Ben bezig met het schrijven van een simpel stukje php-script. Maar op een of andere manier gaat het ergens de mist in. Doorgaans kom ik er nog wel uit, maar dit gaat echt boven mijn petje.
Het gaat om het onderstaande script wat ik zelf heb geschreven. Via ADODB worden de records uit een SQL database gehaald. De waarde van het veld gispen_computers_besturingssysteem is 'Windows XP Professional' of 'Windows 2000 Professional'. Dit veld wordt via de if-statement vergeleken. Wanneer de waarde uit het veld gispen_computers_besturingssysteem gelijk is aan 'Windows XP Professional' word de tekst 'gelijk' getoond. Binnen de database heeft dit veld als eigenschap varchar(45). Geen spaties rondom de tekst etc.
Ondanks dat de waarde uit de database gelijk is aan de waarde binnen het if-statement,blijft hij beweren dat beide waardes niet gelijk aan elkaar zijn.
Hoop dat jullie nog ideeën hebben waar het probleem zou kunnen liggen, waarom hij blijft zeggen dat beide waardes ongelijk aan elkaar zijn.
Het gaat om het onderstaande script wat ik zelf heb geschreven. Via ADODB worden de records uit een SQL database gehaald. De waarde van het veld gispen_computers_besturingssysteem is 'Windows XP Professional' of 'Windows 2000 Professional'. Dit veld wordt via de if-statement vergeleken. Wanneer de waarde uit het veld gispen_computers_besturingssysteem gelijk is aan 'Windows XP Professional' word de tekst 'gelijk' getoond. Binnen de database heeft dit veld als eigenschap varchar(45). Geen spaties rondom de tekst etc.
Ondanks dat de waarde uit de database gelijk is aan de waarde binnen het if-statement,blijft hij beweren dat beide waardes niet gelijk aan elkaar zijn.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <?php // Verbinding maken met de MS SQL Database via ADODB. $db = new COM("ADODB.Connection") or die("Kan ADO niet starten"); $db->Open("dsn=dsn;server=servernaam;database=database;Trusted_Connection=yes"); // Haal gegevens uit database. $rs = $db->Execute("SELECT gispen_computers_besturingssysteem FROM gispen_computers"); //DOORLOOP DE LUS TOT DAT ER GEEN RECORDS MEER OVER ZIJN IN DE DATABASE. while (!$rs->EOF) { // zet velden in een array $row = $rs->fields; $a = $row['gispen_computers_besturingssysteem']; $b = "Windows XP Professional"; if ($a == $b) { echo "gelijk"; } else { echo "ongelijk"; } // ga naar volgend record $rs->MoveNext(); } ?> |
Hoop dat jullie nog ideeën hebben waar het probleem zou kunnen liggen, waarom hij blijft zeggen dat beide waardes ongelijk aan elkaar zijn.