[HDTV] casema icm Loewe Xelos A 26 en alphacrypt

Pagina: 1
Acties:
  • 2.127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:44
Ik heb laatst een loewe xelos a26 aangeschaft. Nu kijk ik mooi casema digitale tv met de alphacrypt. Ik vroeg me alleen af en heb er helaas weinig tot niks over kunnen vinden. Kan ik hiermee ook het wk in hdtv kijken? Zo ja wat is dan de frequentie van het kanaal (ja rechtstreeks kanalen intikken is met niet gelukt en betwijfel of dat wel kan).

Alvast bedankt :)

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-02 21:36

sphere

Debian abuser

De tuner instellen op:
code:
1
2
3
4
Freq: 372.00 Mhz
Network: 5555
QAM: 64
Symbolrate: 6875

al geprobeerd?

Als de tuner HDTV kan decoderen dan moet je de HD kanalen er ook mee zien.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• gomaster
Die frequentie geeft bij mij motors tv.
Het is dus natuurlijk wel een hdtv maar ik weet niet zeker of de alphacrypt hd kan ontvangen.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 08:55

sjaak

un giorno credi

Dat is een van de kanalen die op die frequentie zit, evenals b.v. The Box. Waarschijnlijk is Motor TV de eerste zender binnen die freq.

• sphere

sphere

Debian abuser

Die zender is SD, en 372.00 MHz is de frequentie waarop de kanaalindeling binnen te slurpen valt. Dat Motors TV (o.a.) op die frequentie boeit niet.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• gomaster
Hmm hoe moet ik dan met die loewe tv andere kanalen kiezen? Dat ding wil bij manual alleen maar een frequentie accepteren :?.
Wat betekend btw SD?

edit:
Ik moet gewoon in de manual mode freq intikken en dan zoekmodes gebruiken. Heb idd nu ook the box, wdr en garuda tv gevonden. Helaas dus geen hdtv kanaal :(. Dat zal dan wel niet kunnen met die alphacrypt. Voor de zekerheid zal ik straks rond 4 uur nog ff testen omdat dan wk is ;)

[ Voor 51% gewijzigd door gomaster op 21-06-2006 14:10 ]

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:18

BreeeZe

Devt

gomaster schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:55:
Hmm hoe moet ik dan met die loewe tv andere kanalen kiezen? Dat ding wil bij manual alleen maar een frequentie accepteren :?.
Wat betekend btw SD?

edit:
Ik moet gewoon in de manual mode freq intikken en dan zoekmodes gebruiken. Heb idd nu ook the box, wdr en garuda tv gevonden. Helaas dus geen hdtv kanaal :(. Dat zal dan wel niet kunnen met die alphacrypt. Voor de zekerheid zal ik straks rond 4 uur nog ff testen omdat dan wk is ;)
Het ligt iig niet aan de Alphacrypt, met een DVB-C pc kaart + Alphacrypt kan ik prima de HD kanalen ontvangen.

• sphere

sphere

Debian abuser

http://en.wikipedia.org/wiki/SDTV
edit:
WK kanaal is nu ook te ontvangen, kanaal 500 en 600 staat continu signaal op. De een heet WK BREEDBEELD en de anders WK HDTV iirc.

• gomaster
Dan zal ik straks om 4 uur definitief de uitslag geven ;).
Volgens de website va casema heb ik namelijk wel wk in hdtv.

edit
sphere schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:38:
[...]
http://en.wikipedia.org/wiki/SDTV

[...]

WK kanaal is nu ook te ontvangen, kanaal 500 en 600 staat continu signaal op. De een heet WK BREEDBEELD en de anders WK HDTV iirc.
vreemd gedoe dan. Breedbeeld heb ik wel, maar hdtv niet...

[ Voor 60% gewijzigd door gomaster op 21-06-2006 14:40 ]

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 10:33

MrScratch

I am rubber, you are glue

Je moet toch ook de smartcard van Casema laten activeren voor HDTV? Heb je dat gedaan?

Look behind you! A three headed monkey!

• gomaster
MrScratch schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:11:
Je moet toch ook de smartcard van Casema laten activeren voor HDTV? Heb je dat gedaan?
Aah daar zal het probleem wel zitten. Heb ik niet gedaan. Het staat ook nergens op die casema site, in het boekje en de verkoper heeft ook niks gezegt.
Moet ik zeker bellen?

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

gomaster schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:12:
[...]

Aah daar zal het probleem wel zitten. Heb ik niet gedaan. Het staat ook nergens op die casema site, in het boekje en de verkoper heeft ook niks gezegt.
Moet ik zeker bellen?
De smartcard van m'n schoonouders is ook niet speciaal geactiveerd en kan prima de HD kanalen ontvangen :)

Ik zou als ik jouw was alle freq vanaf 300mhz met stapjes van 8 tot/met 460 ofzo scannen, dan moet je alle kanalen van Casema vinden.

(uiteraard met:
Zoals hierboven ook staat ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door BreeeZe op 21-06-2006 16:02 ]

• gomaster
BreeeZe schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:01:
[...]

De smartcard van m'n schoonouders is ook niet speciaal geactiveerd en kan prima de HD kanalen ontvangen :)

Ik zou als ik jouw was alle freq vanaf 300mhz met stapjes van 8 tot/met 460 ofzo scannen, dan moet je alle kanalen van Casema vinden.

(uiteraard met:
Zoals hierboven ook staat ;) )
Ik las al op de helpdesk site van casema dat de 1e 10 dagen (proefperiode) ook de hd kanalen werken. Helaas bij mij dus niet. Scannen heb ik natuurlijk al gedaan, want ik niet 100 kanalen met de hand instellen ;).
Ik ga die helpdesk maar eens bellen om te checken of het wel aan staat. uitslag komt later, want wachttijd is op dit moment boven 20 minuten :z.

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

gomaster schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:34:
[...]

Ik las al op de helpdesk site van casema dat de 1e 10 dagen (proefperiode) ook de hd kanalen werken. Helaas bij mij dus niet. Scannen heb ik natuurlijk al gedaan, want ik niet 100 kanalen met de hand instellen ;).
Ik ga die helpdesk maar eens bellen om te checken of het wel aan staat. uitslag komt later, want wachttijd is op dit moment boven 20 minuten :z.
Toch is het volgens mij iets anders..
Zonder geldige smartcard moet hij ze zoizo kunnen vinden :?
Alleen kan hij ze niet decoderen.

Hopelijk hebben ze bij de helpdesk een idee of kunnen ze je de precieze freq geven.

• gomaster
Dat zal wel niet, want volgensmij is die alphacrypt niet ondersteund. Wat een klote helpdesk trouwens. De hele dag al +15 minuten wachttijd :(

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 10:33

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik heb gevonden op de casema site hoe het activeren voor HDTV werkt. Kijk hier:

HDTV-uitleg Casema

- Druk op bestellen en voer je postcode huisnummer in bij stap 1. Druk op [check].
- Bij stap 2 zet een vinkje bij " Casema Digitale Televisie (DTV én/of HDTV)" en kies volgende.
- Nu kun je kiezen voor "Ik maak al gebruik van Casema Digitale Televisie en wil mijn DTV-card HDTV geschikt maken". Vervolgens kun je je smartcardnummer invoeren.

Dus er moet volgens Casema dus wel degelijk iets gebeuren met die smartcard.

Look behind you! A three headed monkey!

• gomaster
Ok bedankt voor de info! Ik bel ze alleen wel, want ik ga niet bankrekening nr enzo intikken. Straks wordt er nog wat van afgeschreven. Ik denk dat de zaak nu wel is afgedaan :)

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
De Loewe Xelos A 26 is alleen geschikt voor SDTV (standaard definitie TV) ontvangst via de ingebouwde digitale ontvanger en niet voor HDTV. Zie hier voor een review.

[ Voor 12% gewijzigd door ArChie op 21-06-2006 20:33 ]

• grunnsat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09-2025
RG2005 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:13:
De Loewe Xelos A 26 is alleen geschikt voor SDTV (standaard definitie TV) ontvangst via de ingebouwde digitale ontvanger en niet voor HDTV. Zie hier voor een review.
Inderdaad, ik ken nog geen enkel TV toestel dat het HDTV logo mag voeren. HDTV (720p en 1080i) zal uitsluitend met MPEG-4 compressie worden uitgezonden. De HDTV kwalificatie houdt o.a. in dat het TV toestel een MPEG-4 decoder moet hebben.

• gomaster
Ok bedankt voor de info. Weet ik iig dat die ingebouwde decoder dus gewoon voor digitale tv is :). Jammer, maar helaas. Koop ik tegen de tijd dat hdtv wat meer 'in' raakt een losse decoder ;)
Pagina: 1