[VB Access] KlantNr overnemen van form

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:52

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Ik heb een formulier en op dat formulier kun je een klant selecteren. Wanneer de klant nog niet bestaat, kun je die toevoegen door op de button: "Nieuwe klant" te klikken.

het formulier klanten wordt dan in toevoegmodus geopend.

Nu probeer ik het volgende te maken: wanneer er, na het invullen van de nieuwe klantgegevens, op "sluiten" wordt geklikt van het formulier "klanten", moet het laatst ingevulde klantNr van het formulier Klanten worden overgenomen in het veldje KlantNr van het formulier Uitleen.

ik heb zelf nog nooit geprogrammeerd in basic, maar wel in Delphi. Dus ik dacht dat dit zou werken:
Private Sub FormSluiten_Click()
On Error GoTo Err_FormSluiten_Click

If Form_Uitlening.Visible Then Form_Uitlening.KlantNr.Text = Form_Klanten.KlantNr.Text
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70
DoCmd.Close

Exit_FormSluiten_Click:
Exit Sub

Err_FormSluiten_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_FormSluiten_Click
Het gaat dus om het vet gedrukte stuk.. hoe moet ik in basic aangeven dat het klantnr van het ene formulier na een buttonklik moet overgenomen worden op het andere formulier?

Foutmelding: "U kunt alleen verwijzen naar een eigenschap of een methode voor een besturingselement als het besturingselement de focus heeft"

[ Voor 21% gewijzigd door Frenkpie op 21-06-2006 09:59 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:02

BM

Admin Softe Goederen
Visual Basic:
1
2
If Form_Uitlening.Visible Then
 Form_Uitlening!KlantNr.Text = Form_Klanten!KlantNr.Text 

Er staat me iets van bij dat VB uitroeptekens gebruikt om velden op een ander formulier aan te roepen, maar schiet me daar niet op af :)

Bij nader inzien lijkt dat niet helemaal te kloppen met de foutmelding die je krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door BM op 21-06-2006 10:01 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:52

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Uitroepteken maakt niets uit. Het heeft dus te maken met het feit dat de focus niet op het 1e formulier zit waar je iets naartoe wilt kopieren?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Je moet .Value gebruiken, niet .Text

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

We blijven niet bezig met het verplaatsen van je topics naar Officesuites en -software hoor. Dit zou al de derde keer in 4 dagen tijd zijn, voor een kwestie die je met de helpfunctie binnen 5 minuten op zou kunnen lossen. Geen move deze keer dus, maar een slotje.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:13
Hoi, zoals je ondertussen wel al weet, horen VBA topics thuis in het forum Office-systemen en - suites.
Daarnaast is dit gewoon een gevalletje 'foutmelding lezen'.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.