Toon posts:

[Vista] installatieprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem als ik of de X84 of de X64 versie wil installeren, ik heb inmiddels al aardig wat topics gelezen maar nergens komt het volgende voor.
Ik kan alles installeren, ik kan een gebruiker aanmaken maar dan gaat het fout. Het scherm blijf op de achtergrond van Vista "hangen", ik krijg geen icoontjes, geen start button etc.etc. Het vreemde is echter dat ik via de rechtermuisknop wel een nieuwe map kan aanmaken en deze kan benaderen en via deze weg door vista kan lopen. De specs van m'n pc zijn:

MSI K8N sli platinum
AMD 64 3500
2x 6800 GT 256MB in SLI
1 x 80 gb SATA2
1 x 250 gb SATA2 ( niet aangesloten tijdens installatie )

Ik heb zelf het vermoeden dat er ergens iets met de SLI niet goed gaat, heeft iemand dit al ervaren ?
Ik zou niet meer weten waar het probleem zou moeten liggen

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
welke video driver gebruik je dan?

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Misschien ook handig wel versie je van Vista probeerd te instaleren te vermelden :)

Blij Met Wilco

Verwijderd

Topicstarter
-Thunder- schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:56:
Misschien ook handig wel versie je van Vista probeerd te instaleren te vermelden :)
Dat heb ik inderdaad niet helemaal goed vermeld, maar ik heb bij beide versies dit probleem.

Verwijderd

Topicstarter
-krekel- schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:55:
welke video driver gebruik je dan?
De standaard driver van Vista, ik kan namelijk niets installeren. Ik krijg nl. geen start button of een icoontje van deze computer. Ik kan wel via een folder aanmaken in my computer komen maar daar kom ik ook niet verder mee.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik bedoel meer.. van ,

Voorbeeld :

GoT Software Professional Beta 2 Versie 3.003

U snapt hem ?

Blij Met Wilco

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:57:
[...]

Dat heb ik inderdaad niet helemaal goed vermeld, maar ik heb bij beide versies dit probleem.
Ik denk dat hij het build nr bedoelt. Maar waarschijnlijk bedoel je beta 2 build 5384.4.

Verwijderd

Topicstarter
-Thunder- schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:59:
Ik bedoel meer.. van ,

Voorbeeld :

GoT Software Professional Beta 2 Versie 3.003

U snapt hem ?
Ik snap, ik heb de Beta 2 versie die vrijgegeven, volgens mij is dat 5384.

Ik zit nu op werk dus ik doe alles uit m'n hooft.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:01:
[...]

Ik snap, ik heb de Beta 2 versie die vrijgegeven, volgens mij is dat 5384.

Ik zit nu op werk dus ik doe alles uit m'n hoofd.
De drivers die je hebt gebruikt, zijn die wel allemaal vista compatible ?

Blij Met Wilco

• -krekel-
als je met F8 opstart en dan in veilige modus vista benaderd, lukt het dan wel met de desktop?

Verwijderd

Topicstarter
-krekel- schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:04:
als je met F8 opstart en dan in veilige modus vista benaderd, lukt het dan wel met de desktop?
Nee, dan blijf ik ook hangen in het scherm met de mooie berg erop.

Verwijderd

Topicstarter
-Thunder- schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:02:
[...]

De drivers die je hebt gebruikt, zijn die wel allemaal vista compatible ?
Ik ben 1 keer in My Computer gekomen via een omweg en daar getracht de drivers te installeren maar dat lukte niet, ik heb uiteraard voor de Nforce4 chip en de videokaarten de juiste drivers gedownload.

• -krekel-
heb je het systeem al een keer opgestart zonder sli? Of heb je vista een keer zonder sli geinstalleerd?

ps... werkt je syteem met windows XP wel goed? Ik neem aan dat de rest van je hardware geen kuren vertoont?

Verwijderd

Topicstarter
-krekel- schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:11:
heb je het systeem al een keer opgestart zonder sli? Of heb je vista een keer zonder sli geinstalleerd?

ps... werkt je syteem met windows XP wel goed? Ik neem aan dat de rest van je hardware geen kuren vertoont?
Dat zal ik vanavond eens proberen. Dan haal ik er 1 videokaart uit even het SLI kaartje op moederbord omdraaien.

Voor de rest van de hardware geen problemen en XP heeft altijd goed gedraaid, daar kan ik ook met SLI gelijk XP installeren.

• -krekel-
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:16:
[...]

Nee, dan blijf ik ook hangen in het scherm met de mooie berg erop.
hmmm... lijkt dan eerder op een compatibiliteitsprobleem. Op zich heb je geen exotische hardware, dus dat zou het eigenlijk niet moeten zijn.

Misschien toch een installatie foutje. Is de ISO wel ok die je gedownload hebt? Checksum controleren ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond 1 grafische kaart eruit gehaald en het SLI kaartje op het moederbord omgedraaid en voila, alles werkt. Weet iemand of je niet met SLI kan istalleren en of Vista er überhaubt mee om kan gaan ?? Anders heb ik een grafische kaart in de aanbieding ;)

• Illuzionz
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03 16:27
Waarom zou je je grafische kaart verkopen omdat hij niet werkt met vista?
Je komt vanzelf problemen tegen, want het is en blijft natuurlijk een beta.

Verwijderd

Topicstarter
Illuzionz schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 08:10:
Waarom zou je je grafische kaart verkopen omdat hij niet werkt met vista?
Je komt vanzelf problemen tegen, want het is en blijft natuurlijk een beta.
staat ook een knipoog achter, ik realiseer me wel dat het beta is. ;)

• -krekel-
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 08:07:
Gisteravond 1 grafische kaart eruit gehaald en het SLI kaartje op het moederbord omgedraaid en voila, alles werkt. Weet iemand of je niet met SLI kan istalleren en of Vista er überhaubt mee om kan gaan ?? Anders heb ik een grafische kaart in de aanbieding ;)
installeer nu eerst de driver van nvidia en kijk of de 2e kaart het dan wel doet. De native drivers van vista zullen SLI waarschijnlijk niet ondersteunen, die van nvidia misschien wel.

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt nu in SLI alleen kan ik nergens de instellingen van Aero en Glass vinden, ik krijg wel de sidebar te zien dus volgens mij zou dat inhouden dat ik Aero kan draaien. Hoe krijg je zo mooi al die schermen schuin op je beeld ? Win + Tab doet niet veel ? 8)7

Verwijderd

Ik heb ook 2 videokaarten en ook in SLI.
De installatie ging wel goed, maar nu ik met vista werk, merk ik dat er iets niet goed is aan de drivers.

Kun je mij vertellen welke drivers je hebt en waar ik de SLI optie kan vinden.
Het is me tot nu toe nog niet gelukt. BVD

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:44:
Ik heb ook 2 videokaarten en ook in SLI.
De installatie ging wel goed, maar nu ik met vista werk, merk ik dat er iets niet goed is aan de drivers.

Kun je mij vertellen welke drivers je hebt en waar ik de SLI optie kan vinden.
Het is me tot nu toe nog niet gelukt. BVD
Ik heb het dus nog steeds niet voor elkaar gekregen. Ik heb er nu maar 1 kaart uitgehaald en draai nu op 1 kaart.

Ik heb alleen veel problemen met Far Cry, ik krijg dit spel niet draaiend. Is het iemand al gelukt ?

Verwijderd

Ik kan het proberen om FarCry aan de praat te helpen.
Maar volgens mij is er ook een XP64 versie van dit spel.
Misschien dat deze beter werkt ?

Verwijderd

Ik weet wat je probleem is.
Als je windows vista geinstalleerd hebt met je SLI kaarten, dan exand vista jou dektop.
Dat wil zeggen dat je je 2e 3e of 4e scherm ziet.

Ik heb hetzelfde.
Als ik zeg dat "scherm 3" mijn default is, en expand gedoe uitzet, dan doet hij het wel.

Ligt aan de drivers en SLI van nVidea.

Na het opstarten in SafeMode, en je display settings veranderen, dan werkt het weer.

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig, heb inmiddels SLI denk ik aan de praat gekregen door inderdaad het 3e scherm te kiezen.

Echter, volgende probleem is alweer opgedoken. Ik heb nu build 5456 geinstalleerd en m'n CPU gebruik blijft maar op 100 % staan. Er lopen eigenlijk twee processen de hele tijd door, svchost network service en svchost lokal service. Ik krijg niet echt m'n vinger op het probleem. Lijkt wel of hij blijft indexeren, maar wat die network service de hele tijd doet, geen idee. Heeft iemand dit probleem ook gehad of weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen. Drivers van Nforce 4 zijn geinstalleerd.
Pagina: 1