Toon posts:

Rammelende SD-kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een beetje gekke vraag, maar klopt het dat SD-kaarten rammelen als je er mee beweegt/schudt? Ik gebruikte normaal gesproken CF en die hadden dat niet :) Kaart lijkt wel te werken, maar ik wil dit toch ff checken voor ik op vakantie ga. Toch jammer als je in "the middle of niks" staat en kreng kapt er mee :Y)

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 10:09

Res-q

Redder in nood?

Lijkt me niet de bedoeling nee ;)

Tenminste, die van mij doen het alledrie niet :P

en zo is het voorspeld!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:31

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Er zit zo'n write-protect schuifje op, misschien is dat het?

Verwijderd

Tot 34db kan worden gegenereerd door het schudden van een SD kaart.

Verwijderd

de mijne rammelt niet, maar of dat normaal/abnormaal is weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Cassettebandje schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:07:
Er zit zo'n write-protect schuifje op, misschien is dat het?
Ik zal eens kijken of dat et is, maar leek er meer op dat er iets in de kaart (binnen in plastic) heen en weer schuift.

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:09:
[...]

Ik zal eens kijken of dat et is, maar leek er meer op dat er iets in de kaart (binnen in plastic) heen en weer schuift.
Als dat echt zo is zal ik er maar erg voorzichtig mee doen, je foto's zijn backupen en een ander kaartje nemen. Dat is tenminste wat ik zou doen.. zon risico zou ik niet nemen :Y)

Blij Met Wilco

Verwijderd

Topicstarter
Foto's zijn er al vanaf, maar thnx voor de tip. Zal vanmiddag maar eens bij shop langs gaan waar ik em heb gehaald en kijken of ze een nieuwe hebben liggen. Misschien zowieso wel een goed idee om een reserve kaartje mee te nemen op vakantie.

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Klopt ja, reserve kaartjes zijn altijd handig, ik heb altijd nog het probleem gehad dat ik te weinig ruimte had, dat terwijl ik meestal 3 kaartjes bij me had. Tegenwoordig ook nog een telefoon met 512mb geheugen. Misschien valt het me de volgende vakantie mooi mee :)

Tip kijk eens in de pricewatch, internet shops zijn meestal een stuk voordeliger.

Blij Met Wilco

Verwijderd

Mijn SD kaarten rammelen NIET. Dat lijkt me ook niet te horen. Ook het witte schuifje van de write-protection rammelt of schuift niet.

Kortom het lijkt me een serieus probleem en ik zou die kaart ook zeker niet vertrouwen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

mijne rammelt ook niet
volgens mij hoort alles in zo'n ding vast te zitten. tis niet voor niet solid state geheugen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Thnx ppl, ik ga hem vanmiddag ruilen. En ik neem gelijk een tweede mee als backup. Dacht dat dat die kaarten niet stuk te krijgen waren, maar weer een droom vervlogen :+

Verwijderd

Alles lijkt mij ingegoten te zitten, lijkt mij het meest logische. Dus dan hoort het geen geluid te maken, dat doen geen kan mijn kaartjes trouwens :)

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09
Zelfs als ik mijn mini-sd kaart in een sd adapter stop rammelt er niks. Dus denk dat het niet helemaal goed zit :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

tja het is een vaste flash card met een plastic omhulsel, 2 onderdelen dus, het lijkt me dat het niet hoort te rammelen, misschien is er iets losgelaten binnen in of tijdens de fabricage mee in verwerkt.

als ie werkt kan het weinig kwaad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:43:
als ie werkt kan het weinig kwaad.
Hoe kan jij dat nou zeggen? Ik heb vaak zat hardware onder handen gehad waar iets los zat waardoor hij sporadisch kuren vertoonde.

Verwijderd

Topicstarter
Ff ter afsluiting. Ben terug geweest naar de winkel en ze konden niet bevestigen of ontkennen dat het rammelen SD-kaart voor problemen zou zorgen. Een kleine test wees echter wel uit dat er corrupte data op stond, dus reden genoeg om te ruilen. Ik heb twee nieuwe kaarten van hetzelfde merk (Sandisk) meegenomen en die rammelde niet :), dus waarschijnlijk zijn losse onderdelen in een SD kaart dus niet goed ;)

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

frapex

got r00t

tegenwoordig mogen er geen zware metalen meer in soldeerpunten terechtkomen. Hierdoor zijn de soldeerpunten een stuk zwakker en zullen dus ook sneller losgaan / stukgaan. Ik denk dat we dit ook nog wel gaan zien met moederborden waar spontaan onderdelen van los komen. :+

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

• bouwfraude
  • Niet online
Toch eens schudden met mijn kaartje :)
Alleen het plastic schuifje rammelt, maar als je daar je vinger ophoudt tijdens het schudden hoor ik niets.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ook een plastic schuifje hoort niet te rammelen. Ik heb 5 Kingston SD kaartjes, die rammelen echt NIET, ook niet als ik het plastic schuifje niet vast houd. Ik zou een dergelijk kaartje echt niet gebruiken om foto's op te zetten. Dergelijke brak klinkende kaartjes zouden bij mij alleen nog dienst doen als opslag voor mijn PDA, een keertje zelf de weg zoeken i.p.v. me door "Eva" laten sturen red ik wel, ik zou gek worden als ik na een dag plaatjes schieten thuis kom, en al mijn foto's zijn corrupt.
Pagina: 1