Toon posts:

problemen met a8-n sli mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met nogal een een vervelend probleem met (waarschijnlijk) mijn moederbord.

als ik namelijk de pc opstart en ik laat de dvd - drive er gewoon aangesloten in zitten, met voedingskabel dan wil die windows niet opstarten, en loopt windows vast bij het laadbalkje.
echter als ik deze eruit haal start die (meestal) wel windows op.
ik vind dit nogal vreemd en vervelend omdat ik zo mijn dvd drive niet kan gebruiken.

ook was het een keer het geval dat windows niet opstartte, maar toen ik mijn momo usb racing wheel van logitech eruit haalde startte die ook wel op :?
wie weet wat eventueel het probleem is of kan ik het beste mijn mobo rma doen ;( .

Verwijderd

Het kan een voeding probleem zijn. Wat voor soort voeding heb je?
Het kan ook aan de PATA/IDE kabel naar je DVD-drive liggen. Misschien is die kabel niet meer goed. Of je hebt hem op master staan en nog een andere drive of hdd ook op master. Of vice versa.
Heb je trouwens wel het 12volt stekkertje aangesloten op je moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een coolermaster realpower 550w voeding dus daar zal het probleem niet liggen, en de ide kabel zat bij het mobo van asus en is nog maar 5 maanden oud.

Verwijderd

hoe oud de kabel is doet er natuurlijk niet toe; een kabel kan 20 jaar lang meegaan of 1 maand. Hetzelfde geldt voor de voeding. Controleer de voltages eens en kijk of de voltages wel allemaal ok zijn.

En als ik zo lees, kan het ook een software probleem zijn aangezien hij wel door de bios komt. Dus kijk in je apparaatbeheer of je logboek naar fouten. En desnoods een nieuwe windows installatie om het helemaal uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is ook zo, maar eerst wou die ook al niet opstarten toen ik mijn stuurwiel in de usb port had zitten, en toen ik die eruit haalde wel.
en windows overnieuw erop is helaas geen optie.

Verwijderd

Topicstarter
de voltages lopen ook goed.

Verwijderd

Chipset drivers netjes geïnstalleerd?
Ik heb dit mobo ook tenminste een a8n-sli premium.

Ik liep ook op problemen met de bijgeleverde chipset drivers, de nieuwste haal ik bij nvidia vandaan.
http://www.nvidia.com/obj...nf4_winxp32_amd_6.70.html
Sindsdien beter. Hoop opties die je niet gebruikt in het bios schakel ik uit

edit: zet je drive vanachter (jumper) eens op cable select.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is opgelost
bedankt ;)

Verwijderd

aub vermelden hoe het opgelost is :)

Verwijderd

Topicstarter
de driver update van de nforce chipset deed et em
Pagina: 1