ATI wijsheid gevraagd!

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-03 18:23

iew

What the...?!

Topicstarter
hallo allemaal,
ik zit met een probleempje,en wellicht heeft hier iemand de wijsheid die ik nodig heb om dit op te kunnen lossen.
eerst mijn specs:

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam DOLLARDAWG (iwan)
Naam gebruiker Iwan

Moederbord:
CPU Type DualCore AMD Athlon 64 X2, 2000 MHz (10 x 200) 3800+
Moederbordnaam MSI K8N Neo4 Series (MS-7125) (4 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x4, 1 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Moederbord Chipset nVIDIA nForce4, AMD Hammer
Systeemgeheugen 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Award (11/28/05)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart RADEON X800 GTO Secondary (256 MB)
Video kaart RADEON X800 GTO (256 MB)
3D-Versneller ATI Radeon X850 Pro (R480)
Monitor NEC LCD1711M [17" LCD] (32158772MB)

Multimedia:
Geluidskaart nVIDIA MCP04 - Audio Codec Interface

Opslag:
IDE apparaat NVIDIA nForce4 ADMA Controller
IDE apparaat NVIDIA nForce4 ADMA Controller
IDE apparaat NVIDIA nForce4 Parallel ATA Controller
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf Maxtor 6L080L0 (76 GB, IDE)
Optische Station BENQ DVD-ROM 16X (16x DVD-ROM)
SMART Status harde schijf OK

Partities:
C: (NTFS) 78159 MB (69757 MB vrij)

Invoerapparaten:
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis HID-compliant muis
Spel Besturing Microsoft pc-joystickstuurprogr

Netwerk:
Netwerkkaart NVIDIA nForce Networking Controller - Pakketplanner-minipoort (10.0.0.152)
Modem PCI SoftV92 Modem

Peripherieapparaten:
USB1 apparaat nVIDIA MCP04 - OHCI USB Controller
USB2 apparaat nVIDIA MCP04 - EHCI USB 2.0 Controller
USB-apparaat Samengesteld USB-apparaat
USB-apparaat USB-audioapparaat
USB-apparaat USB-HID
USB-apparaat USB-HID

ik heb het volgende probleem:
ik speel city of heroes en heb mn videokaart met de ATI driver only geinstalleerd.
dit loopt goed.
alleen als ik mijn character draai in game, dan hikt mn videokaart.[verspringt een beetje]
als ik het catalist control center installeer dan is dit constant.[ook met de rest van het bewegen]

ook zou ik graag willen weten of ik zonder het catalist control center,de kaart op maximum quality kan zetten,ipv performance.
omdat ik zonder catalist daar geen mogenlijkheid toe kan vinden,en ik gekartelde randjes houd in game, met het driver only pakket.

ik kan het spel op very high gewoon draaien, met een fps van gemiddeld 60 tot 45 als het erg [graphish] druk is,en zo rond de 100/80 fps in minder drukke gebieden.[prima dus]

dit is mn eerste ATI card dus enige wijsheid[hulp] zou erg worden gewaardeerd!

ik dacht eerst dat het aan mijn scherm kon liggen maar het probleem doet zich ook voor op een CRT monitor.[heb verschillende getest]

ingame heb ik shadows off staan,geen anti alias aan,en de anisotroop filter maakt geen verschil [hoe ik deze ook instel]

verder draait het als een zonnetje...
alleen datv ervelende gestotter als ik mn character draai,en de gekartelde randjes van objecten ingame wil ik er uit hebben...

wat wijsheid graag!? 8)7

To do or not to do...

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:17
installler gewoon de drivers die je wilt en installeer daarnaast ATI tray tools. is gewoon een must voor ieder die ATI heeft. daarin ka je dan dingetjes verder instellen

EDIT: hier een linkje naar de download http://downloads.guru3d.com/download.php?det=733

even verdere info is gewoon een gratis (freeware) programma.
je krijgt een klein icoontje naast je klokje rechtsonder. en hiermee kan je erg veel settings instellen. (misschien ook wle settigns waar je zelf neit zoveel aan wilt komen)

ik ken het spel verder neit maar het zou dus ook wel aan het spel kunnen liggen dat je die schokking krijgt als je draait.
ik zou je sowieso aanraden als je je comp al tijdje neit geformateerd heb om dat te doen dat maakt vaak heel veel uit.
draai een Antivirus, spyware killer, op z'n minst om alle troep die er evt op staat af te krijgen. kijk even of je op het achtergrond niet onnodige tasks heb aanstaan en zet die uit (dmv ctrl+ alt+ del en dan process selecteren en beeindigen)

verder zou ik je aanraden om niet te vergeten de drivers voor nforce 4 te installerena ls je dat al niet geadaan hebt. en om driver cleaner pro te gebruiken om alle troep van ati drivers weg te halen en dan opnieuw de ati drivers van je keus (of evt gemodde drivers te installeren). want zo te horen heb je nogal een paar keer ati drivers erop en eraf gemikt. dat laat veel troep achter.

[ Voor 97% gewijzigd door dangerpaki op 21-06-2006 11:00 ]

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:19
alle drivers geinstalleerd(MoBo,VGA) en de laatste versie.
er je specs zijn leuk maar je hebt wel te uitgebreid (Usb, netwerk)
en is het geen Lag van het inet, en waar is je RAM geheugen lijkt mij een logische oplossing als je te wijnig hebt

[ Voor 61% gewijzigd door Phyth0n op 21-06-2006 10:56 ]

• iew

iew

What the...?!

Topicstarter
dangerpaki en Phyth0n

1024mb ram!
lijkt me voldoende.
het ligt niet aan het spel,ik had hier met mn oude machine en FX5600XT 256mb AGP geen last van.
alle drivers zijn geinstalleerd,pc is net nieuw,en alles drivers waren geinstalleerd.
mn comp formatteren... je bedoeld waarschijnlijk defragmenteren?[dat ga ik nog even doen ja]

ook zet ik alles wat op de achtergrond draait altijd uit als ik ga gamen.
en er staat nog niet veel op mn nieuwe pc dus...

en lag heb ik inderdaad nooit.[heb een goede verbinding en ISP]
daarbij komt dat mn framerates wel constant goed blijven.

ik ga ff dat tune dingetje proberen! bedankt voor de link alvast! _/-\o_

To do or not to do...

• Heme84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-12-2022
Je kan zonder Catalyst ook wel heel eenvoudig je AA + AF instellen.
Gewoon via je scherminstellingen.. daar kan je als t goed is.. ondanks dat catalyst niet is geinstalleerd gewoon AA + AF instellen.

Verwijderd

Probeer i.i.g. Ati Tray Tools! (echt een super programma... kan Ati nog wat van leren met hun CCC)
Als je dan nog 'stotter' problemen houdt: Check of het niet 'lijkt' op de 'Dual Core <> Windows' problematiek.

Heb je Cool & Quiet misschien aanstaan? Processor driver geinstalleerd? (uit je vorige post lijkt het van wel, sommigen zeggen dat deze de problemen mede veroorzaakt) En misschien de Microsoft hotfix voor dual core problemen geïnstalleerd?

Het kan ook goed iets anders zijn want de dual core problemen schijnen nogal 'random' voor te vallen maar goed... altijd waard om het even te checken :-)

• iew

iew

What the...?!

Topicstarter
dank jullie allen hartelijk! het tooltje is SUPA!
ik heb alles nu prima lopend!

ik weet redelijk wat van pc's alleen kan ik me hier aan het niveau van tweakers niet meten hahahha
wat is er precies ivm die dualcore?

ook moet ik mn drivers nog eens helemaal opnieuw installen,daar ik veel heb zitten klooien met instellingen en het opnieuw installen van de driver.[maar was een beetje lui...]
ik zal daar inderdaad drivercleaner even bij gebruiken.

alles op MAX zowel in spel als de kaartinstellingen[quality]
en nog steeds in grafische stress gebieden 50fps !!! [das erg goed met betrekking tot dit spel]

GAME ON! en bedankt! _/-\o_

To do or not to do...

Verwijderd

iew schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:32:
...edit...
wat is er precies ivm die dualcore?
...edit...
Bij jou zo te horen niets ;)
In sommige gevallen zorgt de combinatie windows <> dual core voor ondermaatse prestaties (voornamelijk merkbaar/aanwezig bij games)
Klik > Windows Website

Mocht je er problemen mee krijgen (laggy gameplay en wisselende game-snelheid) moet je er maar eens naar googlen... er zijn voldoende oplossingen voor te vinden. Zolang je echter geen problemen hebt hoef je hier ook niet naar om te kijken... Iets wat goed werkt heeft geen fix nodig hé :*)
Pagina: 1