Toon posts:

[CPU] niet optimaal gebruikt op notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wist niet goed of ik het nu hier moest plaatsen of op het CPU board maar hier gaat ie dan:

Tijdens het gamen merkte ik dat ik veel last had van framerate drops. Gisteravond ben ik er via GoT dus achtergekomen dat het te maken heeft met m´n cpu, dat constant terugspringt naar 800mhz ipv de standaard 1800 mhz. Nu heb ik het zowel in speedswitchXP en het energiebeheer geprobeerd, maar ook al zet ik ze op max performance/altijd aan, hij blijft terugspringen naar 800mhz..

heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie tussen al die GoT topics mbt speedswitchXP dat de mensen na het veranderen van de settings geen last meer hebben, maar ik heb het nog wel..

Specs:
acer aspire 5023wlmi
AMD turion64 1800mhz
1 gig geheugen
ati x700

bvd.

Verwijderd

speedstep(of hoe dat heet bij AMD) moet je in de BIOS uitschakelen
moet je maar even zoeken, is niet moeilijk te vinden

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38
Cool & Quiet.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie geen speedstep óf cool 'n quiet in de bios, lijkt me niet dat ik daar overheen kan kijken?

Verwijderd

Cool 'n Quiet is toch alleen als je de pc niet gebruikt, of minder zware toepassingen draait?
Dan zou het niet van toepassing moeten zijn dat bij het gamen je framedrops krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb speedswitchXP dus gewoon aan op MaxPerformance, dus hij zou niet terug moeten gaan naar 800mhz maar op 1800mhz moeten blijven. Bij het gamen gaat ie down tot 800 mhz.

Ik heb d'r verder weinig verstand van, weet alleen wel dat ik nog geen oplossingen heb. Ben nu de AMD fora aan het doorzoeken.

edit* ook RMclock geprobeerd. hier lijkt het wel of het prog in conflict komt met andere instellingen, want ook hier wordt het cpu gedownclocked naar 800mhz, maar nu blijft het cpu gebruik constant 100%

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 20:13 ]

Pagina: 1