Installatie
Vluitje van een cent! Met z`n tweeen de tv op het meubel gezet en toen de 4 borgschroeven vast gezet zodat de tv niet van het meubel af kan knikkeren. Zitten twee handvaten onder aan de achterkant van de tv, hieraan kun je makkelijk de tv uit de doos tillen.
Het bovenste plankje heb ik niet gemonteerd. Aangezien ik m`n centerspeaker en m`n dvd speler er tussen moest "proppen".
Eerste indrukken
Groot scherm! Ook al heb ik de 37", de tv is echt aanwezig

Ik zit op 2-3 meter van de tv af en ben blij dat ik niet de 42" heb genomen.
Analoge tv
Analoog tv kijken is echt goed te doen, ik was nogal huiverig. Het beeld is scherp genoeg, het ene kanaal wat scherper dan het andere maar absoluut goed genoeg. Ik zie nu ineens detail in programma`s die ik vroeger nooit zag! Kijk bijvoorbeeld maar eens goed naar het journaal op RTL4, dan zie je bij het RTL4 logo aan de linkerkant de autoqueue reflectie in de camera
Ter vergelijking met m`n "oude" Sony 100hz breedbeeld. Opzich lijkt het wel alsof de "oude" tv met analoge kabel tv het wat strakker weergeeft. Ik weet niet hoe ik het precies moet omschrijven, maar je ziet bij de Panasonic iets dat lijkt op een soort van lichte waas over het scherm die je niet lijkt waar te nemen bij een gewone tv.
Wel vind ik dat de plasma gewoonweg VEEL rustiger kijkt dan een gewone tv. Het beeld staat veel rustiger dan het geknipper van de "gewone" tv.
Ghosting
Absoluut geen last van, ik heb me hier al meerdere malen over zitten verbazen, maar is niet (door mij) waar te nemen bij deze tv. Laat ik het zo zeggen, ik zie geen verschil met een gewone tv iig.
Geluid
In een woord: SUPER! Bij de gemiddelde tv heb je de neiging het geluid harder te zetten omdat je stemmen etc. niet erg duidelijk hoort, bij deze tv juist het tegenovergesteld. Ik vind het geluid erg duidelijk en de tv kan ook snoeihard (goed voor slechthorende en leuk voor de buren

) Het speaker systeem is erg goed, je moet het alleen niet zien als vervanging van een home cinema set. Maar de heldere tonen worden zeer goed weergegeven, dit zorgt er voor dat stemmen met name ook op een laag geluidsniveau erg goed te horen zijn.
Kleuren
Op dit gebied wint de plasma het duidelijk van de gewone tv, alles ziet er gewoon super mooi uit, en zwart is ook mooi diep zwart. Wat ik bij de Sony bijvoorbeeld vind is dat wanneer je de kleuren wat opschroeft het rood echt te knallerig wordt en het groen te groen, etc. Dat heb ik hier absoluut niet, erg goed kleuren representatie. Aanrader is wel om even te gaan spelen met de kleur instellingen wat je zelf prettig vind (warm/koud/dynamisch). Ik vind persoonlijk, maar dat is mijn mening, dat de plasma het hier ook wint van de lcd. Alle kleuren en contrasten komen er gewoon erg goed uit, ik vind bij LCD nogal eens dat het beeld of te schreuwerig licht of juist veel te donker oogt.
Ik heb nu m`n kleuren op warm gezet, contract en helderheid op 50% staan en scherpte op 40%.
Zender programmeren
Ik schrok ervan hoe kinderlijk eenvoudig dit is! Toen ik de tv aanzette moest ik eerst de taal instellen, daarna kwam het zender scannen aan de orde. Eerst liep hij alle banden langs. Daarna kwam ineens een scherm waarin werd gevraagd in welke gemeente ik woon. Toen dacht ik "huh???". Utrecht geselecteerd, en automatisch werden alle kanalen goed gezet, omg!!!

1 op 1, 2 op 2, 3 op 3, rtl4 op 4, etc. Gruwelijk gewoon!
DVD
Ik heb geen HMDI aansluiting dus gewoon via SCART gekeken. Gewoonweg super mooi, ik weet nu dat ik niet meer naar de bioscoop hoef. Ben benieuwd hoe het verschil is als ik een dvd speler koop met HMDI.
Ventilator problemen
Geen last van geluid van de ventilator. Als je achter de tv gaat luisteren hoor je zachtjes de ventilator, maar dit is absoluut niet hoorbaar op 2 meter, en helemaal niet met het geluid aan.
Tot zover m`n eerste indrukken.
Wat ik ervan begreep is dat er meerdere versies zijn. Bij goedkoopste.nu leveren ze namelijk standaard WEL een voet, maar daar is de tv duurder. Bij plasmavisie.nl zat er geen voet bij, maar aangezien ik toch de meubel wilde was dit voor mij een betere optie.
Die meubel kost wel wat maar is wel ontzettend strak! Ik moet nog ff een foto plaatsen van mij opstelling (nog geen tijd, net verhuisd, druk druk druk).
[
Voor 32% gewijzigd door
Stephan Oudmaijer op 10-08-2006 15:59
]