Toon posts:

Panasonic 37'' plasma vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na al geruime tijd in de winkel en op het internet gekeken te hebben naar de nieuwe plasma's van Panasonic heb ik een vraagje aan mijn mede GOT-ters. 8)

Ik heb mijn ook laten vallen op de VIERA TH-37PV60 of de VIERA TH-37PV600 (bijna dezelfde plasma alleen heeft de laatste iets meer mogelijkheden en is op geluid vooral beter). :P :9

Maar nu viel mij op dat in een aantal discussies werd vermeld dat er met sommige 37'' versies "problemen" zijn met het geluidsniveau van de cool fans (http://www.kieskeurig.nl/...9A5F8C125712D004455E9.htm).

Echter bij de 42'' is er niemand die hier over klaagt en het lijkt dus echt een 37'' probleem te zijn.

Wie o wie van de jullie heeft deze Pana Plasma's en kan mij hier meer over vertellen (wie kan je het beter vragen dan aan een stel GOT-ters ;-) )

Alvast dank voor jullie input _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

(en nee..... ik ga niet een 42'' versie nemen om het eventuele probleem te omzeilen) 8)7

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:15
Tsss, een echte tweakert koopt die 37 inch, schroeft hem meteen open en vervangt de fans voor papst fans ;) :D

Hail to the king baby!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-02 23:06
Een collega van mij heeft dat ding ook en HAD ook die problemen die jij aanwijst. Echter, dit is een productiefoutje. Mocht je er problemen mee hebben, bel je de helpdesk en komt er iemand de volgende dag om de TV te vervangen.

Dit was alleen wel een paar maanden terug. Ik denk dat het probleem nu al verholpen is (in de fabriek dan) en zoniet, heb je alsnog hardstikke goede garantie en is t een dag later verholpen.

[ Voor 1% gewijzigd door Hammetje op 21-06-2006 11:27 . Reden: typo's ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Topicstarter
urk_forever schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:24:
Tsss, een echte tweakert koopt die 37 inch, schroeft hem meteen open en vervangt de fans voor papst fans ;) :D
En een echte tweaker is dan wel zijn garantie kwijt ;) |:(

Verwijderd

Topicstarter
grannymark schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:26:
Een collega van mij heeft dat ding ook en HAD ook die problemen die jij aanwijst. Echter, dit is een productiefoutje. Mocht je er problemen mee hebben, bel je de helpdesk en komt er iemand de volgende dag om de TV te vervangen.

Dit was alleen wel een paar maanden terug. Ik denk dat het probleem nu al verholpen is (in de fabriek dan) en zoniet, heb je alsnog hardstikke goede garantie en is t een dag later verholpen.
Daar heb je een punt!!! De berichten zijn namelijk bijna allemaal van de plasma's van een tijdje terug.
Was je collega verder enthousiast over deze Pana's :? :?

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:06
Heb sinds afgelopen zaterdag de 37pv60. Als het stil is in de kamer en je zit dicht bij het toestel kun je een heel licht geruis horen. Geen flauw idee of dit een productiefout is maar echt storend vind ik het op dit moment nog niet. Misschien als je veel materiaal zonder geluid bekijkt dat het hinderlijk is. Hoe dan ook schitterend toestel met prachtig beeld. Een verademing ten opzichte van mijn vorige Samsung LCD.

"Better ask questions before you shoot"

Verwijderd

Topicstarter
Chocovla schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:42:
Heb sinds afgelopen zaterdag de 37pv60. Als het stil is in de kamer en je zit dicht bij het toestel kun je een heel licht geruis horen. Geen flauw idee of dit een productiefout is maar echt storend vind ik het op dit moment nog niet. Misschien als je veel materiaal zonder geluid bekijkt dat het hinderlijk is. Hoe dan ook schitterend toestel met prachtig beeld. Een verademing ten opzichte van mijn vorige Samsung LCD.
Cool 8) Dank voor de info _/-\o_
Wordt steeds enthousiaster over deze plasma :9~

Nog anderen met ervaringen met deze Pana plasma :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:10:
[...]

Niemand :'( :'( :? :?

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Ik vandaag de 37PV600 binnen gekregen inclusief meubel, zit nu nog op m`n werk, maar ik ga hem straks aansluiten, jippie!!! 8)7 :+ 8) :9~

Ik zal wat foto`s plus bevindingen hier posten...

[ Voor 8% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 08-08-2006 16:39 ]

Verwijderd

Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?
Ik ben ook zit geinteresseerd maar twijfel nog tussen de 37" en 42".
Ik zit 3 a 3,5 meter van het scherm.

Verwijderd

Topicstarter
CK schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:39:
[...]

Ik vandaag de 37PV600 binnen gekregen inclusief meubel, zit nu nog op m`n werk, maar ik ga hem straks aansluiten, jippie!!! 8)7 :+ 8) :9~

Ik zal wat foto`s plus bevindingen hier posten...
De 37pv600, cool!!! 8)

Ik heb dus zelf ondertussen de 37pv60 (oa zelfde beeld, geen spiffie speakers en SD slot).
Ook een coole bak.
Heb hem in combinatie met de Harman Kardon Cineworld 8 (AVR 235, DVD 22 en HKTS 8) en een Panasonic DMR-EH65 (en ook nog UPC DigiTV) :*) :9~
In korte tijd dus een hele nieuwe audio en video en homecinema set.
Ben zelf dus nog steeds in de ondekkende fase.

Heb momenten gehad dat ik met open mond van verbazing heb zitten kijken en luisteren hoe mooi alles was, maar ook momenten gehad dat ik mijn wenkbrouwen fronste omdat het beeld niet helemaal scherp was naar mijn idee. d:)b :(
De tips die ik kan meegeven (zijn eigenlijk wel bekend denk ik): Koop goede bekabeling. Niet alleen de Scarts (en eventuele HDMI), maar ook zeker goede coax!!!
Dat scheelde een hoop bij mij.
Zelf heb ik de tv ingesteld op Normaal beeld, met als kleuroptie Warm. Ik vondt bij dynamisch het beeld soms te fel, leek wel of iedereen op tv net terug was was vakantie en een rood hoofd had van de inspanning.

@CK:
Laat even weten hoe je je beeld hebt ingesteld, ben heel benieuwd naar je ervaringen. _/-\o_

@ TReBLA:
Ik heb zelf de 37"" en zit op 4,5 a 5 meter. Naar mijn idee goed maar kon enventueel de 42" ook wel hebben.
Met jouw afstand zou ik persoonlijk gaan voor de 37". Als je er te dicht op zit komt het beeld waarschijnlijk ook niet helemaal tot zijn recht. *O*

• Stephan Oudmaijer
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 07:51:
Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?
Ik ben ook zit geinteresseerd maar twijfel nog tussen de 37" en 42".
Ik zit 3 a 3,5 meter van het scherm.
Ik heb hem bij plasmavisie.nl gekocht. Hadden hem op voorraad, en de meubel was er in 2 dagen!

Ik ben nog een beetje aan het vogelen met de instellingen, ik zal later wat meer info+foto`s plaatsen.

Verwijderd

Ik zit eraan te denken om hem van het weekend op te halen mits hij op voorraad is.

Er zit er als het goed is geen voet bij begrijp ik.
Wat voor verschillende voeten / standaard en voeten zijn er?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:37:
Ik zit eraan te denken om hem van het weekend op te halen mits hij op voorraad is.

Op de 37pv60e zit standaard wel een standaard (leuke woordspeling ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A13433/42pv60e_d_1.jpg

• Stephan Oudmaijer
Afbeeldingslocatie: http://www.oudmaijer.com/linked/th-37pv600.jpg

Installatie

Vluitje van een cent! Met z`n tweeen de tv op het meubel gezet en toen de 4 borgschroeven vast gezet zodat de tv niet van het meubel af kan knikkeren. Zitten twee handvaten onder aan de achterkant van de tv, hieraan kun je makkelijk de tv uit de doos tillen.

Het bovenste plankje heb ik niet gemonteerd. Aangezien ik m`n centerspeaker en m`n dvd speler er tussen moest "proppen".

Eerste indrukken

Groot scherm! Ook al heb ik de 37", de tv is echt aanwezig 8) Ik zit op 2-3 meter van de tv af en ben blij dat ik niet de 42" heb genomen.

Analoge tv

Analoog tv kijken is echt goed te doen, ik was nogal huiverig. Het beeld is scherp genoeg, het ene kanaal wat scherper dan het andere maar absoluut goed genoeg. Ik zie nu ineens detail in programma`s die ik vroeger nooit zag! Kijk bijvoorbeeld maar eens goed naar het journaal op RTL4, dan zie je bij het RTL4 logo aan de linkerkant de autoqueue reflectie in de camera :)

Ter vergelijking met m`n "oude" Sony 100hz breedbeeld. Opzich lijkt het wel alsof de "oude" tv met analoge kabel tv het wat strakker weergeeft. Ik weet niet hoe ik het precies moet omschrijven, maar je ziet bij de Panasonic iets dat lijkt op een soort van lichte waas over het scherm die je niet lijkt waar te nemen bij een gewone tv.

Wel vind ik dat de plasma gewoonweg VEEL rustiger kijkt dan een gewone tv. Het beeld staat veel rustiger dan het geknipper van de "gewone" tv.

Ghosting

Absoluut geen last van, ik heb me hier al meerdere malen over zitten verbazen, maar is niet (door mij) waar te nemen bij deze tv. Laat ik het zo zeggen, ik zie geen verschil met een gewone tv iig.

Geluid

In een woord: SUPER! Bij de gemiddelde tv heb je de neiging het geluid harder te zetten omdat je stemmen etc. niet erg duidelijk hoort, bij deze tv juist het tegenovergesteld. Ik vind het geluid erg duidelijk en de tv kan ook snoeihard (goed voor slechthorende en leuk voor de buren :+ ) Het speaker systeem is erg goed, je moet het alleen niet zien als vervanging van een home cinema set. Maar de heldere tonen worden zeer goed weergegeven, dit zorgt er voor dat stemmen met name ook op een laag geluidsniveau erg goed te horen zijn.

Kleuren

Op dit gebied wint de plasma het duidelijk van de gewone tv, alles ziet er gewoon super mooi uit, en zwart is ook mooi diep zwart. Wat ik bij de Sony bijvoorbeeld vind is dat wanneer je de kleuren wat opschroeft het rood echt te knallerig wordt en het groen te groen, etc. Dat heb ik hier absoluut niet, erg goed kleuren representatie. Aanrader is wel om even te gaan spelen met de kleur instellingen wat je zelf prettig vind (warm/koud/dynamisch). Ik vind persoonlijk, maar dat is mijn mening, dat de plasma het hier ook wint van de lcd. Alle kleuren en contrasten komen er gewoon erg goed uit, ik vind bij LCD nogal eens dat het beeld of te schreuwerig licht of juist veel te donker oogt.

Ik heb nu m`n kleuren op warm gezet, contract en helderheid op 50% staan en scherpte op 40%.

Zender programmeren

Ik schrok ervan hoe kinderlijk eenvoudig dit is! Toen ik de tv aanzette moest ik eerst de taal instellen, daarna kwam het zender scannen aan de orde. Eerst liep hij alle banden langs. Daarna kwam ineens een scherm waarin werd gevraagd in welke gemeente ik woon. Toen dacht ik "huh???". Utrecht geselecteerd, en automatisch werden alle kanalen goed gezet, omg!!! _/-\o_ 1 op 1, 2 op 2, 3 op 3, rtl4 op 4, etc. Gruwelijk gewoon!

DVD

Ik heb geen HMDI aansluiting dus gewoon via SCART gekeken. Gewoonweg super mooi, ik weet nu dat ik niet meer naar de bioscoop hoef. Ben benieuwd hoe het verschil is als ik een dvd speler koop met HMDI.

Ventilator problemen

Geen last van geluid van de ventilator. Als je achter de tv gaat luisteren hoor je zachtjes de ventilator, maar dit is absoluut niet hoorbaar op 2 meter, en helemaal niet met het geluid aan.

Tot zover m`n eerste indrukken.
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:37:

Wat ik ervan begreep is dat er meerdere versies zijn. Bij goedkoopste.nu leveren ze namelijk standaard WEL een voet, maar daar is de tv duurder. Bij plasmavisie.nl zat er geen voet bij, maar aangezien ik toch de meubel wilde was dit voor mij een betere optie.

Die meubel kost wel wat maar is wel ontzettend strak! Ik moet nog ff een foto plaatsen van mij opstelling (nog geen tijd, net verhuisd, druk druk druk).

[ Voor 32% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 10-08-2006 15:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
CK schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:04:
[afbeelding]

Kleuren

Op dit gebied wint de plasma het duidelijk van de gewone tv, alles ziet er gewoon super mooi uit, en zwart is ook mooi diep zwart. Wat ik bij de Sony bijvoorbeeld vind is dat wanneer je de kleuren wat opschroeft het rood echt te knallerig wordt en het groen te groen, etc. Dat heb ik hier absoluut niet, erg goed kleuren representatie. Aanrader is wel om even te gaan spelen met de kleur instellingen wat je zelf prettig vind (warm/koud/dynamisch). Ik vind persoonlijk, maar dat is mijn mening, dat de plasma het hier ook wint van de lcd. Alle kleuren en contrasten komen er gewoon erg goed uit, ik vind bij LCD nogal eens dat het beeld of te schreuwerig licht of juist veel te donker oogt.

Ik heb nu m`n kleuren op warm gezet, contract en helderheid op 50% staan en scherpte op 40%.

DVD

Ik heb geen HMDI aansluiting dus gewoon via SCART gekeken. Gewoonweg super mooi, ik weet nu dat ik niet meer naar de bioscoop hoef. Ben benieuwd hoe het verschil is als ik een dvd speler koop met HMDI.

Tot zover m`n eerste indrukken.
Leuk! weer een enthousiate Pana owner d:)b
Leuk verslag trouwens _/-\o_

Vraagje: heb je je beeld instelling staan op Dynamisch / Normaal / Cinema / Auto :? :? :?
Ik heb hem momenteel op Normaal staan. Vindt dynamisch wel heel erg sjabong!!! (= persoonlijk)

DVD via HDMI (uit de DMR-EH65) is gruwelijk mooi (1080i) *O*
Beeld is mooier dan via mijn Harman Kardon DVD 22 via Scart.
Kabels zijn niet echt goedkoop, maar naar mijn idee is ut het wel waard.

Verwijderd

Ik heb hem gisteren ook besteld bij plasmavisie en kan hem vanavond al komen ophalen :)
Nu nog een goede componentkabel kopen voor mijn marantz dvd speler en een hd kabel voor de xbox.

Ben ook erg benieuwd hoe het analoge signaal verwerkt wordt op dit scherm.
Wellicht is op den duur een digitale decoder beter?

• Stephan Oudmaijer
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:29:
Ik heb hem gisteren ook besteld bij plasmavisie en kan hem vanavond al komen ophalen :)
Nu nog een goede componentkabel kopen voor mijn marantz dvd speler en een hd kabel voor de xbox.

Ben ook erg benieuwd hoe het analoge signaal verwerkt wordt op dit scherm.
Wellicht is op den duur een digitale decoder beter?
Ja ik denk dat een digitaal signaal op den duur zeker de moeite waard is. Ik baal er alleen van dat ik de decoder niet kwijt kan en je meteen een extra apparaat erbij hebt

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren nog even zitten spelen met de P-NR en MPEG NR instellingen voor mijn DVD (HDMI) en DTV (Scart01) kanalen.
Moet zeggen dat heeft ook veel gescheeld. d:)b
Momenteel voor DVD (HDMI) en DTV (Scart01) de beeldinstelling gezet op Dynamisch. 8)

Maar ben nog steeds benieuwd hoe jullie (@CK en @TReBLA) je beeld hebben ingesteld (Dynamisch / Normaal / Cinema / Auto)
Please let me know.

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:21
Wat zijn jullie ervaringen met inbranden? zelf heb ik de 37PV60E (afkomstig uit duitsland) nu zo`n 3 maanden aan de muur hangen en als ik de digitale decoder uit zet en dan zwart beeld krijg zie ik het RTL4 of 5 logo en op de plaats waar de ondertiteling stond duidelijk inbrand verschijnsels. iemand hier ook last van.... je moet wel echt boven op het scherm staan.

verder een toppie scherm, tv kijk ik digitaal van Casema en DVD`s via HDMI van de Philips 7300H..
ook een twee weken de Xbox360 van me broer via component aangesloten en HD720P trailers bekeken en dat is pas echt gaaf.

Instelling is Cinema en dan het contrast op een kwart. dit ivm het inbranden

[ Voor 6% gewijzigd door Chimsie78 op 11-08-2006 17:38 ]

Verwijderd

Hallo mensen,

Weet iemand wat het verschil is tussen 37PV60E en de 37PV60.

thx...

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:21
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 14:34:
Hallo mensen,

Weet iemand wat het verschil is tussen 37PV60E en de 37PV60.

thx...
E staat voor europeesch model...

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 08:55
Chimsie78 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:34:
Wat zijn jullie ervaringen met inbranden? zelf heb ik de 37PV60E (afkomstig uit duitsland) nu zo`n 3 maanden aan de muur hangen en als ik de digitale decoder uit zet en dan zwart beeld krijg zie ik het RTL4 of 5 logo en op de plaats waar de ondertiteling stond duidelijk inbrand verschijnsels. iemand hier ook last van.... je moet wel echt boven op het scherm staan.
Ik heb zelf een LG plasma en heb hier ook last van alleen is het meer nagloeien (iig bij mij) en als ik dan een dvd kijk dan is het daarna ook weer weg.

Verwijderd

Topicstarter
Chimsie78 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:34:

verder een toppie scherm, tv kijk ik digitaal van Casema en DVD`s via HDMI van de Philips 7300H..
ook een twee weken de Xbox360 van me broer via component aangesloten en HD720P trailers bekeken en dat is pas echt gaaf.

Instelling is Cinema en dan het contrast op een kwart. dit ivm het inbranden
Gelukkig nog geen problemen met inbranden. Had scherm eerst op normaal staan. Nu overggegaan op dynamisch en warm beeld.
Heb scherm nu ongeveer 3 a 4 weken.

Verwijderd

Heb er gisteren de hele dag meegespeeld, wat films gekeken en wat spellen gespeeld op de xbox.
Mijn marantz dvd speler is nu nog met een RGB kabel aangesloten, maar hiervoor wil ik op den duur nog een component kabel (voor progressive scan) aanschaffen. Ook voor de xbox (720p) is dit nog een optie.

Ben echt super blij met deze aankoop. DVD films knallen van het scherm, mooie kleuren, diep zwart, diepte in het beeld, geen artifacts oid en ook geen last van ghosting. Ook met gamen nog geen last gehad van ghosting.

Daarnaast ziet zelfs het analoge signaal er goed uit. Je ziet soms wel een verschil in kwaliteit bij de verschillende zenders.

Mijn instellingen zijn als volgt :
Analoog en DVD : normaal, 45% contrast, 45% kleur, 50% helderheid, kleuren normaal.
XBOX (ivm inbranden eerste 100 uur lager ingesteld): normaal, 30% contrast, kleuren normaal.

Overigens is 94cm meer dan genoeg. Qua films en gamen had een 107cm (42") nog wel gekund, maar voor het analoge signaal is een maatje kleiner beter. Ik zit 3meter van het scherm.

Wat betreft reflectie moet ik toch wel mijn lamellen bijna dicht doen overdag, anders heb je snel last van het licht inval.

Overigens loopt op avforums.com een thread waarin verschillende gebruikers hun ervaringen en instellingen posten.

Hebben jullie al een PC / laptop dmv D-Sub aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 11:43:

Overigens loopt op avforums.com een thread waarin verschillende gebruikers hun ervaringen en instellingen posten.
Linkje???

• Stephan Oudmaijer
Vraagje, hebben jullie niet met analoge tv dat je af en toe denkt dat je dubbel ziet? Bij letters of logo`s zie je een klein beetje dubbel lijkt het... Bij ondertiteling zie je dit weer helemaal niet. Bij DVD ook niet trouwens.

Verwijderd

http://www.avforums.com/f...12486&highlight=panasonic
OF
http://www.avforums.com/f...27679&highlight=panasonic

Let op het betreft hier wel een PX60, de PX variant heeft een digitale decoder aan boord, maar verder is hij hetzelfde.

Inbranden / nabeelden nog geen last van gehad, maar ik probeer (minimaal de eerste 100) niet te lang naar dezelfde zender te kijken.
CK schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:45:
Vraagje, hebben jullie niet met analoge tv dat je af en toe denkt dat je dubbel ziet? Bij letters of logo`s zie je een klein beetje dubbel lijkt het... Bij ondertiteling zie je dit weer helemaal niet. Bij DVD ook niet trouwens.
Geen last van.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 13:08 ]

• Stephan Oudmaijer
CK schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:45:
Zie hier het wat ik bedoel

http://www.oudmaijer.com/linked/PICT1364.JPG

Let op, groot plaatje, 4mb :)

Verwijderd

Topicstarter
CK schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:37:
[...]

Zie hier het wat ik bedoel

http://www.oudmaijer.com/linked/PICT1364.JPG

Let op, groot plaatje, 4mb :)
Hummmm vreemd - nee ik ken dit probleem niet.
Heb je dit altijd - of alleen bij sommige zenders

Wat ik wel vindt van de tv is dat bij sommige uitzendingen de mensen van die rode koppen hebben :(
(valt extra op bij oa rtl4 nieuws, hart van nederland, en van de week bij uitzending ajax - psv (en dan in het bijzonder die studio opnames).
Zit daarom nog steeds te piellen met de beeld instellingen.
Wil namelijk wel van die knalkleuren, maar niet dat iedereen een hoofd als een biet heeft :(

• Stephan Oudmaijer
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:57:
[...]

Hummmm vreemd - nee ik ken dit probleem niet.
Heb je dit altijd - of alleen bij sommige zenders

Wat ik wel vindt van de tv is dat bij sommige uitzendingen de mensen van die rode koppen hebben :(
(valt extra op bij oa rtl4 nieuws, hart van nederland, en van de week bij uitzending ajax - psv (en dan in het bijzonder die studio opnames).
Zit daarom nog steeds te piellen met de beeld instellingen.
Wil namelijk wel van die knalkleuren, maar niet dat iedereen een hoofd als een biet heeft :(
Ik heb dit bij de meeste zenders, wel alleen bij analoge tv, ik heb geen digitale tv. Ik Panasonic hierover gemaild, ik wacht ff op reactie....

[ Voor 3% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 17-08-2006 13:07 ]

• Stephan Oudmaijer
Ik ga vandaag een component kabel kopen om m`n dvd speler aan de tv te koppelen, ik gebruik nu scart maar ik vind het nog niet optimaal. Een dvd speler met hmdi zit er voor nu even niet in...

Hoe hebben jullie je dvd speler aangesloten als ik vragen mag?

Verwijderd

Ik heb mijn Marantz DVD speler met een RGB scart kabel aangesloten. Een van hirschmann.
Ben wel tevreden over de kwaliteit, was ook geen goedkope kabel.

Zit ook nog te twijfelen om een component kabel te kopen (van Monster, Oehlbach of vd Hul) maar weet niet wat het me opleverd. Zou het eigenlijk eerst is willen proberen .. proberen proberen ja proberen :)

Toch weer een investering van > 50 euro.

Maargoed wellicht kan iemand anders hier wat over vertellen?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even een kort vraagje.
Ik heb naast de de TH-37PV60 ook een homecinema set van Harman Kardon.
Nu wil ik de center speaker van deze set bovenop de TV plaatsen.
Zou dat kwaad kunnen? In de handleiding van de speakers van staat namelijk:

"Centrum Luidspreker
......
Vaak is het praktisch om de centrum luidspreker boven
op de televisie te plaatsen, als afgebeeld. "

Maar mijn vraag is eigenlijk of het kwaad kan voor mijn mooie plasma of mijn center speaker?
Alvast dank _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Stephan Oudmaijer
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:05:
Hallo,

Even een kort vraagje.
Ik heb naast de de TH-37PV60 ook een homecinema set van Harman Kardon.
Nu wil ik de center speaker van deze set bovenop de TV plaatsen.
Zou dat kwaad kunnen? In de handleiding van de speakers van staat namelijk:

"Centrum Luidspreker
......
Vaak is het praktisch om de centrum luidspreker boven
op de televisie te plaatsen, als afgebeeld. "

Maar mijn vraag is eigenlijk of het kwaad kan voor mijn mooie plasma of mijn center speaker?
Alvast dank _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
ik heb mijne onder m`n tv geplaatst, ik heb de meubel en dat gaat prima moet ik zeggen

Verwijderd

Topicstarter
CK schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:32:
[...]

ik heb mijne onder m`n tv geplaatst, ik heb de meubel en dat gaat prima moet ik zeggen
Zou voor mij ook een optie zijn.
Wat ik dan alleen zou krijgen is:

left speaker << 50 cm >> center speaker << 50 cm >> right speaker

1) ziet het er een beetje rommelig uit denk ik
2) denk ik dat het geluid beter uitkomt als de center iets hoger geplaatst wordt (op de TV)

Ben alleen een beetje bang dat het mijn beeld zal vervormen of mijn speaker zal schaden
(weet niet waarom, tis maar een gevoel)

Vandaar de vraag of iemand hier ervaring mee heeft.

Verwijderd

Center speakers zijn daarvoor afgeschermd. Deze zijn namelijk ook bedoeld om boven of onder een TV geplaatst te worden. Lijkt me dat dit dus geen kwaad dan.

• Stephan Oudmaijer
Ik heb trouwens gevonden waardoor ik die rare dubbele logo en letters had, als je die 3D-COMB optie aanzet dan lijkt het wel of het beeld scherper wordt gemaakt (verdwijnt ook ruis), maar dan kreeg ik van die gekke dubbele randjes. Als ik het uitzet is het weg.... _/-\o_

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

CK schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:04:
Ghosting

Absoluut geen last van, ik heb me hier al meerdere malen over zitten verbazen, maar is niet (door mij) waar te nemen bij deze tv. Laat ik het zo zeggen, ik zie geen verschil met een gewone tv iig.
Hoe kun je je daar nu over verbazen :?

Één van de belangrijkste argumenten om een plasma te kopen is dat de techniek geen last van ghosting heeft.

• Stephan Oudmaijer
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:17:
[...]

Hoe kun je je daar nu over verbazen :?

Één van de belangrijkste argumenten om een plasma te kopen is dat de techniek geen last van ghosting heeft.
Nou, ik heb andere tv`s gezien, ook plasma die hier weldegelijk last van hebben....

• Stephan Oudmaijer
--

[ Voor 100% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 05-09-2006 09:42 ]

• Stephan Oudmaijer
Sinds gisteren m`n Hischman bekabeling aangelegd in huis voor m`n analoge tv signaal, ik moet zeggen dat de kwaliteit verbeterd is, allemaal wat scherper geworden. Als ik het vergelijk met digitale tv dan moet ik eerlijk zeggen dat het niet eens meer zoveel scheelt, ik zit te twijfelen of ik uberhaupt nog wel digitale tv ga nemen.

Ook heb ik een component kabel op m`n dvd speler aangesloten en m`n scartkabel tot antiek gebombardeerd. M`n dvd speler heeft geen HMDI aansluiting maar ik was alsnog aangenaam verrast, echt een duidelijke verbetering in beeld kwaliteit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:10:
[...]

yoo..hier beneden staat de 42pv60 O+

Fantastische tv. Je hebt soms bij het kijken naar digitale tv het idee dat je gewoon een dvdfilm kijkt!
Dvd's en HD-materiaal is al helemaal om van te kwijlen! Heb tot nu toe geen mooiere tv gezien qua beeldkwaliteit in het segment 2000,- t/m 2500,- Wat betreft ontwerp is hij gewoon mooi en strak maar er zijn mooiere tv's qua design maar het beeld maakt alles goed. De genoemde problemen bij de 37"inch zijn hier inderdaad niet waar te nemen. De fans zijn helemaal stil en het geluid valt mij geen enkel moment op.

Er is geen LCD die aan deze generatie plasma kan tippen!! Voor een vergelijkbare 42inch LCD met zwartwaarden die enigzins in de buurt van deze komen betaal je al snel 3200,-!

• Stephan Oudmaijer
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 10:31:
[...]

Er is geen LCD die aan deze generatie plasma kan tippen!! Voor een vergelijkbare 42inch LCD met zwartwaarden die enigzins in de buurt van deze komen betaal je al snel 3200,-!
Ik kan dit alleen maar beamen, lcd is zeker weten mooi met een HDMI aansluiting en een HD film, maar op het moment dat je gewoon tv gaat kijken vind ik het minder.... M`n buurman heeft een Samsung lcd, maar de kwaliteit hiervan is beduidend minder, met moet idd een hele dure LCD kopen wil je gelijkwaardige kwaliteit halen.

Verwijderd

CK schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:22:
[...]

Ik kan dit alleen maar beamen, lcd is zeker weten mooi met een HDMI aansluiting en een HD film, maar op het moment dat je gewoon tv gaat kijken vind ik het minder.... M`n buurman heeft een Samsung lcd, maar de kwaliteit hiervan is beduidend minder, met moet idd een hele dure LCD kopen wil je gelijkwaardige kwaliteit halen.
Ja tuurlijk is LCD ook mooi (heb er notabene zelf eentje) maar het kan gewoon niet tippen aan een goede plasma. Een plasma is tenslotte ook ontzettend mooi met HDMI en HD film :P En het verschil in stroomverbruik viel mij eigenlijk ook nog mee. Mijn 32inch LCD neemt volgens mij +- 150watt terwijl de 42inch plasma op 260watt zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 11:40 ]

Pagina: 1