Toon posts:

Asus A7V Bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb per ongeluk in het bios van mijn A7v de multiplier veranderd naar 5.0x, terwijl hij op 12x moet staan (Heb namelijk een 1200mhz TB)
ik krijg nu geen beeld meer en kan dus niet meer in het BIOS komen om het weer in orde te zetten
Ik weet niet hoe ik het BIOS weer op z'n oude instelling krijg, kan iemand me helpen?

Verwijderd

reset de Cmos is ff

Verwijderd

Kijk goed in je A7V boekje hoe je je cmos moet clearen

dit is een kwestie van een jumpertje verzetten
en weeer terugg zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
ja,

ik heb echt uitgebreid gekeken in het boekje gekeken elke bladzijde 2x nagelezen waar staat hoe je je CMOS kan resetten, maar ik kan het gewoon nergens vinden
er staat in het boekje dat als de multiplier verkeerd is ingesteld dat hij automatisch bij de volgende keer dat hij opstart naar het BIOS gaat om het te kunnen veranderen

Verwijderd

de enige oplossing is de cmos reseten als je ff wacht zoek ik ff de handleiding op asus.com

Verwijderd

je moet de pc eerst ff aanzetten en dan uit want dan is er spanning doorheen geweest
die jumper kan je op twee manieren zetten haal de hele spanning van de pc af dus ook de standby spanning zet de jumper op de tegengestelde instelling en laat deze staan voor zo'n 10 seconden en zet hem dan weer terug nu is je cmos gecleand en kun je weer bij je instellingen komen

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt!!
ik zal het proberen

bedankt! :)

Verwijderd

Topicstarter
het werkt helaas niet
of heb ik nou het verkeerde jumpertje dan telkens omgewisseld
welk jumpertje bedoel jij nou eigenlijk? want ik doe volgensmij de verkeerde :'(

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 15:03

Knutselsmurf

LED's make things better

Ik heb ook een A7V en heb ook een keer de CMOS moeten wissen. Op deze plank is dat geen jumper, maar 2 contactpunten die je moet kortsluiten.
Even de handleiding erbijgepakt...

Staat op blz. 14 aangegeven met CLRTC (rechtsboven)en op blz. 59 staat hier nog iets meer over.
Succes ermee....

- This line is intentionally left blank -

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 15:03

Knutselsmurf

LED's make things better

Zit me net nog iets te bedenken...
Als je jumpers op je plank hebt zitten kun je daarmee de instellingen van de bios overrulen...

- This line is intentionally left blank -

Verwijderd

Topicstarter
oh dat is het dus
hartstikke bedankt!!

Verwijderd

Volgens mij als je by het booten de home knop ingedrukt houd , dan reset de bios terug naar de default values.
Effe nog een keer resetten en je kan er dan weer in. :)
Pagina: 1