Ik heb een formulier en op dat formulier kun je een klant selecteren. Wanneer de klant nog niet bestaat, kun je die toevoegen door op de button: "Nieuwe klant" te klikken.
het formulier klanten wordt dan in toevoegmodus geopend.
Nu probeer ik het volgende te maken: wanneer er, na het invullen van de nieuwe klantgegevens, op "sluiten" wordt geklikt van het formulier "klanten", moet het laatst ingevulde klantNr van het formulier Klanten worden overgenomen in het veldje KlantNr van het formulier Uitleen.
ik heb zelf nog nooit geprogrammeerd in basic, maar wel in Delphi. Dus ik dacht dat dit zou werken:
Foutmelding: "U kunt alleen verwijzen naar een eigenschap of een methode voor een besturingselement als het besturingselement de focus heeft"
het formulier klanten wordt dan in toevoegmodus geopend.
Nu probeer ik het volgende te maken: wanneer er, na het invullen van de nieuwe klantgegevens, op "sluiten" wordt geklikt van het formulier "klanten", moet het laatst ingevulde klantNr van het formulier Klanten worden overgenomen in het veldje KlantNr van het formulier Uitleen.
ik heb zelf nog nooit geprogrammeerd in basic, maar wel in Delphi. Dus ik dacht dat dit zou werken:
Het gaat dus om het vet gedrukte stuk.. hoe moet ik in basic aangeven dat het klantnr van het ene formulier na een buttonklik moet overgenomen worden op het andere formulier?Private Sub FormSluiten_Click()
On Error GoTo Err_FormSluiten_Click
If Form_Uitlening.Visible Then Form_Uitlening.KlantNr.Text = Form_Klanten.KlantNr.Text
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70
DoCmd.Close
Exit_FormSluiten_Click:
Exit Sub
Err_FormSluiten_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_FormSluiten_Click
Foutmelding: "U kunt alleen verwijzen naar een eigenschap of een methode voor een besturingselement als het besturingselement de focus heeft"
[ Voor 21% gewijzigd door Frenkpie op 21-06-2006 09:59 ]