Toon posts:

Club3D vs. Sparkle (7800GS)

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af wat het verschil is tussen beide merken? Ik ga er vrijdag één halen, dus vandaar! Wanneer ik mijn VGAkaart heb wil ik hem gewoon op coresnelheid (375Mhz) laten lopen, en wil ik het dus niet overclocken.

Wanneer ik deze VGAkaarten niet overclock is er dan nog één van beide beter? Of zijn ze even goed en hangt het verschil af van de 'videogames' die je erbij krijgt? (Club3D: ColinMcRae5 / Sparkle: Painkiller)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 00:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tegenwoordig maakt het weinig tot niets meer uit welke naam kaart je neemt. Sommige fabrikanten OC'en hun kaart standaard maar dat is hier niet het geval.

Btw je had ook even kunnen zoeken en dit hebben kunnen vinden:

Het 7800GS Topic Deel 4

Xbox Live ID:Notna8310

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
Er is idd geen verschil tussen de twee, misschien de kleur van de koeler maar die zien 9 vd 10 mense nooit :P. Ik heb zelf de Club3D 7800GS, daar zat colin mcrea bij, alleen die doet het niet omdat de serial niet klopt ofzo :X
Gewoon de goedkoopste kopen :)

[ Voor 1% gewijzigd door 3ddie op 21-06-2006 11:48 . Reden: typo ]

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:55

XanderDrake

Build the future!

Voor mij is het duidelijk, alle fabrikanten produceren precies dezelfde kaarten zolang ze voldoen aan het referentie model. Voor de rest is het allemaal kans op geluk of pech. Ook stock OCed kaarten bieden geen garantie voor een goede overclock. Persoonlijk beschik ik over een Sparkle 7800GS die 500/1450mhz doet. Ik had geluk, andere halen minder dan dat, maar sommige halen 515mhz op de core.
Ik zou kiezen voor de goedkoopste, en als er weinig verschil is dan zou ik degene nemen met de leukste goodies. Veel succes :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Verwijderd

Topicstarter
XanderDrake schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:51:
Voor mij is het duidelijk, alle fabrikanten produceren precies dezelfde kaarten zolang ze voldoen aan het referentie model. Voor de rest is het allemaal kans op geluk of pech. Ook stock OCed kaarten bieden geen garantie voor een goede overclock. Persoonlijk beschik ik over een Sparkle 7800GS die 500/1450mhz doet. Ik had geluk, andere halen minder dan dat, maar sommige halen 515mhz op de core.
Ik zou kiezen voor de goedkoopste, en als er weinig verschil is dan zou ik degene nemen met de leukste goodies. Veel succes :)
Bedankt Kerels.. Ik heb de Club3D bestelt.. En kan hem morgen ophalen.. En als ik hem wil overclocken doe ik dat hoogstens naar 400Mhz (dus geen extreme overclock..) maar overclock hem 99% toch niet..

Ik wou eerst voor de Sparkle gaan omdat die beter was te overclocken maar omdat de kans nihil is dat ik hem overclock toch maar voor de Club3D.. Al vind ik Painkiller toch leuker dan ColinMcRae5 (maargoed ga toch Oblivion ermee spelen :+ )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 12:08 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Ga naar sites van de fabrikanten, vergelijk features. Pak voor de zekerheid evt reviews erbij als je meer wilt weten. Dit kun je echt zelf doen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.