[2003] Software assurance of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
We gaan binnenkort upgraden naar een Windows 2003 domein. Daarvoor moeten we dus een nieuwe 2003 serverlicentie en CALs 2003 (in open license). Nu stijgt er bij ons een groot vraagteken of we er nu software assurance zouden bijkopen of niet...
Dus mijn vraag is of er iemand de release date van de nieuwe server versie van Windows weet? Zodat we met onze software assurance "gratis" mogen upgraden naar de volgende versie.

Er staat enorm veel rommel hieromtrent op het internet en ik slaag er niet in om de correcte informatie te vinden. Misschien werk voor een insider?

bedankt! ;)

SvennieG

Verwijderd

Bij Microsoft weten ze dat zelfs nog niet dus hoe zouden wij dat moeten weten :)
Verder lijkt het me het beste om even met MS of een MS authorized reseller te bellen en daarmee te bespreken wat het beste voor jouw situatie is.

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Bij Microsoft weten ze dat zelfs nog niet dus hoe zouden wij dat moeten weten :)
Verder lijkt het me het beste om even met MS of een MS authorized reseller te bellen en daarmee te bespreken wat het beste voor jouw situatie is.
Ik had gedacht...misschien verkeerdelijk, dat er wel eens iemand op dit forum zit die heel dicht bij Microsoft staat. Ik kan me natuurlijk vergissen. :)

SvennieG

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:09
Ik zou toch gewoon even met je leverancier bellen, of microsoft natuurlijk. Die kunnen je het veel beter uitleggen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je moet kijken naar de mate waarin jij wilt upgraden - oftewel, hoevaak ben jij van plan je server software te upgraden.

Stel dat 'jij' maximaal 4 jaar oude software wilt draaien - dan kan je simpelweg berekenen of het goedkoper is om SA te nemen ja of nee, dat berekenen kan de licentie-desk van jouw reseller gewoon voor je doen en dan kan je alsnog besluiten :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Tybo schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:25:
Ik had gedacht...misschien verkeerdelijk, dat er wel eens iemand op dit forum zit die heel dicht bij Microsoft staat. Ik kan me natuurlijk vergissen. :)
Soms heel erg dichtbij ja :P

Maar dit soort serieuze, concurrentiegevoelige inside info die nog niet naar buiten mag worden gebracht als dit nog niet de bedoeling is zal dan ook niet door hen worden genoemd ;) Als er al enige zekerheden zouden zijn: kijk naar Vista.

Dus toch gewoon overleggen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Onze leverancier zegt dat Microsoft niet echt iets wil loslaten qua release dates enzovoorts.

Van Longhorn server is Bèta 2 al uit zeker? Wil dat zeggen dat binnen een periode van 2 jaar Longhorn server zal uitkomen? Of wat is jullie opvatting?

Ik krijg het idee dat sommigen van jullie het wel weten maar het me niet willen vertellen :P

SvennieG

Verwijderd

Tybo schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:52:
Onze leverancier zegt dat Microsoft niet echt iets wil loslaten qua release dates enzovoorts.

Van Longhorn server is Bèta 2 al uit zeker? Wil dat zeggen dat binnen een periode van 2 jaar Longhorn server zal uitkomen? Of wat is jullie opvatting?

Ik krijg het idee dat sommigen van jullie het wel weten maar het me niet willen vertellen :P
Microsoft kan niet echt iets loslaten omdat er nog niks aangekondigd is en de datum zeer waarschijnlijk nog niet naar buiten gebracht kan worden :) Ik denk dat je je insteek naar de leverancier iets moet aanpassen, dus niet vragen wanneer er een nieuwe versie uitkomt (want je weet zelf wel, kijk naar vista, dat dat heel moeilijk aangeven is) maar gewoon vragen wat het beste voor jullie in jouw situatie is.

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Soms heel erg dichtbij ja :P

Maar dit soort serieuze, concurrentiegevoelige inside info die nog niet naar buiten mag worden gebracht als dit nog niet de bedoeling is zal dan ook niet door hen worden genoemd ;) Als er al enige zekerheden zouden zijn: kijk naar Vista.

Dus toch gewoon overleggen :)
[off-topic]Concurrentie? welke concurrentie? :*) [/off-topic]

SvennieG

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 18:57
Wat ik in de praktijk merk, dus vanuit systeembeheerders-oogpunt, is het gewoon heel erg fijn als je zo'n assurance hebt omdat je dan niet weer opnieuw moet gaan lobbyen voor budget. Zelfs al kondig je nu aan dat je over een paar jaar duizenden euro's nodig hebt krijg je dan toch weer veel discussie hierover in veel gevallen "omdat het toch gewoon werkt ;) "
Pagina: 1