Toon posts:

chip of ihs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een vraag..

het gaat over videokaarten.
bij veel videokaarten zie je als je de koeler er af haalt dit:
Afbeeldingslocatie: http://img.ezguide.co.kr/spec_img/vga-nv/1116547209-core.jpg

en bij andere dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.com.au/articles/graphics/gecubex/x300_02.jpg

nou was mijn vraag is dat bij die eerste een chip of een soort ihs en zit daaronder de core zoals die bi de 2e bloot licht.
Of is het gewoon een deel van de chip.

BVD alexander

ps:ik was gewoon nieuwschierig hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 12:52 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Jammer genoeg doet je eerste plaatje het niet, maar als je een soort van metalen kap bedoelt dan is dat inderdaad een soort van heatspreader, wat je ook bij CPU's ziet. Het kleine glanzende zwarte chipje van pakweg 1x1 cm is de core zelf, de GPU.

Edit: Plaatje doet het nu wel, die bovenste zou ik ook niet weten. Dat soort chips zie je altijd als southbridge en op oudere videokaarten..

[ Voor 25% gewijzigd door frankknopers op 21-06-2006 12:54 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik het in het verkeerde subforum geplaatst.

kan iemand dit veranderen?? danku

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat je bij eht eerste plaatje ziet is gewoon een package van een FX core, dat zwarte kan je (voor zover ik weet) dus neit afhalen.
Wel kun je om je koeling te verbeteren het zwarte met fijn schuurpapier schuren omdat ze meestal iets bol naar het midden toe lopen en daardoor het meeste contact op de hoeken blijft hangen, door te schuren vlak je het dus eigenlijk waardoor eht contact in eht midden van de chip verbeterd.

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is dus geen deel van de chip.(geen actief onderdeel bedoel ik dan)

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het zwarte is de verpakking van de chip. In hoeverre jij dat verstaat onder 'onderdeel' is aan jou.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Het is geen actief werkend onderdeel, vandaar dat je er ook wel iets aan kunt doen (schuren) zonder dat de chip meteen kaduuk is, maar ik zou niet proberen eht eraf te halen...

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
nee dat was ik niet van plan was gewoon nieuwschierig ;)
Pagina: 1