Toon posts:

Slow Netwerk performance Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey GoT,

Hopelijk kunnen en willen jullie op onderstaande een blik werpen.

Ik heb hier een Debian 2.4.27 linux draaien, 2 GigE bonded kaarten onboard (met 1 en hetzelfde Mac adres), op me switch heb ik beide poorten waar de server aanhangt MultiLink trunked staan (Nortel Baystack 5100). (Voor dat ik deze trunking op de switch had gedaan, was de performance ook al niets, dus dat was helaas niet de oplossing)

Probleem is niet het schrijven naar de machine, maar het lezen... schrijven gaat met een respectabele 100Mb/sec. Tijdens het lezen van de server (NFS of Samba) stalled de transfer naar de client af en toe. Hoogste throughput die ik heb gehaald is een kleine 50Mb/s... dat is natuurlijk niet voldoende.

In de logs staat weinig over packet losses. Wel wat meldingen van Samba over het samba poortje wat windhoos wil gebruiken (139/445).

Mijn vermoeden ligt dat er een probleem is in de networking... maar waar... 8)7

Alvast dank voor jullie hulp!
Evt logs kan ik wel toevoegen indien gewenst. Gimme a shout.

Arjan

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:34:
Hey GoT,

Hopelijk kunnen en willen jullie op onderstaande een blik werpen.

Ik heb hier een Debian 2.4.27 linux draaien, 2 GigE bonded kaarten onboard (met 1 en hetzelfde Mac adres), op me switch heb ik beide poorten waar de server aanhangt MultiLink trunked staan (Nortel Baystack 5100). (Voor dat ik deze trunking op de switch had gedaan, was de performance ook al niets, dus dat was helaas niet de oplossing)

Probleem is niet het schrijven naar de machine, maar het lezen... schrijven gaat met een respectabele 100Mb/sec. Tijdens het lezen van de server (NFS of Samba) stalled de transfer naar de client af en toe. Hoogste throughput die ik heb gehaald is een kleine 50Mb/s... dat is natuurlijk niet voldoende.

In de logs staat weinig over packet losses. Wel wat meldingen van Samba over het samba poortje wat windhoos wil gebruiken (139/445).

Mijn vermoeden ligt dat er een probleem is in de networking... maar waar... 8)7

Alvast dank voor jullie hulp!
Evt logs kan ik wel toevoegen indien gewenst. Gimme a shout.

Arjan
Heb je de UTP kabels al een keer vervangen? Deze week nog een keer meegemaakt dat een trunk traag was omdat 1 van de kabels niet goed was.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Topicstarter
Kabeltjes zijn nieuw, en allebei gechecked met een tester...
Zijn netjes uplinked als 1000Mbit-Full

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:47:
Kabeltjes zijn nieuw, en allebei gechecked met een tester...
Zijn netjes uplinked als 1000Mbit-Full
Dat vraagt hij niet. Normaliter moet een linux-doos makkelijk goede performance kunnen halen. Geef eens wat firewall configs e.d?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:44

lier

MikroTik nerd

Heb je al je diskspeed getest ?
En heb je al je netwerkspeed getest ?

Eerst het probleem, dan de oplossing