[Het Net] E-mails naar Het Net abonnee's bouncen vaak

Pagina: 1
Acties:
  • 1.318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Omdat ik verwacht hier sneller antwoord te krijgen dan via de Het Net helpdesk (waar het wachten is, dus dat schiet ook niet op met een 0900-nummer), het volgende:

Ik werk bij een bedrijf dat haar klanten elke week een gratis nieuwsbrief toestuurt. Het valt de laatste tijd op dat de nieuwsbrief relatief vaak bounced bij klanten die Het Net abonnee zijn. Onderstaand is dan de foutmelding:
Reporting-MTA: dns;HNEXVS02.HETNET.LOCAL
Received-From-MTA: dns;hnexfe11.hetnet.nl
Arrival-Date: Fri, 16 Jun 2006 22:08:10 +0200

Final-Recipient: rfc822;klantnaam@hetnet.nl
Action: failed
Status: 5.2.2
X-Display-Name: klantnaam
Die status 5.2.2 lijkt op error 522, mailbox over quota. Maar dat kan het niet zijn, diverse klanten hebben ons verzekerd regelmatig de mail op te halen en ook gewoon mail te kunnen ontvangen. Verder is onze nieuwsbrief zo'n 200 tot 300 kilobyte groot, dus dat lijkt me het probleem niet te zijn.

Weet iemand wat er hier fout gaat?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Misschien heeft het iets te maken met een volle adresbuffer bij de ontvangende mailserver (in combinatie met een zendende mailserver die daar niet goed mee omgaat): http://support.microsoft.com/?kbid=176477 (zie vooral de tekst bij het kopje "More Information")

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 11:54 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:53:
Misschien heeft het iets te maken met een volle adresbuffer bij de ontvangende mailserver (in combinatie met een zendende mailserver die daar niet goed mee omgaat): http://support.microsoft.com/?kbid=176477 (zie vooral de tekst bij het kopje "More Information")
Voor zover ik weet word de boel hier gewoon via Outlook 2003 verzonden, aangezien het niet over tienduizenden klanten gaat werkt dat vooralsnog goed genoeg voor ons. We hebben dus geen eigen mailserver draaien, we maken gewoon gebruik van de e-mail diensten van onze zakelijke @Home verbinding.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:43

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Heb je misschien ook een uitgebreidere errormessage? misschien dat ik aan de hand daarvan wat kan zien.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
_Mystikal_ schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:09:
Heb je misschien ook een uitgebreidere errormessage? misschien dat ik aan de hand daarvan wat kan zien.
Nee, dat is het leuke, er is dus geen uitgebreide errormessage. Het volgende komt dus binnen per e-mail als foutmelding:

Tekst e-mail bericht:
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

klantnaam@hetnet.nl
Bijlage details.txt:
Reporting-MTA: dns;HNEXVS02.HETNET.LOCAL
Received-From-MTA: dns;hnexfe11.hetnet.nl
Arrival-Date: Fri, 16 Jun 2006 22:08:10 +0200

Final-Recipient: rfc822;klantnaam@hetnet.nl
Action: failed
Status: 5.2.2
X-Display-Name: klantnaam
Bijlage att00069.txt (nummer varieërt per e-mail):
From: "Redactie - mijn bedrijf" <redactie@mijnbedrijf.nl>
To: <klantnaam@hetnet.nl>
Message-ID: <572401c69181$65eb83a0$4201a8c0@computer9>
Subject: Nieuwsbrief 17 juni 2006
Ter info: mijnbedrijf heb ik dus ingevuld ipv onze echte bedrijfsnaam, omdat die er verder niet toe doet in dit verhaal.

[ Voor 62% gewijzigd door Wildfire op 21-06-2006 14:04 ]

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Mjah, 5.2.2 is volgens MS toch idd mailbox full of wachtrij limiet overschreden. Daarvoor meot je toch echt de mailbox van de user bekijken.

Ik kan zo geen storingen vinden bij HetNet, en er staan me ook geen mailserver storingen bij van de afgelopen weken.

Houd er wel rekening mee dat de mailbox van HetNet maar 10 mb is. Als mensen dus mail op server achterlaten ben je al snel zover dat de boel vol zit.

Ik heb zo ook geen idee waar je naar toe zou kunnen mailen. helpdesk kan hier bijzonder weinig tot niets mee, behalve als klanten hierzelf vragen over gaan stellen.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
_Mystikal_ schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:20:
Mjah, 5.2.2 is volgens MS toch idd mailbox full of wachtrij limiet overschreden. Daarvoor meot je toch echt de mailbox van de user bekijken.

Ik kan zo geen storingen vinden bij HetNet, en er staan me ook geen mailserver storingen bij van de afgelopen weken.

Houd er wel rekening mee dat de mailbox van HetNet maar 10 mb is. Als mensen dus mail op server achterlaten ben je al snel zover dat de boel vol zit.

Ik heb zo ook geen idee waar je naar toe zou kunnen mailen. helpdesk kan hier bijzonder weinig tot niets mee, behalve als klanten hierzelf vragen over gaan stellen.
Kijk, dat er eens een mailbox vol zit is natuurlijk mogelijk. Het is alleen frappant dat de laatste tijd de 5.2.2 error opeens vaak bij Het Net abonnee's optreedt. Vandaar mijn vermoeden dat er wellicht ergens iets fout zit.

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Mjah, je zou een poging kunnen doen tot het mailen van abuse@hetnet.nl, maar das ook alles. misschien dat zij t door kunnen zetten intern.

[ Voor 65% gewijzigd door _Mystikal_ op 21-06-2006 14:47 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
_Mystikal_ schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:46:
Mjah, je zou een poging kunnen doen tot het mailen van abuse@hetnet.nl, maar das ook alles. misschien dat zij t door kunnen zetten intern.
Ik heb gisteren per e-mail contact opgenomen met support@hetnet.nl, ik heb de automatische ontvangstbevestiging gekregen. Nu maar 's kijken hoe lang ze over beantwoording doen :)

Verwijderd

Voor degene die het zich nog afvragen;
Het is inderdaad dat de box vol is. Ik kreeg dezelfde mail ook toen ik iemand mailde. Maar diegene heeft mij ook nodig als iets niet lukt dus ik kon op zijn webmail inloggen en hij was inderdaad over zijn qouta.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:05:
Voor degene die het zich nog afvragen;
Het is inderdaad dat de box vol is. Ik kreeg dezelfde mail ook toen ik iemand mailde. Maar diegene heeft mij ook nodig als iets niet lukt dus ik kon op zijn webmail inloggen en hij was inderdaad over zijn qouta.
We hebben als bedrijf ondertussen de tip geplaatst in onze nieuwsbrief, zodat iig andere Het Net klanten weten wat ze moeten doen als ze onze nieuwsbrief opeens niet meer krijgen :)

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:08
Misschien ook handig; wijs hen op de map "deleted items: ;) Dat vergeten velen. Deze tellen gewoon mee bij de 10MB. Dus ze zullen twee keer moeten verwijderen, of anders weekje wachten want dan worden ze alsnog automatisch verwijderd. :)

pepernooot

Pagina: 1