat?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:57
Ik weet niet hoe het zit bij een Zen Touch, maar bij bijv. een iPod kun je ook muziek weer terug naar de computer kopieren. Alleen is het iets omslachtiger, dan copy-paste. Je kunt daarvoor een van de gratis progjes gebruiken, of je kunt het uit de verborgen mappen kopieren en vervolgens even laten sorteren door iTunes.

Edit: een iAudio X5 kan je gewoon MP3'tjes copy-pasten en map structuren gebruiken, of een iPod met rockbox

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 21-06-2006 13:11 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-11 10:45

MicroWhale

The problem is choice

ik gebruik er al jaren een van Archos. Die wordt ook als hard-disk herkent.
Bijkomend voordeel is dat ie ook geschikt is voor bij je digitale camera. Vroeger was dat met cf-card reader, tegenwoordig met usb-host. Dit betekent dat je je digicam erop aan kan sluiten en alle foto's op je mp3 kan zetten. Handig voor op vakantie, hoef je niet tig van die minikaartjes te kopen.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:09:
Een aanvulling dan: Ik weet dat er spelers zijn waarvan je (een deel van) de harde schijf als externe schijf kunt gebruiken maar dan zijn de mp3's die daarop staan weer niet af te spelen. Ik wil dus inderdaad beide functies tegelijkertijd kunnen gebruiken.

voor de archos: als de mp3-speler ingeplugd is als HD kun je via je computer de mp3's op die HD afspelen. bedoel je dat?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Archos is net zo duur als Ipod zie ik. Die valt dus even af. Ik ga nu even kijken naar Cowon.

@Hoedje: wat is een rockbox?

• Pajter
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-04-2022
Ik had een Zen Touch, en daarmee kun je gewoon je MP3's weer terug naar je harde schijf kopieren hoor.

Geen centje pijn.

Je moet misschien wel eerst even de drivers installeren, maar daarna kopieer je de hele zooi zo weer terug...

EDIT: En met de laatste firmware hoeven die drivers ook niet meer, kun je hem aan elke computer met WMP10 hangen. Zie

meuktracker: Creative Zen Touch 2.10.05

[ Voor 30% gewijzigd door Pajter op 21-06-2006 13:34 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:15:
Archos is net zo duur als Ipod zie ik. Die valt dus even af. Ik ga nu even kijken naar Cowon.

Archos heeft ook goedkopere spelers, kijk maar eens in de Pricewatch.

Rockbox is alternatieve firmware die je op bepaalde spelers kunt gebruiken, zie rockbox.org.
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:09:

Ja.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:15:

Inderdaad: Archos kan veel meer voor dezelfde prijs.

8)7

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
Met de zen touch kan je je muziek ook gewoon zonder problemen terug op je hdd zetten. Wat wel niet kan is rechtstreeks de muziek van de hdd spelen. Je moet dus eerst de mp3 van de speler naar de hdd kopiëren, voordat je het bestand kan afspelen. Hoe het met de nieuwe firmware zit weet ik niet, maar ik vermoed dat het dan nog simpeler is.

• RoD
  • Niet online

RoD

Trouwens elke speler die UMS support heeft kan mp3's van en naar de speler kopiëren, en van de speler afspelen.
Dus dat is iets om op te letten.

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
Zoutvat schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:59:
Met de zen touch kan je je muziek ook gewoon zonder problemen terug op je hdd zetten. Wat wel niet kan is rechtstreeks de muziek van de hdd spelen. Je moet dus eerst de mp3 van de speler naar de hdd kopiëren, voordat je het bestand kan afspelen. Hoe het met de nieuwe firmware zit weet ik niet, maar ik vermoed dat het dan nog simpeler is.
Ik denk dat je nog altijd moet kopieren, enkel volstaat de opslagcapaciteit wel? Hoe groot is je collectie je zeker niet wil verliezen?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:57
Zoutvat schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:59:
Huh dit snap ik niet helemaal 8)7 . Je kan de muziek terugzetten, maar dan kun je die niet afspelen, of bedoel je iets anders?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat hij bedoelt dat je de muziek niet rechtstreeks van de speler af op je pc kunt laten afspelen. Dus: De muziek die op de speler staat, moet je eerst naar de harde schijf van je pc kopiëren voordat je het via de pc kunt afspelen.
Dat is tenminste wat ik er van begrijp.
Pagina: 1