Toon posts:

MAYA shatter, texture shattert niet mee...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een NURBS Sphere gemaakt, deze geshatterd, met een texture zodat 't een aardbol lijkt. Als ik 'm shatter gaat dat goed, surface shatter, wil m'n aardbolletje laten ontploffen... Maar als ik 'm shatter gaat m'n texture niet mee, krijg ik weer de gewone blinn 'texture'.

Wie weet wat ik fout doe, ben maar een beginner in Maya, maar vind dit toch wel rete frustrerend :)

Alvast bedankt!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-01 14:59

Freelance

(..)

Ten eerste bij een shatter altijd eerst even je history wissen, dat scheelt al een hoop problemen.

als ik bij mijn nurbs-sphere een shatter uitvoer gaat inderdaad ook mijn shader weg, maar als je die weer allemaal selecteert en de shader erop gooit komt het er bij mij goed op te staan?

Afbeeldingslocatie: http://www.fromthehill.nl/got/shatter.jpg

goede uitleg over shatter

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Verwijderd

Topicstarter
Freelance schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:05:
Ten eerste bij een shatter altijd eerst even je history wissen, dat scheelt al een hoop problemen.

als ik bij mijn nurbs-sphere een shatter uitvoer gaat inderdaad ook mijn shader weg, maar als je die weer allemaal selecteert en de shader erop gooit komt het er bij mij goed op te staan?

[afbeelding]

:) top man! Toevallig net zelf ontdenkt, zag later je post! Wat een topsite is dat trouwens, een van de weinige duidelijke niet commerciele! Thnx!!

Verwijderd

Topicstarter
Freelance schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:05:

[afbeelding]

Nu nog een laatste probleem, sorry dat ik zo 'stoor', maar heb een deadline en zit al 4 uur te klooien met 't volgende:

Ik heb een volume light in die ontploffende aardbol geplaatst, en die light een FOG gegeven. Vond 't niks, heb m'n light verwijderd, alleen blijft de FOG nu in m'n animatie staan, overal! Kan 'm nergens terugvinden, undo's werken niet, alle lichten verwijderd, alles in layers gezet en op invissible gezet, je ziet niks meer in m'n scene, maar die FOG verschijnt op elke render...

Enig idee hoe ik deze kan verwijderen?

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-01 14:59

Freelance

(..)

kijk 's in je hypershade window? window --> rendering editors --> hypershade. Daar de fog even selectere en verwijderen, zal het denk ik wel moeten doen. Als dit niet werkt zet je .ma file ergens online zodat we 'm kunnen bekijken

[ Voor 36% gewijzigd door Freelance op 21-06-2006 19:45 ]

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Verwijderd

Topicstarter
Freelance schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:29:
kijk 's in je hypershade window? window --> rendering editors --> hypershade. Daar de fog even selectere en verwijderen, zal het denk ik wel moeten doen. Als dit niet werkt zet je .ma file ergens online zodat we 'm kunnen bekijken
YES! Inderdaad daar stond ie... de FOG en bij lights stond Optical FX! Je moet 't maar weten, ben weer wat wijzer geworden! Bedankt! _/-\o_
Pagina: 1